Търсенето на електрически превозни средства през последните месеци спада, но в същото време хибридните модели стават все по-популярни. При някои от тях - PHEV, все по-често се залага на една технология, която видяхме при първите електромобили - удължител на пробега.
Всъщност, тя дебютира още при BMW i3 Rex. Това беше малък бензинов двигател с два цилиндъра, който отговаря за генерирането на енергия за захранване на електрическия мотор и на батерията. Той не задвижва колелата, но с негова помощ пробегът се увеличава с около 100 км. Mazda също се възползва от тази технология за MX-30 R-EV с ванкелов двигател, а само преди дни Renault и Geely представиха своята система, която може да увеличи пробега до 800 км.
Китайските производители отиват още по-далеч. Новите хибриди на BYD успяват да постигнат над 2000 км автономност, като доказват, че технологията е добър вариант не само за електромобили. И по този начин възможностите за убеждаване на клиентите в предимствата на електрификацията се умножават.
По-важното в случая обаче е, че цената на технологията, когато тя се използва при хибридни превозни средства, е значително по-малка отколкото при електромобили. Причината е, че батерията, която е най-скъпият компонент на електрическото превозно средства, вече не трябва да има висок капацитет.
Енергийният разширител на пробега в хибридна система може лесно да осигури пробег от 1500 км, без да се налага добавянето на скъпи компоненти. Върху тази технология работят някои европейски компании, както и китайските Geely и Leapmotor, които в родината си предлагат удължител на пробега на електрическите си модели. Geely обаче готви сериозна инвазия в Европа, като предвижда да използва технологията и на новите си хибриди, предлагани на Стария континент.