Електрическата енергия, съхранявана в големите батерии на новите електрически автомобили, не винаги се използва напълно. Това е факт, обяснен от няколко световни производители на автомобили, които всяка година анализират данните за пробега (анонимно) на автомобили, които вече са доставени на клиентите.
Как може да се използва този излишен „енергиен потенциал“? Отговорът се крие във V2G - акроним за vehicle-to-grid, който позволява част от съхранената енергия да бъде върната в инфраструктурата на града, както и в собствения дом. Това може да стане по време на пиковите часове, като ефективно ще намали разходите за сметки и общите емисии.
Връщане на енергия за намаляване на емисиите
Както стана дума, концепцията на технологията V2G има за цел да изпраща електричество обратно в инфраструктурата, така че да може да се използва едновременно за „нещо“, което се нуждае най-много от него в този момент - като домакински уред по време на пикови часове, например. По този начин се намалява натоварването на мрежата и по този начин крайната цена за потребителя.
Идеята е много проста, но отне няколко години проучване, за да се развие напълно. Първият световен производител, който предложи тази технология на своите автомобили, беше корейската група Hyundai-Kia, последвана по-късно от много други производители, като Ford с новия F-150 Lightning, Volkswagen или Volvo Cars.
За да се възползва напълно от тази нова технология, шведската компания наскоро създаде напълно ново бизнес звено. Наречен Volvo Cars Energy Solutions, той ще предлага технологии и услуги, свързани със съхранение и зареждане, когато стартира през следващите месеци. В обобщение, идеята на компанията е да предостави решения за създаване на идеалната система.
Едно от тях е именно двупосочното търсене, достъпно за новото EX90, което ще бъде и първото Volvo, оборудвано с целия хардуер и различен софтуер, необходим за директно съхранение на слънчева енергия, получена от фотоволтаични панели, поставени върху покривите на домовете.
Малко използвани електрически автомобили
Повторното използване на електрическата енергия, съхранявана в батериите на електрическите автомобили, е идея, която е част от плановете на производителите на автомобили от няколко години. Причината за това е ясна - в различни части на света колите с нулеви емисии се използват по-малко от техните потребители, когато са карали автомобили с вътрешно горене.
Този феномен беше обяснен от самата Volvo Cars, която съобщи, че според данните за нейния автопарк, в момента се използват средно по-малко от 10 кВт/ч по време на типичен ден на шофиране в Европа. Това означава, че все още има висок процент от капацитета на батерията, който може да се използва за други цели.