fallback

Ford съкращава 14% от работните места в Европа

Причините са преходът към електромобилите и все по-голямата конкуренция

Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работните места в Европа до края на 2027 година заради значителни загуби през последните години, породени от слабото търсене на електрически превозни средства, липсата на правителствена подкрепа за прехода към електрoмобили и все по-голямата конкуренция, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Американската компания е поредният автомобилен производител след Nissan, Stellantis и General Motors, който намалява разходите си, тъй като секторът се бори с нарастващата конкуренция от китайските автомобилостроители в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на прехода към електромобили, които продължават да са твърде скъпи за повечето потребители.

Първоначално, Ford ще съкрати 4000 работни места в Германия и Великобритания. До края на 2027 година в Германия ще бъдат освободени 2900 души, за да се намалят разходите. По-голямата част от работните места, които ще бъдат съкратени, са в завода в Кьолн, където е и европейската централа на компанията.

Ford има завод в западния германски град от почти век. Фабриката беше трансформирана през последните години, за да произвежда електрически автомобили след инвестиция от 2 милиарда долара. В момента компанията има около 11 500 работни места в Кьолн, което означава, че всяко четвърто може да бъде съкратено там.

Мерките за свиване на разходите от големите компании се отразяват основно на Германия, която е водещата европейска икономика и най-голям производител на автомобили. Там Volkswagen заплашва да затвори заводи, да намали заплатите и да съкрати хиляди работници, за да подобри конкурентоспособността си. Задълбочаващата се политическа криза в страната също засилва несигурността у компаниите, борещи се с нарастващото търговско напрежение с Китай и изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ.

До септември тази година продажбите на Ford в Европа се свиха със 17,9%, което далеч надхвърля спада от 6,1% в целия отрасъл. Компанията призова германското правителство да предостави повече инициативи и да осигури по-добра инфраструктура, за да подпомогне прехода към електрически автомобили.

Берлин спря субсидиите за електрически автомобили през декември миналата година. Продажбите им в страната през първите девет месеца на тази година са спаднали с 28,6%.

fallback
  • #17
    До 15 ( преди 5 минути )
    А относно суровините си в огромна грешка. Китай е най-големият вносител на почти всички суровини в световен мащаб. Внасят си дори въглищата и останалите изкопаеми горива. Внасят въглища, за да произвеждат фотоволтаици и батерии. Но колкото повече фотоволтаици и батерии произвеждат, толкова повече намалява зависимостта им от въглищата. Европа може да прави същото, но вместо въглища и нефт, да внася готовите фотоволтаици и батерии от Китай, за да развива останалата промишленост.
  • #16
    До 15 ( преди 8 минути )
    Все още не осъзнавате, че китайската икономика е в разцвет, точно заради евтината възобновяема енергия. Но за разлика от Европа, китайците нямат скрупули да изграждат паралелно и въглищни централи. Инсталираната мощност от въглища расте с всяка изминала година, въпреки че с всяка изминала година делът на въглищата намалява, заедно с потреблението на въглища въпреки растящия брой въглищни централи. Там бизнесът и сигурността са на първо място, екологията е бонус.
  • #15
    анонимен ( преди 16 минути )
    14 - гледаш доста едностранно на нещатата. Енергията е само едното измерение. Суровини няма в Европа, всичко е внос. Отделно , само с ВЕИ, икономика не можеж да правиш. Да захраниш няколко села, да, но до там.
  • #14
    Гостенино ( преди 19 минути )
    Единствения вариант за евтина енергия е да си я произвеждаш сам. Ако европейските политици бяха умни, нямаше да налагат наказателни мита на китайските стоки, а щяха да се възползват, като "позволят" на Китай да субсидира европейската зелена сделка. Жестоко бъркате идеята на зелената сделка с нейното изпълнение. Какво лошо виждате в идеята Европа сама да си произвежда енергията от ВЕИ източници, а не от вносни изкопаеми горива? Но политиците използват зелената сделка за крадене на пари.
  • #13
    анонимен ( преди 53 минути )
    и като паднат санкците какво се случва в европа спира войната ли или продължава до лисабон
  • #12
    Гост ( преди 1 час )
    Единственото решение Теслю митичен,е отмяна на зелената сделка и всички санкции срещу Русия,за да падне цената на газа и електроенергията ,за да може производителите да работят нормално. Електрокари и петролни автомобили да се произвеждат според търсенето на пазара.
  • #11
    Car guy ( преди 1 час )
    За заводите в Германия беше въпрос на време. Някой знае ли какво стана или се очаква да стане в румънския им завод?
  • #10
    Друг Гост ( преди 1 час )
    Честно казано, не виждам решение. Европа не може да спре Китай в област в която Китай имат технологично предмиство. До сега, западния свят притежаваше технологията, а Китай само произвеждаше, но вече не е така. Според мен, ще се сменят правителства и зелената сделка ще остане в историята като най-скъпия провал. Изключително много недалновидно похарчени пари и накрая Европа пак нищо няма - само внася. Ако продължат, скоро ще е пълно със китайски заводи и печалбата ще излиза извън Европа
  • #9
    анонимен ( преди 1 час )
    8-ми, ти какво предлагаш и какво е възможно в момента в Европа са 2 много различни неща. Как да се развива технолочино и идустриално след като няма никакви ресурси, а откак трябва да си ги купува и на борсови цени, нещата съвсем заминаха. За технолочно - нямат потенцяла - ни хората, ни парите..
  • #8
    До 7 ( преди 1 час )
    Тоест казваш че Европа вече копае дъното. До тук сме на едно мнение. Да видим сега дали не се различаваме по решението на този проблем? Какъв смяташ че е правилния път на Европа? Защото мнозинството никове зад което се надявам да не стоят много хора, предлагат така или иначе Европа е тръгнала надолу и е стигнала до дъното да продължи и да започне да го копае за да не сменя посоката. Аз предлагам обратното - да се оттласне от него и да започне да се развива технологично и индустриално.
fallback
Последни