IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо PHEV се превръщат в скъп компромис, който никой не иска

Ново проучване показва, че за plug-in хибридите става все по-трудно да оцелеят на пазара

През последните години често може да се чуе твърдението, че plug-in хибридите (PHEV) съчетават най-доброто от два свята - на електромобилите (EV) и на автомобилите с ДВГ. И съответно те са мост към бъдещата пълна електрификация, което ги прави много привлекателни за потребителите.


PHEV


На това обаче може да се погледне и от обратната страна, тъй като мнозина виждат PHEV като компромис - нещо по средата, което съчетава най-лошото от двата свята. Те са по-скъпи от традиционните хибриди, но в същото време на предлагат изцяло електрическо изживяване и това кара много купувачи да се чудят за какво точно плащат.

На втория по големи пазар в света - САЩ, например, PHEV представляват нищожните 1,9% от общите продажби за първите 9 месеца на годината. В същото време електромобилите имат 9,4% пазарен дял, а конвенционалните хибриди - 10,7%. И това не е заради липса на избор - към момента в Щатите се предлагат 41 различни PHEV, което е повече от конвенционалните хибриди (39) и по-малко от ЕV (60).

Каква е причината за ниските продажби на PHEV? Ново проучване на J.D. Power разкрива, че средната цена, плащана за компактен SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. А да се плаща повече за нещо, което изглежда като компромис, не е добра идея.

Освен това се оказва, че клиентите не харесват особено своите PHEV. Изследването на J.D. Power показва, че общото удовлетворение от plug-in хибриди при потребителите е 669 точки от 1000 възможни. За сравнение, електромобилите за масовия пазар постигат 716, а премиум EV - 738 точки.


Toyota RAV4 PHEV


Част от недоволството произтича от неочаквани разходи. Много собственици на PHEV откриват, че техните превозни средства идват с по-високи от очакваните разходи за притежание, като едновременно с това изискването за зареждане от два източника допълнително усложнява нещата. И така потребителите откриват, че покупката plug-in хибрид не им носи нещо по-различно от нехибридната версия на същия модел.

Нещата с PHEV в Европа също не вървят добре в последно време. Като цяло продажбите на електрифицирани превозни средства в ЕС, Великобритания и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (EACT) от началото на годината са паднали с 4%, но през септември се забелязва оживление. Ръстът на електромобилите е 4%, но при plug-in хибридите се отчита спад от цели 12%.

Всичко това кара експертите да прогнозират, че PHEV са изправени пред тежка битка, за да убедят купувачите, че си заслужават по-високата цена и по-сложните технологии, на които разчитат. Ако обаче се вземат предвид изключително високите разходи за подмяна на батерии след гаранционния период, както и рязкото обезценяване, от което тези автомобили страдат, става ясно защо много потребители са склонни да се придържат към по-традиционни опции.

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До вин ( преди 4 седмици )
    "Имаше куп статии, в които се твърдеше точно обратното, че са идеалния вариант за прехода между двете технологии и се даваха за пример Тойота и много китайски компании!" Вярно е. БЯХА прехода. Малко по-скъпи от автомобил с ДВГ, но МНОГО по-евтини от електромобил. НО ПРЕХОДА на доста места СВЪРШИ " SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. "
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 6 ( преди 4 седмици )
    Омръзна ми да давам аналогията с фотоволтаиците. Само преди 10 години даваха пари за да си инсталираш фотоволтаици, но никой не искаше да ги вземе защото беше скъпо и не си струваше дори с държавна помощ. От 2014 до 2021 имаше плато и никой не инсталираше. След 5 години инсталации и 7 години застой, само тази година са инсталирани повече фотоволтаици отколкото за онези 12 години взети заедно, а до края на годината ще се инсталират още толкова. Сега не взимат А дават милиони за да им разрешат
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 4 седмици )
    Някои неща могат да се купуват с пари, а други не могат. Трудно ще ти се обясни разликата! Обикновено ви отнема по три години, а докато се пъна да ви обяснявам, те нещата ще са се случили по естествен път. Не виждаш ли че единствената вил опорна точка остана да ми измисляте прякори, да ме обиждате и да не можете да кажете нищо друго което да е "смислено"
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това е мечтата на Митьо Тротинетката, цените да се изравнят и Тесла да продава 20 милиона електрически автомобили.А дано,ама надали.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 4 седмици )
    Щом преминаването към електрички е неизбежно, тогава не би следвало да е проблем да се махнат еко изискванията за отработените газове, както и единия лев на литър акциз на горивата, нали? Все пак никой няма да купува нито едното, нито другото, така че за какво са тези неща? Обаче не е точно така, нали функционално грамотен Митьо Електро-тротинетков?
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 4 седмици )
    Имаше куп статии, в които се твърдеше точно обратното, че са идеалния вариант за прехода между двете технологии и се даваха за пример Тойота и много китайски компании! Така че всеки според джоба си, компетентността си, екологичните си приоритети!
  • #4
    16 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 4 седмици )
    Забрана за ДВГ все още няма, няма да има до 2035, а напълно вероятно и тогава няма да има, защото ще е безсмислена, ако електромобилите станат по-евтини от автомобил с ДВГ. Промяната няма да стане от днес за утре, както по психологични причини, за да се пречупи мисленето на антиелектриците, така и по напълно технологични и икономически причини. Както падането на цените, така и изграждането на зарядна инфраструктура изисква ТЕХНОЛОГИЧНО време. Това е процес с натрупване и в симбиоза.
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Още по скъп компромис са електричките.Махнете забраната за ДВГ и всичко ще си дойде на мястото.
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Еми..още в заглавието седи..."скъп компромис".
  • #1
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Казах ли ви ( преди 4 седмици )
    Тези автомобили съчетават с най-лошото от двете технологии, но за сметка на това на по-висока цена. Вратичка в закона за производителите, без да мислят за интересите на клиентите си.