IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология на Mercedes пести енергия за 12 000 км годишно

Електромобилите на марката получават революционна соларна боя

Mercedes-Benz може да революционизира електрическата мобилност със соларна боя, способна да генерира допълнителна автономия. Тази технология, която все още се разработва, обещава да спести до 12 000 км годишно чрез превръщане на каросерията в ефективен колектор на слънчева енергия.


Mercedes-Benz


С новата технология германският производител продължава да демонстрира, че способността му за иновации остава на най-високо ниво, дори в момент, в който някои производители забавят прехода си към електрически автомобили. В случая соларната боя ще повиши в пъти ефективността на електрическите превозни средства, което ще донесе огромни ползи на техните шофьори.

Идеята зад тази боя е толкова проста, колкото и брилянтна - повърхността на превозното средство се трансформира в един вид слънчев панел, способен да улавя слънчевата енергия и да я преобразува в електричество.

Въпреки че няма да замени конвенционалното зарядно устройство, тази технология ще добави допълнителни километри към обхвата на автомобила, като по този начин ще намали притеснението за пробега, което засяга много потребители на електрически превозни средства.


Mercedes-Benz


Разбира се, за да се постигне това, автомобилът трябва да отговаря на някои изисквания - да бъде паркиран на открито, изложен на слънчева светлина и освен това да е чист, за да се увеличат максимално резултатите от тази технология.

Боята има революционен дизайн - нейната дебелина е само пет микрометра, което я прави по-тънка от човешки косъм. Освен това е изключително лека - с тегло приблизително 50 грама на квадратен метър. Това означава, че не влияе значително на общото тегло на автомобила, ключов фактор за поддържане на ефективността му.

Колко километра могат да бъдат натрупани?

Въпреки че все още се разработва, Mercedes изчислява, че тази боя може да достигне 20% ефективност - цифра, сравнима с най-модерните слънчеви панели, които имат около 23/25%. За средностатистически SUV автомобил, чиято приблизителна повърхност е 11 квадратни метра, тази технология може да добави до 12 000 допълнителни километра автономност през полезния живот на превозното средство.


Mercedes-Benz


Тази иновация е част от по-широко движение към концепцията за соларна кола - област, която вече се проучва от други производители. Компанията Aptera, например, привлече вниманието с електрическото си превозно средство, покрито със слънчеви панели, което може да измине до 643 километра с едно зареждане. Американската фирма, която вече има 40 000 предварителни резервации, планира да започне производство през 2025 г. с базова цена от около 24 000 евро.

Не всички опити в тази област обаче се оказват успешни. Проекти като тези на Sono Motors и Lightyear са изправени пред множество технически и финансови пречки, което подчертава сложността на интегрирането на слънчеви панели в електрически автомобили по рентабилен и ефективен начин.


0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Идеята е добра за сгради ,всички подобни начинания са ненужно усложнение за автомобили
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 1 седмица )
    Както писах, все пак всичко зависи от цената. Ако технологията предлага ниска цена, то ще се намери и решение на тези проблеми. Примерно с повече на брой микроинвертори в близост до повърхността, за да работят на по-ниски напрежения и да прехвърлят мощността С помощта на променлив ток. Скоро не съм чул някой да мрънка, че фотоволтаиците имат само 20% КПД, след като са вече почти без пари. За 13 000 км годишно са необходими 5 панела по 115 лв. 300 000км за 600 лв панели.
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 седмица )
    Започна се и туй нема свършване, скоро и у нас ще има подобни реално готини сблъсъци по пътищата: Ето я и нея с 1 "Бентли", 2 "Ферари"-та и 1 "МБ-Макларън" = Най-скъпата катастрофа в света ... Да му мислят и ква я сметат тия баллъците с тези тежки скъпарски и излишно придобити тук у нас машинки... АммА те обикновено са 2-nd хенд употреба, тъй че казано по нашему: муА ги уапала горките смешници
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 1 седмица )
    Разбира се че компрометирането на покритието ще влоши представянето на генериращата повърхност. Но в случая с автомобила напреженията ще са ниски. Когато става въпрос за сграда и големи площи, инверторите работят на 1000 v прав ток. Моите панели работят на 300 волта и ако им откача конекторите по време на работа, искрата прехвърча на един-два сантиметра без да спре, за разлика от променливия ток при който повече от милиметър два искра не прехвърча.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Е, външните панели на автомобилите, които се движат, биват блъскани по паркинги от врати, хора, ключове, ударите от малки камъчета по време на движение в никакъв случай не компромитират боята, нали? Техническата част не ми е ясно как би било работило това, но логически една сграда има по-редки удари, отколкото един автомобил по обществените пътища и паркинги. Добре де, това са по-скоро електромечти... Което ми напомня, какво стана с терасните панели? Продават ли? Тие, дето се закачат за контакта
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Много по-добро решение е вместо боя, която да добави 12 000 км за живота на автомобила, да се инвестира в батерия, която да съхранява произвежданата безплатна възобновяема енергия, която ежедневно да ти осигурява дневния пробег. Тази инвестиция ще остане и за следващия автомобил и няма да ти струва цяло състояние, ако някой ти блъсне калника.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 седмица )
    Когато ти липсва проследяването на причинно-следствените връзки, може и да ти изглежда, че фотоволтаиците вдигат цената на тока тези дни. Всеки който мисли логично се сеща, че високите цени от тези дни щяха да са ежедневие през цялата година, ако ги нямаше фотоволтаиците. Сега поне имаме ИЗБОР, да ползваме скъпа енергия, само когато няма по-евтина. Това също можеш да го прочетеш в архивите за последните 10 години. Повтарям го но трябва функционална и техническа грамотност за да се разбере.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 1 седмица )
    Как точно си представяш предаването на 500 до 1000 v към инвертора от боята? Какво ще стане ако тази боя се намокри и има компрометирана боя само колкото отвор от игла? Скептичен съм дори на вече разпространените стъкла по прозорците които произвеждат електричество, но пропускат слънчевата светлина. Фотоволтаични панели по фасадите се монтират отдавна и не е нужно да се крият. Те са част от екстериора и го допълват. Предвид все по-ниските цени ще виждаме често такива решения.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Всъщност цената на боята е определяща за употребата й. А ако се боядисват сгради, ще е по-добре. Първо, цялата сграда в различни моменти генерира електричество, което може да се съхранява/употребява както й е нужно. Като е боя, архитектите и самите клиенти ще могат да се съсредоточат над дизайна на самата сграда, а не да се чудят как да скрият панелите дето са на покрива. Но навярно технически грамотните могат да опишат дали е възможно. Все пак компании споделят новости, дето не се случват, та..
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Колкото да се мяташ и въртиш,затъваш все повече в простотиите които си писал, Бъстъре. Колкото и да отричаш архивите си стоят.