IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.


електромобил


„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..


0 от 500
  • #69
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    С ортака с Дачия на газ,на две смени едвам успяваме да си платим лизинга, гражданската, каското и патента.С електричка за 100 палки няма начин.
  • #68
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Вземи една жълта електричка,boy и те чакам в София да те видя как ще издаяниш като бакшиш не на теория, а на практика.Още първото тримесечие си фалит.
  • #67
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И между другото 16 часа работа на климатика харчи 16 киловатчаса, които ще ти струват 2,50 лв за двете смени за да ви е топло или студено през цялото време а не само като тръгнете, които са стотина километра от пробега и ще ти останат само 400 км, ако климатика работи през цялото време.
  • #66
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тоест все пак минавате по 500 км на ден 185 000 км и при 10/100 градско харчите около 20 000 лв за газ или 36 000 лв за дизел при 8 на 100. Като оставите автомобила да работи на място по 16 часа за отопление или охлаждане още повече разходи. За 10 лв на ден и 3650 лв на година ги минавате с Тесла, за да не се налага да висите по 20 минути на ден на ring mall за безплатно зареждане, за да ги спестите и тях. Но пък винаги можете да добавите едни 200 км за 10 минути ако 500км не стигат за деня!
  • #65
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Зареденото на нощна не стига за две смени,boy.Едната смяна свършва късно през нощта,кога да зареждаме.На дневна е по скъпо,на бърза зарядна е още по скъпо.За такси най добрия автомобил е бензинов с газова уредба.
  • #64
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Умишлено не ти отговарям,за да не ти наливам вода във воденицата.Въпросът ми е защо няма таксита електрички в България?Аз поне в София не съм видял,пробват колеги и се отказват.На теория е едно,на практика е съвсем друго.400 км е в идеалния случай,на практика е много по малко.Лизингова вноска от над 1000 лева месечно и Каско 5000 лева годишно с такси не се изкарват,boy.
  • #63
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А ако един електромобил С 500 км пробег по каталог може да мине само 400 км по магистралата, минава 600 км градско. Колкото по-голямо е задръстването толкова по-малко харчи. Шаро с хиляда коня Тесла има разход 13kWh на 100 км градско шофиране в двете посоки. Тоест потенциални над 700 км ако кара само градско. Вие дори на теория не можете да минете повече от 300 км градско, тоест ще трябва да зареждате веднъж на 2 дни. Ама надали карате повече от 100 000 км годишно!
  • #62
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До бакшиша ( преди 9 месеца )
    За 10-ти път да я питам но няма да отговориш. По колко километра карате на ден за смяна и колко общо обикновено? По колко километра минавате на година? Защото обикновено отговорът е по два резервоара на ден и 10 хиляди километра годишно. Защото ако кажеш малко километри на ден нямаш проблеми със зареждането, но ако кажеш много километри годишно излиза че за 4-5 години Престиж да си купиш чисто нова Tesla само от горивото, като зареждаш на нощна.
  • #61
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Защо мислиш колегата се отказа да работи с електричка?
  • #60
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бакшиша ( преди 9 месеца )
    Коя електричка изкарва повече от 200 км с включено отопление/охлаждане на купето/батерията през лятото/зимата, boy?Колко километра е от единия край на София до другия?Ако се отвори глокс от летището за извънграда?Виждаш ли колко си плосък,200 км за две смени?