fallback

Ford съкращава 14% от работните места в Европа

Причините са преходът към електромобилите и все по-голямата конкуренция

Ford обяви, че ще съкрати около 14% от работните места в Европа до края на 2027 година заради значителни загуби през последните години, породени от слабото търсене на електрически превозни средства, липсата на правителствена подкрепа за прехода към електрoмобили и все по-голямата конкуренция, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Американската компания е поредният автомобилен производител след Nissan, Stellantis и General Motors, който намалява разходите си, тъй като секторът се бори с нарастващата конкуренция от китайските автомобилостроители в Европа, намаляващото търсене в Китай и предизвикателствата на прехода към електромобили, които продължават да са твърде скъпи за повечето потребители.

Първоначално, Ford ще съкрати 4000 работни места в Германия и Великобритания. До края на 2027 година в Германия ще бъдат освободени 2900 души, за да се намалят разходите. По-голямата част от работните места, които ще бъдат съкратени, са в завода в Кьолн, където е и европейската централа на компанията.

Ford има завод в западния германски град от почти век. Фабриката беше трансформирана през последните години, за да произвежда електрически автомобили след инвестиция от 2 милиарда долара. В момента компанията има около 11 500 работни места в Кьолн, което означава, че всяко четвърто може да бъде съкратено там.

Мерките за свиване на разходите от големите компании се отразяват основно на Германия, която е водещата европейска икономика и най-голям производител на автомобили. Там Volkswagen заплашва да затвори заводи, да намали заплатите и да съкрати хиляди работници, за да подобри конкурентоспособността си. Задълбочаващата се политическа криза в страната също засилва несигурността у компаниите, борещи се с нарастващото търговско напрежение с Китай и изборната победа на Доналд Тръмп в САЩ.

До септември тази година продажбите на Ford в Европа се свиха със 17,9%, което далеч надхвърля спада от 6,1% в целия отрасъл. Компанията призова германското правителство да предостави повече инициативи и да осигури по-добра инфраструктура, за да подпомогне прехода към електрически автомобили.

Берлин спря субсидиите за електрически автомобили през декември миналата година. Продажбите им в страната през първите девет месеца на тази година са спаднали с 28,6%.

fallback
  • #10
    Друг Гост ( преди 21 часа )
    Честно казано, не виждам решение. Европа не може да спре Китай в област в която Китай имат технологично предмиство. До сега, западния свят притежаваше технологията, а Китай само произвеждаше, но вече не е така. Според мен, ще се сменят правителства и зелената сделка ще остане в историята като най-скъпия провал. Изключително много недалновидно похарчени пари и накрая Европа пак нищо няма - само внася. Ако продължат, скоро ще е пълно със китайски заводи и печалбата ще излиза извън Европа
  • #9
    анонимен ( преди 21 часа )
    8-ми, ти какво предлагаш и какво е възможно в момента в Европа са 2 много различни неща. Как да се развива технолочино и идустриално след като няма никакви ресурси, а откак трябва да си ги купува и на борсови цени, нещата съвсем заминаха. За технолочно - нямат потенцяла - ни хората, ни парите..
  • #8
    До 7 ( преди 21 часа )
    Тоест казваш че Европа вече копае дъното. До тук сме на едно мнение. Да видим сега дали не се различаваме по решението на този проблем? Какъв смяташ че е правилния път на Европа? Защото мнозинството никове зад което се надявам да не стоят много хора, предлагат така или иначе Европа е тръгнала надолу и е стигнала до дъното да продължи и да започне да го копае за да не сменя посоката. Аз предлагам обратното - да се оттласне от него и да започне да се развива технологично и индустриално.
  • #7
    Друг Гост ( преди 21 часа )
    До 4 - прав си, но то така се прави. Китай откриха ниша в която никой няма голямо предимство, инвестираха, подсигуриха се с материали и сега са напред. От друга страна в Европа, за която говоря, сложиха на голо дупе чифте пищови - нито технология притежават, нито софтуер, нито материали. То не става така - не става само със закони - трябва и акъл. Как да произведат евтин автомобил, като плащат на друг за всичко в него.
  • #6
    анонимен ( преди 21 часа )
    Ако ЕС продължи с досегашните вредни политики до 20 години в Европа няма да остане никакъв сериозен бизнес. То и в момента Европа е безнадеждно изостанала в много сектори на икономиката, но поне все още има някакви локални производства на автомобили и специализирани машини и части макар и силно зависими от външни доставки. Това обаче е напът да приключи с оглед на китайската икономическа инвазия по всички фронтове на пазарите. Китайците явно се оказаха най големите капиталисти от всички.
  • #5
    Гостенино ( преди 22 часа )
    Пак си чел но не си разбрал както винаги. Продажбите на електромобили растат в световен мащаб, както ти казах още в началото на годината. Продажбите на електромобили на ford се сриват. Как се продажбите на електромобилите на Акио Тойода на този растящ пазар? Как са продажбите на автомобили с каквото и да е задвижване на Toyota на най-големия автомобилен пазар в света - Китай? Как са световните продажби на Toyota? Какъв е ръста? Не пожела да се обзаложим че Тесла ще има ръст тази година.
  • #4
    До 3 ( преди 22 часа )
    А замислил ли си се защо в Китай това имаше успех? Надали. Всички плюете по субсидиите които дава Китай на своите производители, но не виждате резултатите. В Китай развиват своята индустрия, заедно с това развиват и новите технологии, А за капак от десетки години си разработват и веригите за доставки и са окупирали световните добиви на материали и ресурси от всякакъв вид. Какво направи Европа? Точно обратното. Сега берем плодовете. Всеки жъне това което е посял.
  • #3
    Друг Гост ( преди 22 часа )
    До 2 - ами те да сложат задължително още електронни системи и да ги глобяват на автомобил по повече от 5 000 евро и да чакат да поевтинеят. Какъв пазар е това?!?
  • #2
    анонимен ( преди 22 часа )
    Много ми е смешно когато капиталистите са изненадани от основни закони в капитализма. И баба знае, че за да се ограничи търсенето - най-лесно е като се повишат цените, обаче сега всички са изненадани от спада на търсене на нови автомобили.
  • #1
    Гост ( преди 22 часа )
    Форд съкращава работници,причината е липсата на търсене на електрокари.Ще слушате Акио Тойода.
fallback
Последни