fallback

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.

„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.

Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.

fallback
  • #69
    анонимен ( преди 2 месеца )
    пак нема да ги купуват. сега им е вътрешно че изпукаха милиарди за безмислени разработки които китайците откраднаха щото им ги дадоха да им ги правят на ишлеме ахахаха ама вие кво си мислехте бе че те още с доматите и кофите?
  • #68
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 64... АЕЦ Козлодуй няма да работи до 2050!!!! Всъщност още 27ма за 5ти и 29та година за 6ти блок предстои сертифициране, което е твърде съмнително, защото зависи от Русия (която била враг) а варианта нашите да го пресертифицират е гаранция че си правим чайник под налягане, който ще гръмне. Не че нямаме инженери, ама политическата простотия ни е в повече, а там няма място за такава!
  • #67
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хаха как ви бъзикат и как доказвате рефлекса на Павлов!
  • #66
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    ама нали искате да ги забранявате? Всички спирали да правят ДВГ ще караме ел - хубаво, ама ток от къде?! До 2030, а те ей га де е се очаква потребление от над 40 ТВ годишно. Махаме ТЕЦ които даже и сега са около 30% от производството и добавяме транспорта който е първична енергия и като обем отговаря на електрическата (от 1над 100 ТВ енергия транспорта има почти 40% дял) Нека са само 10% за твоя 1 милион автомобила - пожелавам ти успех това да балансираш системата с над 40% общи липси! ДЕРЗАЙ!
  • #65
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тока скача до 10 пъти след година, без *** като този да се намесват.
  • #64
    До 62 ( преди 2 месеца )
    Продължаваш да мислиш за 100% ВЕИ. Ти наистина си оптимист утопист. Забравяш че АЕЦ Козлодуй произвежда половината енергия, работи денонощно и ще работи до 2050
  • #63
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Като ви казвам че антиелектриците сте по-големи оптимисти от електриците относно електрификацията, не ми вярвате. Аз ти говоря за 1 милион електромобила, които според мен няма да са факт за България дори през 2050 година, А ти тръгна да се бориш за 3 милиона електромобила след 5 години? Вярно ли е толкова бързаш да се качваш на електромобил? Бързаш повече, отколкото аз бързам да сляза от дизела? И продължаваш да философстваш без да отговориш. За колко години се изграждат ФЕЦ за 2,6TWh/год?
  • #62
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Човек, ти сега смяташ, че всеки ще има собствен фотоволтаик ли? Що делиш преноса на енергия само за ТЕЦа? Наистина фърчиш в небесата!
  • #61
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 57, ама на теб ти трябват не 2,6 а 7,8 - още 3 пъти отгоре! 3 милиона са само леките автомобили в БГ. за тежките дори не говорим. Айде да не е за 8 - умножи го по 5 години, за да въведеш новите мощности пак ти трябват 15 год - и ПОВТАРЯМ само за нуждите за транспорт - да разбирам ли, че правим "чист" транспорт и всичко останало мръсно или неработещо?! П.С. аз 150 ги минавам на ден ;)
  • #60
    До тинкери ( преди 2 месеца )
    Не знам коя е по-голямата фантазия? Моята, че за да ползва 300kWh на година един африканец трябва да инвестира 200 долара във фотоволтаици или мечтата на антиелектриците и на Toyota да продава по един чисто нов хибриден land cruiser на всеки африканец, защото според антиелектриците това бил най-разпространения автомобил в Африка. Какво точно ще продаде Toyota или европейски производител на някой, който няма 200 долара да си произведе ток да си зареди телефона?
fallback
Последни