IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци решиха проблема със запаса на батерията

Пикапът Rivian R1T получи първия в света сгъваем соларен капак за товарния отсек

Американският автомобилен производител Rivian има проблеми с инсталирането на стандартни покривала за товарните отсеци на своите пикапи R1T, което води до забавяния поради проблеми с доставките. Това обаче отвори възможности за други производители, един от които вече анонсира соларен капак за Rivian R1T.


Rivian-1


Слънчевите панели стават все по-достъпни и използването им като източник на енергия бързо расте. Мнозина мислят за използване на слънчевата енергия за електромобили и въпреки че има решения, те са малко и рядко се срещат.

Така например, компанията GoSun предлага сгъваем соларен навес, който може да бъде прикрепен към покрива на електромобила за зареждане. Подобни решения обаче могат да намалят аеродинамиката, което може да обезсили ползите от използването на слънчева енергия.


Rivian-2


Още през 2019 година Tesla започна да разработва слънчев капак за Cybertruck, който да генерира до 24 км пробег на ден, но това решение така и не стигна до производствената линия. В случая с Rivian R1T такова фабрично решение все още не съществува, което поставя собствениците на пикапа пред проблема с търсенето на резервни капаци.

На помощ се притекоха други производители. Компанията Worksport обяви разширяване на своята линия капаци за пикапи, включително за Rivian R1T, като един от тях разполага с гъвкав слънчев панел. Този продукт, наречен Solis, е първото в света сгъваемо соларно покритие. Когато се комбинира с преносимата енергийна система Cor на Worksport, тя може да осигури второ ниво на зареждане.


Rivian-3
 

Системата Cor съхранява до 4 kWh слънчева енергия, а капакът е в състояние да генерира до 680 вата чиста енергия в зависимост от метеорологичните условия. Това може да бъде полезно в къмпингите за захранване на печка или други устройства или за поддържане батерията на автомобила заредена по време на дълги пътувания далеч от електрическата мрежа.

0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Предишния вече ти е отговорил, но дори да си ги заредил, си направил сметките за километрите съвсем грешно. Смятал си за Тесла модел 3, а това е пикап, който харчи доста. Дават му 43 kWh/100 mi. Тоест можеш да минеш 15 километра по каталог, ако успееш да прехвърлиш тези 4kWh с 100% КПД на зарядното. В реалността 10 км при идеални условия.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти първо ги напълни тези 4килова пък после ги обръщай в километри.
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    24 км на ден пеша минаваш ли ги? Леглото на пикапа е супер за целта, в бъдеще ако решат да покриват тавана и предния капак на колите, можем да стъпим на едни 50-70 км дневно дюшеш. За голяма оф грид автономия, вече си слагаш панели на навеса, гаража или покрива. А така поставено заглавието... Като електромобилист от 11 години, казвам, че проблем със запаса има само тоя, който не може да чете. Т.е. никой. Навремето имаше една станция 3.6 кВт на "Риск", сега са по 150-300 навсякъде (VsichkoTok bg)
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Не си прав. На практика не решава проблема при никакви условия! Освен ако не въртиш по един-два километра на ден, което обезсмисля притежанието на автомобил.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересен подбор на думи в израза "решиха проблема". Описаното нововъведение донякъде решава проблема при определени условия.