Porsche Taycan се зарежда с постоянен ток до 270 kW. И сега го прави без кабели благодарение на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж на Министерството на енергетиката на САЩ, които успяха да прехвърлят енергия в акумулаторната батерия на електромобила.
Проектът, в който участва и Volkswagen Group of America, разработи многофазна индукционна технология, проектирана от екип от американски учени. Така още през през учените успяват да постигнат мощност от 100 kW, а няколко месеца по-късно производителността е увеличена два и половина пъти.
Сред предимствата, предлагани от технологията, разработена в Националната лаборатория Оук Ридж, е теглото и обема. Безжичната система за зареждане трябва да бъде бърза, надеждна и пестяща място. За да намалят масата и да направят тези устройства подходящи за използване в компактни пътнически автомобили или, както в случая с Taycan - в спортни автомобили, компаниите обикновено работят върху системи с номинална мощност между 11 и 20 kW.
В случая стойностите са съвсем различни, при това без големи промени на килограмите и сантиметрите. Това е постигнато благодарение на използването на полифазни електромагнитни свързващи бобини с диаметър 19 инча, които се характеризират с по-висока плътност на мощността. Те имат специална конструкция, дело на инженери от САЩ, което позволява изключително високи нива на мощност да бъдат прехвърлени с помощта на въртящи се магнитни полета.
Цялата система е безпроблемно интегрирана в шасито на автомобила и също така включва системи за защита, които предотвратяват превишаване на текущите граници на напрежението, както и предотвратяват опасността от прегряване и късо съединение.
„Приемната бобина, проектирана за изследователското превозно средство - в случая Porsche Taycan, може да постигне 8 до 10 пъти по-голяма плътност на мощността от съществуващите системи“, коментира Омер Онар, който е сред ръководителите на проекта.
Американската лаборатория и филиалът на Volkswagen заявиха, че ще продължат сътрудничеството си за по-нататъшно развитие на системата и създаване на вариант, подходящ за домашна употреба.
„Също така работим с Volkswagen върху разработването на многофазна система за приложения за зареждане в жилища и си сътрудничим за разработването на олекотен дизайн на корпуса, който ще подобри механичните, електрическите, термичните и магнитните характеристики. Нашата цел е да усъвършенстваме технологията, така че да е готова за внедряване в производствени автомобили“, казва още Онар.