Притесненията относно електрическите превозни средства, работещи в студено време, може скоро да останат в миналото благодарение на пробив в химията на батериите. И така, екип от инженери от няколко държави са разработили нов електролит, който преодолява ограниченията на съществуващите литиево-йонни батерии при температури под нулата.
В съществуващите батерии течният електролит, отговорен за преноса на заряд между електродите, замръзва при ниски температури, което води до намаляване на ефективността на зареждане на електрическите превозни средства. Флуорсъдържащият електролит обаче, разработен от специалистите, показа изключителна производителност дори при температури от минус 20 градуса по Целзий.
Това откритие дава голяма надежда за електрическите превозни средства, както и за системите за съхранение на енергия за електрически мрежи и потребителска електроника. Модифицирайки атомната структура на разтворителите, изследователите постигат състав, който демонстрира най-ниската енергийна бариера за освобождаване на литиеви йони от клъстери на разтворители при ниски температури.
Освен това иновацията е значително по-трудно запалима, което ще реши още един от проблемите на сегашните батерии за електромобили. Новият електролит поддържа стабилен капацитет за съхранение на енергия за 400 цикъла на зареждане-разреждане при температури под нулата. Сега групата е в процес на патентоване на своя нискотемпературен, по-безопасен електролит, както и в търсене на индустриален партньор, който да го интегрира в дизайна на литиево-йонните батерии.