fallback

Ford съкращава 14% от работните места в Европа

Причините са преходът към електромобилите и все по-голямата конкуренция

Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работните места в Европа до края на 2027 година заради значителни загуби през последните години, породени от слабото търсене на електрически превозни средства, липсата на правителствена подкрепа за прехода към електрoмобили и все по-голямата конкуренция, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Американската компания е поредният автомобилен производител след Nissan, Stellantis и General Motors, който намалява разходите си, тъй като секторът се бори с нарастващата конкуренция от китайските автомобилостроители в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на прехода към електромобили, които продължават да са твърде скъпи за повечето потребители.

Първоначално, Ford ще съкрати 4000 работни места в Германия и Великобритания. До края на 2027 година в Германия ще бъдат освободени 2900 души, за да се намалят разходите. По-голямата част от работните места, които ще бъдат съкратени, са в завода в Кьолн, където е и европейската централа на компанията.

Ford има завод в западния германски град от почти век. Фабриката беше трансформирана през последните години, за да произвежда електрически автомобили след инвестиция от 2 милиарда долара. В момента компанията има около 11 500 работни места в Кьолн, което означава, че всяко четвърто може да бъде съкратено там.

Мерките за свиване на разходите от големите компании се отразяват основно на Германия, която е водещата европейска икономика и най-голям производител на автомобили. Там Volkswagen заплашва да затвори заводи, да намали заплатите и да съкрати хиляди работници, за да подобри конкурентоспособността си. Задълбочаващата се политическа криза в страната също засилва несигурността у компаниите, борещи се с нарастващото търговско напрежение с Китай и изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ.

До септември тази година продажбите на Ford в Европа се свиха със 17,9%, което далеч надхвърля спада от 6,1% в целия отрасъл. Компанията призова германското правителство да предостави повече инициативи и да осигури по-добра инфраструктура, за да подпомогне прехода към електрически автомобили.

Берлин спря субсидиите за електрически автомобили през декември миналата година. Продажбите им в страната през първите девет месеца на тази година са спаднали с 28,6%.

fallback
  • #30
    До 29 ( преди 4 седмици )
    Последно фотоволтаиците вдигат или свалят цената на тока, че така няма да стигнем до никъде в дискусията? Цената на тока през 2022 година заради фотоволтаиците или се вдигна? До 2022 година имаше стагнация за инсталацията на фотоволтаици. Само тази година бяха инсталирани повече фотоволтаични мощности отколкото за последните 15 години. Последните големи централи бяха построени преди 10 години. Дали щеше да има криза, ако бяха построени преди няколко години и вместо недостиг имаше излишък на ток?
  • #29
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Ами за след 10 години ше е - след като последните 10 се виждаше какво става и продължаваха да наливат пари във ФЕЦ. Химическата промишленост се изнесе от Европа. Металообработващата е към затваряне. И вие продължавате да искате да се харчат още пари за "водородни самолети и кораби" за да стане всичко още по-скъпо. Да правим ток за електролиза, за да има водород и от него да правим ток.
  • #28
    Изследователски ( преди 4 седмици )
    Цинк-йонните батерии (ZIB) Двупосочно зареждане , бързи зарядни станции, електрически камиони, водородни самолети и кораби, термопомпи, газови микротурбини, които да се инсталират директно в сградите за едновременно производство на топлина и електрическа енергия, което ще позволи над 90% КПД на усвояване на енергията в газа и ще намали натоварването на електрическите мрежи. Все технологии, които могат да се развият в Европа. АЕЦ е само сигурност на висока цена. Обратното на евтина енергия.
  • #27
    Изследователски ( преди 4 седмици )
    Да продължа идеята ти? Трябва да се създадат изследователски центрове на които да платим милиарди за да решат какво да правим след 10 години, А дотогава да продължаваме да дълбаем дъното? Според мен е точно обратното. Когато и да започнем разработката на перспективни технологии на принципа проба грешка, вече ще сме закъснели с 20 години, но винаги е по-добре късно отколкото никога. Примерно Smart gridDemand response Натриево йонни батерии Твърдотелни батерии Желязо фосфатни батерииЦин ...
  • #26
    Правилно ли разбрах ( преди 4 седмици )
    Казваш че понеже няма евтин ток за заводите, да поръчат за другата седмица няколко АЕЦ за да има ток за декември месец и да не затварят заводите? Ти сериозно ли? Дай някаква времева рамка и инвестиции за идеите си? Аз вече ти дадох пример за изградени 3 000 мегавата за 1,6 милиарда долара, които произвеждат 6 терават часа енергия започвайки няколко месеца след първа котка. България например потребява около терават часа, половината произведена от АЕЦ Козлодуй - 16TWh. Трябват само още толкова
  • #25
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Да започне да строи АЕЦ за да стане евтин тока, че заводите затварят един след друг. Да инвестира в изследователски центрове които да кажат как да се продължи - това може да не е БЕВ.Да опитат да направят лека батерия(ако още има химици и физици в Европа), да направят управление на батерия и ел.мотор с отворен код(схема). Да садят дървета. Да спрат да внасят паника. Да се види къда са похарчени парите от бюджета за нови технологии. В краен случй да започнат да садят банани
  • #24
    До другия гост. ( преди 4 седмици )
    Многократно съм споделял идеите си, Европа да се превърне в технологичен лидер, като субсидира развитието на нови технологии, обучавайки кадри за развойна дейност. BYD развиват желязофосфатните батерии от 1995 като чак през последните три-четири години имат технологичен превес пред останалите технологии за батерии. Ако Европа субсидира примерно разработката на натриево йонни батерии, за които има собствени ресурси, то след 10-15 год може да е технологичен лидер в тази технология за евтини батери
  • #23
    До другия гост ( преди 4 седмици )
    Дотук каза само празни приказки и нищо конкретно. Казваш че моите предложения не работят но всъщност ти нямаш свой по-добри. Попитах те какво трябва да направи Европа според тебе? Да отмени евро 7 и да продължи да развива великата си технология ДВГ и да върне дизела защото е много добра в тази технология? Да върне въглищата? Да забрани купуването на фотоволтаици и батерии от Китай? Да се върне мантрата, че дървата са възобновявам източник на енергия и да ги изсечем? Да засеем рапица навсякъде?
  • #22
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 22 - лошото е, че ставаш потребител на технологии - бананова република/съюз и енергията ти винаги ще е по-скъпа от тази в Китай. Да си потребител на продукти/технологии е много по-лошо от това да си потребител на ресурси. Ресурсите са с по-малка добавена стойност. Ако искаме да сме конглокентни трябва да ползваме европейски технологии... и те да са добри де :-)
  • #21
    До другия гост ( преди 4 седмици )
    Пак те питам, Какво лошо виждаш Китай да субсидира българската или европейската енергетика, като плаща половината от цената на панелите и батериите. Какво губим ние от това? Какво лошо има тецовете да работят само зимата, А през останалото време АЕЦ, който не е напълно достатъчен като мощност, ВЕИ и батерии, а При лошо време газови централи, които са много по-маневрени от въглищата и могат да бъдат включвани и изключвани само за вечерта и само при нужда? Нали трябва да имаме цел? Каква е тя?
fallback
Последни