IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече има и такова нещо - дистанционно шофиране

Разработчикът на технологията получи 34 млн. евро от ЕИБ и стартира тестове в световен мащаб

Тези, които все още не са свикнали със самоуправляващите се автомобили, може да бъдат разтърсени от тази новина. Vay, немски технологичен стартъп, се подготвя да разшири дейността си, като получи 34 милиона евро от Европейската инвестиционна банка.


Телешофиране


С какво обаче се занимава тази компания? Vay, която започна да експериментира в Лас Вегас в началото на 2024 г., се фокусира върху технологията за "дистанционно шофиране". Водачите, които компанията нарича "телешофьори" или "дистанционни шофьори", могат да управляват превозни средства от разстояние, подобно на Euro Truck Simulator 2. В световния град на хазарта тази система се използва специално за автомобили под наем.

Задачата на тези шофьори е да вземат наетите превозни средства от мястото, където са били оставени, и да ги върнат в гаража. Всичко е доста просто измислено. С три различни екрана и система за кормилно управление водачите могат да шофират от комфорта на своя офис. Тъй като камерите и сензорите около автомобила предават информацията в реално време, шофьорът може да управлява колата без никакви проблеми.



С инвестицията от ЕИБ Vay ще може да "прехвърли" технологията си в Европа. Системата първо ще бъде тествана в Хамбург, след това ще бъде пусната в експлоатация в Белгия. В момента компанията разполага с автопарк от 20 превозни средства в Лас Вегас и се готви да увеличи бройката до 100.

Изпълнителният директор на компанията Томас фон дер Охе подчерта, че разходите по отдаването на автомобилите под наем са намалели значително благодарение на тази система. Толкова много, че потребителите могат да получат услугата в Лас Вегас много по-евтино от Uber и други подобни.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото рано или късно всичкия Интернет трафик минава през няколко точки. Ако ще и Старлинк да е. Дублирането на трасетата никога не е с едни и същи параметри. Със сигурност може да се направи да има достатъчно "излишък", обаче цената няма да се хареса на потребителите.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Лошото време е проблем при всички. В България, по мое лично мнение, 70-80% от шофьорите нямат представа какво да правят при истинска буря, виелица, силна градушка. За автономните системи при автомобили не ми се мисли. Та, като има проблем, техниката спира. Но не знам защо си мислиш, че управлението е само през един доставчик на трасе и защо да е стандартния интернет?!
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Докато "лагът" не се случи да засегне всички камиони в даден район, напр. проблем на даден Интернет доставчик или буря, или нещо подобно. Тогава ще искам да го видя това със спирането "отстрани или някъде". Драмите с отбиването на ТИР-овете в петък следобед по българските магистрали ще ни се сторят като разходка в парка в сравнение с хаоса, който ще се получи в такъв случай. Както винаги проблемът е системата да понесе и най-лошия възможен сценарий.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Ако има лаг, автомобилът може да бъде програмиран да спре отстрани или някъде, с или без да създава опасност за останалите. Това ще върши чудесна работа за тировете - по магистралите само с наблюдение, при приближаване на отклонение към населено място/склад, се включва шофьора от работното си мясти. И за таксита навярно ще върши работа. Тъкмо няма да бъдат тормозени возещите си с миризми и дърдорене. Дали може да бъде хакнато - да. Но и сега може почти всичко...
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Именно де! Нали имаше автономни таксита, които бяха блокирали някакво кръстовище, защото по някаква причина не могат да преминат през него. Как ще преместиш такъв автомобил, ако така или иначе няма волан и онези неща със звездичките, които са толкова лоша дума в автомобилен сайт, че е забранено да се пише.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 8 - Прав си, но не забравяй каква е визията за бъдещето на Тесла - роботакси - там волан и *** не видях :-)
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Зависи от правилата. В момента от Тесла могат да те гледат, Но всяко натискане на спирачките или по рязко завъртане на волана, изключва напълно автопилота и оставя контрола в ръцете на шофьора. Спирачките са механични и след като си ги натиснал никой не може да отмени това действие. Технически погледнато, ако си шофирал автомобил с lane assist, трябва да се бориш с него, ако решиш да минеш на пряко през някой остров на маркировката, но е направен така че да можеш да го преодолееш.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Системата първо ще бъде тествана в Хамбург, ..."!?!? Илияне, клипа гледа ли го? Автомобила в него е с хамбургска регистрация! Значи системата вече се тества!
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 5 - да си искат, но дали ще стане е друг въпрос. Имай предвид, че ако наемеш такава кола те могат да те гледат къде ходиш - проблеми с лична информация, а и могат да бъдат хакнати и да отидеш където те искат. Според мен, повечето такива технологии са само реклама като АИ - да ги видим като започнат произшествията кой ще ходи по затворите
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Те искат да ги пускат съвсем без шофьори, А ти си се замислил за лаговете? Повече от очевидно е, че тези неща ще са доста надалече в бъдещето. Отдалеченото шофиране ще е допълнителна опция към автономното шофиране за ситуация в които автопилота не може да се справи самостоятелно. Тогава един шофьор ще може да "шофира" десетина камиона едновременно..