Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работните места в Европа до края на 2027 година заради значителни загуби през последните години, породени от слабото търсене на електрически превозни средства, липсата на правителствена подкрепа за прехода към електрoмобили и все по-голямата конкуренция, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.
Американската компания е поредният автомобилен производител след Nissan, Stellantis и General Motors, който намалява разходите си, тъй като секторът се бори с нарастващата конкуренция от китайските автомобилостроители в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на прехода към електромобили, които продължават да са твърде скъпи за повечето потребители.
Първоначално, Ford ще съкрати 4000 работни места в Германия и Великобритания. До края на 2027 година в Германия ще бъдат освободени 2900 души, за да се намалят разходите. По-голямата част от работните места, които ще бъдат съкратени, са в завода в Кьолн, където е и европейската централа на компанията.
Ford има завод в западния германски град от почти век. Фабриката беше трансформирана през последните години, за да произвежда електрически автомобили след инвестиция от 2 милиарда долара. В момента компанията има около 11 500 работни места в Кьолн, което означава, че всяко четвърто може да бъде съкратено там.
Мерките за свиване на разходите от големите компании се отразяват основно на Германия, която е водещата европейска икономика и най-голям производител на автомобили. Там Volkswagen заплашва да затвори заводи, да намали заплатите и да съкрати хиляди работници, за да подобри конкурентоспособността си. Задълбочаващата се политическа криза в страната също засилва несигурността у компаниите, борещи се с нарастващото търговско напрежение с Китай и изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ.
До септември тази година продажбите на Ford в Европа се свиха със 17,9%, което далеч надхвърля спада от 6,1% в целия отрасъл. Компанията призова германското правителство да предостави повече инициативи и да осигури по-добра инфраструктура, за да подпомогне прехода към електрически автомобили.
Берлин спря субсидиите за електрически автомобили през декември миналата година. Продажбите им в страната през първите девет месеца на тази година са спаднали с 28,6%.