IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов вид батерия за електромобили не се страхува от студа

Използваният електролит преодолява ограниченията при минусови температури

Притесненията относно електрическите превозни средства, работещи в студено време, може скоро да останат в миналото благодарение на пробив в химията на батериите. И така, екип от инженери от няколко държави са разработили нов електролит, който преодолява ограниченията на съществуващите литиево-йонни батерии при температури под нулата.


батерия зима


В съществуващите батерии течният електролит, отговорен за преноса на заряд между електродите, замръзва при ниски температури, което води до намаляване на ефективността на зареждане на електрическите превозни средства. Флуорсъдържащият електролит обаче, разработен от специалистите, показа изключителна производителност дори при температури от минус 20 градуса по Целзий.

Това откритие дава голяма надежда за електрическите превозни средства, както и за системите за съхранение на енергия за електрически мрежи и потребителска електроника. Модифицирайки атомната структура на разтворителите, изследователите постигат състав, който демонстрира най-ниската енергийна бариера за освобождаване на литиеви йони от клъстери на разтворители при ниски температури.

Освен това иновацията е значително по-трудно запалима, което ще реши още един от проблемите на сегашните батерии за електромобили. Новият електролит поддържа стабилен капацитет за съхранение на енергия за 400 цикъла на зареждане-разреждане при температури под нулата. Сега групата е в процес на патентоване на своя нискотемпературен, по-безопасен електролит, както и в търсене на индустриален партньор, който да го интегрира в дизайна на литиево-йонните батерии.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 10 месеца )
    А теб те спира ниската ти заплата!
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Инженера ( преди 10 месеца )
    Електрическите "коли" са просто едни играчки, които винаги ще си останат недоносчета!
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    400? ( преди 10 месеца )
    литиево-ферофосфатните (Li-FePO4) имат 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20,000 - 30,000 цикъла. Колите на ток са съвършени. Спира ги единствено шубето на хората без опит с тях
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ИСТОРИЯ ( преди 10 месеца )
    Кой ви каза, че ниските температури бъркат литиевите клетки? На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същата служи безпроблемно 6 години в японската база на Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в екстремен студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 10 месеца )
    Споко, преди 120 години експерти са обяснявали колко е сбъркано ваденето на нефт от земята спрямо това коня да пасе трева. Добре е че има не само такива като теб дето оставят след себе си нещо само като клекнат
  • #2
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Тодор Несторов ( преди 10 месеца )
    Какъвто и електролит да изобретят, каквито сепаратори да използват и т.н., основният принцип на батерията, метални електроди и нещо между тях, остава непроменен. Високият капацитет на единичната клетка, водещ до голям ток при ниско напрежение, остава главен Проблем на пожарната Безопасност и трудното съгласуване с мощен товар а тежкото охлаждане на ядрото на клетката, води до сложности с темп контрол и производителност. Суровините са регионално неравномерни и др. Сбъркана е цялостната концепция.
  • #1
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Ако всеки път когато се появи някоя нова батерия чудо ми даваха по 5 лева вече щях да съм милионер.