Как да разберем каква е причината за намаляването на издръжливостта на двигателите? Просто трябва да преминете през конструкцията на двигателя и неговите системи, оценявайки всяка от тях от гледна точка на издръжливост. Това обяснява експертът Алекс Ревин, който сравни сегашните агрегати с тези от 90-те години. Той е категоричен, че напредъкът, движен от икономическите и екологичните закони, значително намалява експлоатационния живот на съвременните двигатели.
Защо издръжливостта на двигателите намалява (ГАЛЕРИЯ):
През деветдесетте години на миналия век двигателите, които се славеха със своята издръжливост, бяха дизелови двигатели с вихрова камера с турбокомпресор, както и бензинови двигатели с естествено пълнене с разпределено впръскване на гориво и относително ниско „усилване“. Известният със своите проблеми Common Rail се появява едва в самия край на века, а форсирането на масово произвежданите бензинови двигатели започва през новия век.
В края на миналия век съществуват и компресорни двигатели с искрово запалване и известните двигатели на Honda (на снимката), които имаха 100 или повече конски сили на 1 литър работен обем (макар и при скорости по-близо до 8000 в минута). Но вече няма такива, които са способни да изкарат милион километри без основен ремонт.