Nissan предприема големи стъпки в света на електрификацията. В идните 5 години японският автомобилен производител планира напълно да обнови гамата си задвижващи системи с микс от електрически автомобили (EV), plug-in хибриди (PHEV) и новоизлюпващите се електрически превозни средства с увеличен пробег (EREV).
Докато електромобилите доминират в стратегиите на повечето автомобилни производители, Nissan счита EREV за интелигентно решение за по-големи превозни средства, които традиционно разчитат на ДВГ.
Какво е EREV?
Може да се каже, че EREV е нещо средно между plug-in хибрид и напълно електрически автомобил. С по-малка батерия от чистите EV (около 20-30 kWh в сравнение с типичните 60-135 kWh), колата се съчетава с ДВГ, който работи изключително като генератор за батерията. Резултатът? По-дълъг пробег без нужда от огромна и скъпа батерия.
Разликата може да изглежда незначителна, но системата е доста подходяща за повечето SUV, които в момента страдат като напълно електрически модели. По-големите автомобили винаги са идвали с по-високи цени и маржове на печалба. Тъй като автомобилната индустрия обаче преминава към електрификация, те изискват и много по-големи и по-тежки батерии, за да се конкурират с пробега на техните събратя с ДВГ. А това е скъп проблем. Ford вече се отказа от плановете си за пълноразмерен електрически SUV, защото сметката просто не излиза. Точно тук е интересът на Nissan към EREV.
Къде EREV се вписва в гамата на Nissan
По време на събитието Fast Forward на Nissan, главният директор по планирането Понц Пандикутира сподели, че по-големите превозни средства на компанията, като Rogue, Murano и Pathfinder, са основни кандидати за EREV. Докато съвременната технология за батерии прави напълно електрическите версии на тези SUV трудни, като EREV те могат да станат електрически по-рано. Дори EREV могат да надминат сегашните електромобили, когато става въпрос за теглене например, предлагайки по-бързо зареждане с гориво и по-голям обхват.
С подобряването на технологиите за батерии, Пандикутира заяви, че Nissan ще се стреми да разшири EREV до най-големите си модели, като Armada, с крайната цел да премине към напълно електрически.
Задава се пробив при батериите
Японската компания има и други планове - инвестира солидно в нова технология за батерии. През 2026 г. компанията ще пусне литиево-йонна батерия от следващо поколение с 25% по-висока енергийна плътност. Това ще подобри обхвата и ще намали разходите, правейки електромобилите по-достъпни.
Гледайки още по-напред, компанията се надява да представи твърдотелни батерии до 2028 г. Те ще се зареждат по-бързо, ще бъдат по-леки и ще предлагат двойно по-висока енергийна плътност от настоящите. Това са все ключови фактори за превръщането на електромобилите в по-жизнеспособна опция за всички видове превозни средства.
Както обикновено обаче, пътят към електрификацията в света на автомобилите далеч не е праволинеен. Въпреки че Nissan все още работи за чисто електрическа гама, междинните решения като EREV са важна стъпка за близкото бъдеще на японците. Само ако индустрията можеше да спре да въвежда нови съкращения всеки месец, наистина щеше да прогресира.