fallback

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.

„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.

Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.

fallback
  • #79
    мм333 ( преди 2 месеца )
    Хайде стига сте ни плашили. Не разбирате ли че ни омръзнахте. Аз лично имам няколко Европ. автомобила в т. ч. Порше, Мерцедес, БМВ, и други, но сега си поръчах Китайски и повече не искам да чувам за вашите ИЗМАМИ. Всички Глобалисти отивате на бунището на историята.
  • #78
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Ами ако спрем да купуваме и ДВГ този какво ще прави?!? Само за една година да решим да си караме старата кола и тези ще омекнат
  • #77
    дедо ( преди 2 месеца )
    Тоя дъртак какво си мисли. Нека първо цените на електрокарите спаднат . Пък тогава ще мислим да купуваме ли тези таралясници.
  • #76
    До 75 ( преди 2 месеца )
    И как всичко това се отрази на качеството на въздуха който дишаш?! НИКАК! Спестили били от нефт, ама ги наляли във въглища и замърсяващо производство на солари, литий и прочие! Браво! Май СМОГ ти е изпил мозъка през задното отверстие!
  • #75
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    Трябваха 6 месеца на Tesla да стигне от 5 млн. до 6 млн. като сега са почти 7. В момента има 40 млн. ЕЛ коли по пътищата. ЕЛ МПС-тата са изместили 2 млн. барела дневно от пазара. А това са над 60 млрд. долара, които не са отишли в рафинериите. Към момента над 20% от общия им капацитет е пред затваряне (Ройтерс) "More than 20% of global oil refining capacity at risk, analysis finds", 28.03.2024. Намален оборот и мощности = високи цени. Пикът на ДВГ в историята беше 2018. Сега е пълна EA доминация
  • #74
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Този е някакъв нов тип строг господар, обича да доминира и принуждава хората явно, а на някои електричари явно им харесва!
  • #73
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Глеай сиа....източници на електроенергия има, АЕЦ, ВЕЦ-ове, фотоволтаици.....Ток ИМА!!!! Ама не е безплатен, или пък евтин!!! Ако не можеш да зареждаш таз ми ти електричка вкъщи на евтинко, се обезсмисля притежанието на такава- поне от гледна точка на пестене на гориво. А и вече съм коментирал, скъпички са Теслите, не всеки може да си ги позволи нови, а за втора употреба все още им нямаме доверие. Но нещата се случват бързо и скоро ще има повече електрички на пътя. Поне са забавни за каране
  • #72
    До 68 ( преди 2 месеца )
    Вече беше подписан меморандум, че не е нужно сертифициране на АЕЦ Козлодуй и сертификата му е безсрочен. Оттук нататък удължаването става само с технически преглед на всеки 10 години и препоръки за ремонт. Тоест на теория може да работи и след 2050 година ако няма някак ви технически проблеми.
  • #71
    Грешни отговори ( преди 2 месеца )
    Само от 2022 до днес са инсталирани фотоволтаици които са произвели допълнителна електрическа енергия за над 1 милион електрически автомобила годишно, а до края на следващата година се очаква да бъдат инсталирани мощности за още един милион електромобила. Тоест мощностите са тук, строят се бързо и евтино но електромобилите ги няма
  • #70
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Да продължа и дообогатя мисълта на Анонимен #69: "Запада" е империя в залеза си! И ние намиращи се на кръстопът ако не се преориентираме ще загинем с него. Запада изгуби всички свои предимства издогнали го последните 150 год след индустриалната революция до нивото, което е в момента - Технология, Здравеопазване, Лична собственост... това вече не са неща ексклузивно само за "Запада" и ако не се нагласи към новите реалности ще загине!
fallback
Последни