fallback

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.

„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.

Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.

fallback
  • #59
    Благодаря ( преди 2 месеца )
    "Себестойността на ФЕЦ е около 2 ст - 1/3... но той и работи колкото и струва 1/3 - добави нужните батерии и си много над 10те ст на кВч! " Ето че като си говорим с цифри тригодишните спорове се решават за 3 минути. Добави Сега към себестойността на енергията от ТЕЦ без печалба над 7 ст такси за пренос ддс и тн и ще трябва да докараш себестойност на производство от ФЕЦ плюс съхранение в батерии ЗА СОБСТВЕНО ПОТРЕБЛЕНИЕ под 20 стотинки за да ти е по-евтино отколкото да си го купиш от ТЕЦ.
  • #58
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 51 В Африка средното потребление на електроенергия е нещо като 300 кВч годишно на човек, и то не е защото нямат мерак да ползват. В европа средногодишното е 6500 а в САЩ вече над 13000. Предлагаш Африканеца вместо да си запали една лампа, да ползва печка и да включи телевизор да си купи ЕЛ и да ползва разполагаемата енергия за това? ОК - дерзай! Може да си пофантазираш и още ;)
  • #57
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Говоря ти за нетно-годишно производство. Както ти казах за последните осем години от 2014 година насам, производството беше 1,4 милиарда kWh годишно. За колко време могат да се изградят мощности които да произвеждат допълнителни 2,6 милиарда годишно? Не забравяй че говорим за зареждане на батерии. Гост зарежда за 150 км всяка седмица. Ако зареди батерията може да кара три седмици без слънце. Мислиш ли че има по-големи периоди без грам слънце?
  • #56
    До 51 ( преди 2 месеца )
    Кратък и лаконичен отговор за Африка и подобни - Етиопия. На място където няма изградена нито инфраструктура за зареждане на бензинови автомобили нито инфраструктура за зареждане на електромобили е много по-бързо и евтино да се изгради инфраструктура за електромобили. Включително на места като Етиопия където няма електропреносна мрежа на над 90% от територията. Дори електропреносната мрежа може да е ненужна, когато в отделните населени места бъдат изградени микро мрежи с батерии. Бензин откъде?
  • #55
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    За БГ себестойността на ТЕЦ без емисиите е около 8-10 ст персонала, който е основен фактор е наистина раздут може да го докараме до 6 ст. Себестойността на ФЕЦ е около 2 ст - 1/3... но той и работи колкото и струва 1/3 - добави нужните батерии и си много над 10те ст на кВч! За годините отговора е лесен НИКОГА!!!! Никога няма да имаш 100% покритие от фотоволтаик!
  • #54
    До 51 ( преди 2 месеца )
    За разлика от тебе аз отговарям. Европа и САЩ и сега отлагат електрификацията. Но искам да ти задам уточняващ въпрос. За кое отлагане говориш? Отлагане на производството на електромобили или за отлагане на покупката на електромобили? Защото отлагане на производството е факт, с всички сили се опитват да отлагат и покупката. Спряха субсидиите и сложиха 50% мито на китайските електромобили. Според мен обаче не могат да спрат плановете на китайците да продават в Европа.
  • #53
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    И последно: Нямам абсолютно нищо против да ми "пуши" и "шуми"!!! Обичам автомобилите! Някои пият, други пушат, трети друсат, четвърти плюскат хамбургери и тлъстеят. Аз пък обичам да ми "пуши" и бръмчи! Проблема НИ не е в "дизела", а в това, че сме бедна нация и караме 25 годишни дизели!!!
  • #52
    При въпроса ( преди 2 месеца )
    От тебе очаквам три числа за отговор. Първият отговор в години, а вторите два в стотинки за киловатчас. Благодаря предварително че няма да напишеш 15 коментара с прилагателни преди да отговориш.. ако не можеш, просто кажи Не мога а аз ще ти кажа правилните отговори. Ти ако не си съгласен винаги можеш да ми докажеш че греша.
  • #51
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    и към 47: Ако Европа се откаже от електрификацията, за да защити предимствата си при автомобилостроенето на ДВГ... въпрос 1 Китай къде ще продава "напредналия" електросектор. и въпрос 2 на пазари като Ю. Америка, Азия и Африка коя от двете технологии има повече шансове за пазар?
  • #50
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Разбрахме се да не говорим с лъжи манипулации, спекулации самозаблуди предразсъдъци прилагателни и тем подобни аргументи. Щях да съм доволен да кажеш две години четири години 10 години 30 години 50 години или никога? За колко години могат да бъдат изградени допълнителни мощности за 1 милион електромобила? Колко е себестойността на тока от ТЕЦ само за гориво и заплати без въглеродни емисии? Колко е себестойността на електрическа енергия от фотоволтаици без печалба на база 20 години ползване?
fallback
Последни