IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо „фабричните" акумулатори издържат по-дълго

Производителите спестяват някои неща, когато става дума за устройства за замяна на оригиналните

Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така, ви разказваме сега.


акумулатор


Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.


акумулатор


Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни.

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена. 


0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При избора на акумулатор имам 2 правила:1. Далеч от Варта, Бош и Монбат. 2. Предпочитам да е произведен в Словения, без значение каква марка е.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Един там, от многото ( преди 2 седмици )
    Както написа някой по-долу всичко е опира до късмета.Имал съм Монбат Динамик, който в двугодишната гаранция бе заменен два пъти, както и абсолютно същият при роднина издържа девет години без никаква поддръжка.Бошове, Варти и т.н съм сменял и на 4 години и на 8.
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бошо Гошов ( преди 2 седмици )
    Боша си е чисто ребрандирана Варта т.к. в един завод ги правят. Моят S4 го карам вечер 7ма година и няма признаци на слабост за сега.Varta Black Dynamic
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Поредната безмислена статия,която е смехотерапия за хора имащи коли от години .
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Байерн ( преди 2 седмици )
    С Варта изкарах 8,5 г. И имаше още 30% капацитет на Мерцедес нов
  • #32
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до#31 ( преди 3 седмици )
    Доста елементарно мислене имаш. Всъщност, повечето германофили сте с такова и това вече не ме учудва този факт. Значи според твоята изкривена антилогика, трябва да съм имал всички автомобили, за да си направя някакви заключения, така ли? Не бе селски, чета повече, интересувам се, запознавам се с тестове, чета отзиви на реални собственици, имал съм немски коли, карал съм немски коли, вземал съм под наем немски коли и цялата тази информация и опит ми дават една реална представа за колите им.
  • #31
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До 28 ( преди 3 седмици )
    Под "немски" автомобили кое имаш предвид?Слагаш Порше, Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Ауди под общ знаменател?!Евала,страшен опит имаш!Знаеш ли вица за оная дето викала "всички мъже са еднакви буклуци" Един мъдрец и казал - дъще,за да твърдиш,че всички са еднакви, то трябва да познаваш всички!Ако не познаваш всички,ти си лъжкиня, ако познаваш всички то ти си егати разпуретината, дъще, и е нормално да се държът като *** с теб" !Ти едва ли познаваш всички немски марки и модели, чадо!Т.е. какъв си?
  • #30
    5 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Поговорете с дилъри на японски марки например, за модели които се произвеждат в Япония. Да видите, че масов на нови коли е проблем акумулаторите да непрехвърлят гаранциония срок от 2 години. Престой на паркинг в заводите в Япония, дълъг транспорт по море, престой при дилърите. На много коли дори се подменя акумулатора при пристигането при дилъра. Същото е и с афтърмарнет акумулаторите. Като попаднеш на такъв стоял по складовете 4 години, ходи обвинявай поточната линия как била манипулирана!
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Има 3 коли-в Германия една бензинова, 2020, акумулатора не е мръднал.Една електричка,2023, тук тепърва чакам изненади :-)Обаче в България имам една дизелова 2009, последно съм сменял акумулатор 2016, и той не е мръднал!Имал съм случай с нова кола да замине за 6месеца.В статията има много измислици!Няма производител който да настройва поточна линия за "оригинални" и афтърмаркет акумулатори!Просто е по-скъпо от това да правиш едни и същи!Разликата идва само от престоя на батерията без разряд-заряд
  • #28
    21 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Също така от марката Bosch не препоръчвам да си вземате ремъци и филтри. Всичкото идва от Китай. Пълно дърво са. И то не говоря закупени у нас, а купени от Германия. Така е и с повечето немски фирми и стоките им. Китайско качество на високи цени. Немските коли, като цяло са нещо подобно. Скъпи, проблемни, трошливи с отвратително качество и надеждност, но с изкуствено напомпан имидж, че са нещо, а са едно голямо нищо. Стават само да ходите до чалготеката да сваляте мадами с лъскавата бричка.