IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Tesla не прави мотоциклети?

Причината е в кошмарен детски спомен на Илон Мъск - но и пазарната ситуация го подкрепя

Към днешна дата Tesla е един от най-големите производители на електрически превозни средства в света, на второ място след китайския EV гигант BYD. Компанията на Илон Мъск е в бизнеса от 2008 година, когато пусна Tesla Roadster . Повече от 15 години по-късно Tesla остава концентрирана върху четирите колела и игнорира доста набиращите популярност електрически мотоциклети.
 
 
Tesla

Компанията почти никога не говори за сегмента по време на тримесечните си финансови отчети. Интересното е, че единственият случай,  в който висш служител засегна темата, е на самия Илон Мъск. Това се случи по време на събрание на акционерите през 2018 г., както беше съобщено от Inverse . Към края на тази среща журналист попита милиардера дали Tesla обмисля някога да прави мотоциклети.

В отговора Мъск си припомни забавните моменти, които е имал с мотоциклети в детството. Карал шосеен до 17-годишна възраст. Той добави, че едва не е бил убит от камион, докато го е карал. И цитира това като причина, поради която Tesla никога няма да се осмели да прави мотоциклети.
Забавният, но кратък отговор на Мъск беше ясна индикация, че той смята тези зверове за опасни. Въпреки че много неща се промениха в света на мотоциклетите, за шест години мнението на Tesla остана бетон.
 
 
Илон Мъск

Като оставим настрана проблемите с безопасността, има няколко други причини, поради които компанията може да не се интересува от двуколесни. Да започнем с това, че най-големият пазар на Tesla – САЩ, не изглежда да се интересува твърде много от електрическите мотоциклети като сегмент. Въпреки че е вторият по големина пазар в света за EV, американците не купуват електрически мотоциклети и скутери в значителни количества. 

Според най-новите данни САЩ дори не попадат в челния списъка на страните по продажби на подобни EV. Страни като Виетнам и Индия са далеч напред. Фактът, че електрическите мотоциклети в САЩ са по-скъпи в сравнение с ДВГ „колеги“, също е фактор.
 
 
Harley-Davidson
  
         
В момента има само шепа играчи в нишата за електрически мотоциклети в САЩ и повечето от тях са неизвестни на публиката. Докато тази индустрията може да претърпи растеж в бъдеще, на американския пазар не се вижда подобна перспектива. И така не може да се отрече, че Мъск е взел правилното решение за Tesla - било то заради бизнес нюх, или заради кошмарния детски спомен.
 
 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Селянина с колелото ( преди 1 месец )
    Има време. Нека Мъск се научи да прави коли първо
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 Наплъно малоумно заключение и ненужна информация ... ама карай
  • #2
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Всъщност този 2,5 т 1000 коня автомобил, беше причината да се преправят стандартите за сигурност, защото беше толкова сигурен че беше извън скалата им и получи повече точки от максималните. Когато излезе през 2012 година беше най-сигурният автомобил в света а в момента е един от най-сигурните. Има хора които си купуват Тесла именно по тази причина - сигурността.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Карал шосеен до 17-годишна възраст. Той добави, че едва не е бил убит от камион, докато го е карал. И цитира това като причина, поради която Tesla никога няма да се осмели да прави мотоциклети.Забавният, но кратък отговор на Мъск беше ясна индикация, че той смята тези зверове за опасни" - Но има 2.5 тона седан с 1000+ коня. Айде, бе! Приинта е, че няма никакъв пазар за електрически мотори.