Как да разберем каква е причината за намаляването на издръжливостта на двигателите? Просто трябва да преминете през конструкцията на двигателя и неговите системи, оценявайки всяка от тях от гледна точка на издръжливост. Това обяснява експертът Алекс Ревин, който сравни сегашните агрегати с тези от 90-те години. Той е категоричен, че напредъкът, движен от икономическите и екологичните закони, значително намалява експлоатационния живот на съвременните двигатели.
Защо издръжливостта на двигателите намалява (ГАЛЕРИЯ):
Сравнявайки буталата на двигателите от деветдесетте и съвременните, може да се отбележи, че през миналия век тази най-важна част беше доста масивна и съответно беше добре центрирана в цилиндъра. Буталните пръстени бяха широки и бяха направени големи дупки за изтичане на масло от жлебовете на маслените пръстени.
Модерните Т-образни бутала, поради ниската си височина, буквално се изкривяват в цилиндрите, което влошава работата на пръстените. Самите цилиндри също са претърпели промени. Преди това те почти винаги се пробиват директно в здрав и твърд чугунен цилиндров блок, който има висока твърдост.
Само понякога се използват чугунени втулки, отлети в алуминиеви цилиндрови блокове. Тази конструкция се оказва по-малко издръжлива, но сега почти всички европейски производители са преминали към нея. Проблемът обаче е, че използването на чугун е много вредон за околната среда и то беше „изгонено“ от Европа.