IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Норвежци осъдиха Tesla заради намалени пробег и мощност на зареждане

Производителят на електромобили ще плаща обезщетения и съдебни разходи

През 2019 г. група норвежки собственици на Tesla дадоха под съд компанията за загуба на пробег, причинена от актуализация, която производителят пусна без да предупреди клиентите си. Tesla оправда актуализацията като необходимост от защита на батерията, което обаче се отрази и на мощността за зареждане. След като съдът се произнесе в полза на клиентите по въпроса с пробег, сега той застана на тяхна страна и заради мощността на зареждане.


Tesla


Преди пет години собственици на Tesla Model S и Model X започват да забелязват, че след актуализация, извършена от разстояние, капацитетът на батерията е намален, което води до намаляване на пробега от 19-48 км. В някои случаи тези намаления надвишават 10% и се случват без предизвестие от компанията. Това предизвика вълна от недоволство сред стотици клиенти по света, които заведоха дела срещу Tesla.

В крайна сметка норвежките собственици успяха да получат обезщетение до 16 000 евро всеки. Сега Апелативният съд в Боргартиг нареди на Tesla да плати 4300 евро на клиентите, които са имали намалена мощност на зареждане след актуализация на софтуера. Според данните, представени в съда, мощността на зареждане е намаляла до 30%, което значително е увеличило времето за зареждане.

Четиримата ищци ще получат обезщетенията, а Tesla ще трябва да плати и съдебни разноски, чиято обща сума ще бъде около 41 000 евро. Есбен Цимер, който стана главното лице на този процес, обединяващ над 100 недоволни собственици на Tesla в Норвегия, смята, че изплатеното обезщетение е малко. То обаче има символично значение, тъй като потвърждава, че производителят няма право да променя характеристиките на колите си без съгласието на собствениците. Решението на съда прецедент и ще бъде основа за по-ефективна борба с подобни действия в бъдеще.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    #4 говориш ли или някой пръцка? Така вървят нещата - л.на от гърнето, л.на от устата. Първите S и Х са с БЕЗПЛАТНО ПОЖИЗНЕНО ЗАРЕЖДАНЕ И 4G ИНТЕРНЕТ до ден днешен. ИЛЪН ГО ПЛАЩА. Покажи ми друг като него. А щом искаш да караш 20 години с 18650 клетки, произведени 2013 с химията тогава, СЕ НАЛАГА да зареждаш с 60-100 кВт, а не със 150. Непознаването на химията и физиката НЕ те оневинява. EV Clinic са се произнесли: 18650 и 21700 клетките на Tesla изкарват по 600 хил. км, ако се ползват грамотно.
  • #6
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хората с първични и вторични женски полови белези карат със 180+ по двулентов двупосочен път а като стъпят на двулентов еднопосочен удрят стрелката в ограничителя вие с нопки между краката за ограничения се дъвчете има една русокоска loulu_teu в инстаграм редовно ги прави диви и нещастни по магистралите https://***.instagram.com/reel/C_qML2VqCl_/?igsh=aDYwcDVrd2FyaWt4
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    3-ти - няма такова нещо като нормална скорост в дясна или лява лента. Ограниченията по магистралите из Европа варират според държавата и са между 100 (предимно скандинавието) и 150 (Чехия, и някои магистрали в Италия). Конкретно за Германия да има участъци без, останалите са варио 100-130, Колкото за почивките, като и понятието дълъгпът е доста индивидуално. За някои и 200км са дълго..
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Засега само четирима, скоро няколко милиона в световен мащаб. Лъжлив нагъл Илон може да лъже малко хора за дълго време, много хора за кратко време, но няма как да излъже много хора за дълго време. По Линкълн.
  • #3
    11 rate up comment 9 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Ами 100 е нормалната скорост на магистрала за дясна лента. В повечето държави ограничението на магистрала е 120-130 за лява лента. България и Полша са единствените държави в ЕС със 140 и Германия на някой участъци от магистралите са без ограничение на другите са от пак до 130. В Англия на магистрала е до 110. Също, не е добра идея да караш 13 часа без спиране. На дълги разстояния трябва да се спира на всеки 2 часа за поне 15-20мин. Да се раздвижиш, тоалетна, да хапнеш, да починеш малко.
  • #2
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Хитрата сврака с двата крака.Измамника Свети Илюзион е осъден за гига зареждане и мега пробег.
  • #1
    14 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кът ги глеам кък се влачат кат слуз електриките по магистралите с 100-120 да пестят токя,то било от лъжливите им показания за пробег. За да минеш с електричка 1300 км ще са необходими минимум 20 часа,а с ДВГ без проблем 13 часа и малко.