6000 автомобила се товарят на 11-те палуби на кораба „Morning Christina“, който се готви да отпътува за Калифорния. Пътуването ще отнеме 13 дни, след което корабът се завръща, за да повтори операцията.
Всичко това е последната стъпка от процеса на производство на автомобили, които се извършва в завода на Hyundai в Улсан (Южна Корея). Това е най-големият автомобилен завод на света, като колите не само се сглобяват там, но и се тестват, преди да бъдат закарани на пристанището, откъдето се доставят в 200 държави по света.
Годишно в завода се произвеждат 1,5 млн автомобила, като това става в 5 отделни фабрики, плюс още една за двигатели и трансмисии. На това място се сглобяват 17 различни модела - от Hyundai Santa Fe и Tucson до цялата гама Genesis. Производствените линии работят по 18 часа на ден. Шести завод, само за електрически автомобили, трябва да отвори врати следващата година, като той ще произвежда предстоящия Genesis GV90.
Заводът в Улсан е открит през 1968 - само година след основаването на самата Hyundai. Първоначално е бил създаден като малък монтажен цех на Ford, където моделът Cortina е сглобяван на ръка за местния пазар. Постепенно съоръжението се разраства, за да се стигне до Завод 5, който е построен през 1979 и първоначално произвежда голф-колички.
Днес фабриката е „дом“ на Genesis G70, G80 и G90 наред с Hyundai Palisade и Nexo, задвижван с водород. Тук се произвеждат и електрически батерии за G80. И след като слязат от производствената линия и след проверка за качество, готовите автомобили се извозват до огромен паркинг на пристанището. Там те се товарят на кораба по стръмна рампа в задната част. Само минути след като няколко Elantra се качат на нея, шофьорите – вече пеша, се спускат обратно по рампата и скачат в миниван Hyundai Staria, за да бъдат откарани до фабриката, откъдето да вземат следващите си машини.
Това е ежедневен процес, като един кораб напуска пристанището на всеки 24 часа. Този уникален начин на производство и износ на автомобили спестява както пари, така и време, и е ключова причина, поради която Hyundai може да произвежда толкова много превозни средства всяка година.
Самият град Улсан, който се е разраснал около завода, сега е дом на 1,1 милиона души. Когато е направена първа копка на мястото на завода през 1968, в района са живели само 30 000 души – по-малко от 34 000 души, заети само в завода днес. А пет години по-рано Улсан е бил предимно рибарско пристанище. Сега е индустриалният център на Южна Корея.