fallback

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.

„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.

Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.

fallback
  • #9
    Лудория до 4 ( преди 2 месеца )
    Според коментара ти ми става ясно, че не разбираш от икономика. Не можеш да принудиш, можеш да мотивираш. При принуда, всичко се изнася. Купувачите ясно показват - повече от 80% не искат електромобили. Значи имаш грешни закони. Тикането на политически идеи напук на населението ВИНАГИ води до революция и/или война. Седни, почети, от друга страна, навярно ще си свидетел на това. Мерцедес, БМВ ще оцелят, но ще станат станат чуждоземна марка.
  • #8
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Въпреки това, всеки който е възпитавал дете знае, че само с тояга не става. Ако няма и морков, губиш детето завинаги и го превръщаш в свой враг. Тоест този да си гледа работата. Или трябва да има и тояга и морков или само морков, но в никакъв случай само тояга. Неслучайно инвеститорите се разбягват, точно както децата на жестоките родители напускат семейството след като навършат пълнолетие и не поглеждат назад.
  • #7
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Всъщност могат да се случат много неща, но за съжаление светът не работи по този начин. Няма нищо лошо, да увеличат цената на горивата с 10 цента, но да има прозрачност за какво точно отиват тези 10 цента? Примерно с тях да бъде построена детска болница в която да се лекуват децата които се разболяват от мръсния въздух в града в който е продадено горивото. Или пък тол таксата наистина да отива за поддържане на пътищата и да е съобразена с теглото на автомобилите и да се плаща за километър
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Насила досега не се е случило нищо хубаво. Може с електричките да се получи? хммм
  • #5
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Това е най-очевидния правилен подход. Както китайците така и Тесла продаваха електромобилите си на загуба доста години подред, докато си организират както производството така и веригата за доставки и докато изчистят всички проблеми с производството. Голяма част вече преминаха този етап, а европейските производители дори не са го започнали. Увеличаване на производството, може да има само ако увеличиш продажбите. Друг начин няма!
  • #4
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Осъзнаваш ли, че ако в момента не се помогне на европейската автомобилна промишленост или не я принудат с всички сили и средства да развива електрическите технологии по най-бързия начин, тази индустрия напълно ще бъде заличена по същия начин по който беше заличено българското земеделие. Европа ще внася автомобили точно както българите внасяме ябълки, картофи и домати, въпреки че бяхме най-големият им производител и изнасяхме за цяла Европа. Омръзна ми да повтарям да внимавате какво си пожелавате
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз пък предлагам електричките да ги продавате без печалба- така ще стимулирате хората да купуват повече електрички!
  • #2
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Съгласен съм с него за субсидиите и въобще не съм съгласен с икономически натиск по време на криза. Извади ги ти тези пари и плати на хората колите, пък стой и гледай кой какво ще кара. Общо взето, пореден пропагандатор...
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    на този ако му вземат бонуса, дали ще го принуди финансово да не дрънка глупости?
fallback
Последни