IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо PHEV се превръщат в скъп компромис, който никой не иска

Ново проучване показва, че за plug-in хибридите става все по-трудно да оцелеят на пазара

През последните години често може да се чуе твърдението, че plug-in хибридите (PHEV) съчетават най-доброто от два свята - на електромобилите (EV) и на автомобилите с ДВГ. И съответно те са мост към бъдещата пълна електрификация, което ги прави много привлекателни за потребителите.


PHEV


На това обаче може да се погледне и от обратната страна, тъй като мнозина виждат PHEV като компромис - нещо по средата, което съчетава най-лошото от двата свята. Те са по-скъпи от традиционните хибриди, но в същото време на предлагат изцяло електрическо изживяване и това кара много купувачи да се чудят за какво точно плащат.

На втория по големи пазар в света - САЩ, например, PHEV представляват нищожните 1,9% от общите продажби за първите 9 месеца на годината. В същото време електромобилите имат 9,4% пазарен дял, а конвенционалните хибриди - 10,7%. И това не е заради липса на избор - към момента в Щатите се предлагат 41 различни PHEV, което е повече от конвенционалните хибриди (39) и по-малко от ЕV (60).

Каква е причината за ниските продажби на PHEV? Ново проучване на J.D. Power разкрива, че средната цена, плащана за компактен SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. А да се плаща повече за нещо, което изглежда като компромис, не е добра идея.

Освен това се оказва, че клиентите не харесват особено своите PHEV. Изследването на J.D. Power показва, че общото удовлетворение от plug-in хибриди при потребителите е 669 точки от 1000 възможни. За сравнение, електромобилите за масовия пазар постигат 716, а премиум EV - 738 точки.


Toyota RAV4 PHEV


Част от недоволството произтича от неочаквани разходи. Много собственици на PHEV откриват, че техните превозни средства идват с по-високи от очакваните разходи за притежание, като едновременно с това изискването за зареждане от два източника допълнително усложнява нещата. И така потребителите откриват, че покупката plug-in хибрид не им носи нещо по-различно от нехибридната версия на същия модел.

Нещата с PHEV в Европа също не вървят добре в последно време. Като цяло продажбите на електрифицирани превозни средства в ЕС, Великобритания и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (EACT) от началото на годината са паднали с 4%, но през септември се забелязва оживление. Ръстът на електромобилите е 4%, но при plug-in хибридите се отчита спад от цели 12%.

Всичко това кара експертите да прогнозират, че PHEV са изправени пред тежка битка, за да убедят купувачите, че си заслужават по-високата цена и по-сложните технологии, на които разчитат. Ако обаче се вземат предвид изключително високите разходи за подмяна на батерии след гаранционния период, както и рязкото обезценяване, от което тези автомобили страдат, става ясно защо много потребители са склонни да се придържат към по-традиционни опции.

0 от 500
  • #40
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Водач ( преди 1 месец )
    Варна-София 3ч с а6 tfsie( плъгин), като го направиш с тесла, ала ми се обади!
  • #39
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    На средно статистическият американец, живеещ на 50-80 км от работата си, 50-100 км на ток с PHEV са му малко. Почти същото е и за германеца и французина.
  • #38
    9 rate up comment 1 rate down comment
    PHEV притежател ( преди 1 месец )
    Не е по-добре от чисто електричество, но определено е по-добре от хибрида. Дават с 30 % по нисък разход на гориво, повече мощност имат при изпреварване и отделно на електричество в спестяват много разходи в градски условия и при висене по КПП-та. 10 год гаранция на батерията. Недостатъци - в бг са с 25-30 к по-скъпи от чистият хибрид и разликата в цената се избива на 7-мата година
  • #37
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Айшидо Тайода почина.Данните са красноречиви никой не ще приуси пазарът го доказва закривай
  • #36
    11 rate up comment 1 rate down comment
    BMW 230e xDrive ( преди 2 месеца )
    Остави Приуса е лош пример. Моето BMW изминава 98 км. на ток за 2 лв. домашен ток или напълно безплатно тук-там се намира. 326 к.с. 5.6 сек. от 0-100 км. 210 км./макс ограничена. В ежедневието градско се движи пъргаво само на ток. При нужда до летище Варна и обратно от Пловдив отивам и се връщам за 7.5 часа при среден разход 5.6 без спиране за дозареждане на бензин или ток. Един резервоар 45 л. За 110 стига и остава 70 км. резерва. Когато постигнеш това с теслата за същото време или пари, евала!
  • #35
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Приусът е по-евтин, по-надежден, и ще изкара поне 2 пъти по-дълго от Теслата. Ако имаш гараж, изборът е ясен.
  • #34
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Не съм 32 и 34 ( преди 2 месеца )
    До 35. Ако докато си купуваш автомобил можеш да избираш между един и същ модел с 150 коня и 300 коня мощност, като втория е по-евтин с по-голяма гаранция, по-малки експлоатационни разходи и по нисък разход на гориво, но с 200 килограма по-тежък заради повечето коне, първият автомобил със 150 коня ли ще избереш на по-високата цена с по-високите разходи, само защото е 200 кг по-лек? Сигурен ли си?
  • #33
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Тоест е по бавен от Теслата. Край на дискусията
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 32: "За колко ускорява колко му е максималната скорост на приуса сравнен с модел 3" Напълно адекватни са.
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До по-долния ( преди 2 месеца )
    За колко ускорява колко му е максималната скорост на приуса сравнен с модел 3