IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо PHEV се превръщат в скъп компромис, който никой не иска

Ново проучване показва, че за plug-in хибридите става все по-трудно да оцелеят на пазара

През последните години често може да се чуе твърдението, че plug-in хибридите (PHEV) съчетават най-доброто от два свята - на електромобилите (EV) и на автомобилите с ДВГ. И съответно те са мост към бъдещата пълна електрификация, което ги прави много привлекателни за потребителите.


PHEV


На това обаче може да се погледне и от обратната страна, тъй като мнозина виждат PHEV като компромис - нещо по средата, което съчетава най-лошото от двата свята. Те са по-скъпи от традиционните хибриди, но в същото време на предлагат изцяло електрическо изживяване и това кара много купувачи да се чудят за какво точно плащат.

На втория по големи пазар в света - САЩ, например, PHEV представляват нищожните 1,9% от общите продажби за първите 9 месеца на годината. В същото време електромобилите имат 9,4% пазарен дял, а конвенционалните хибриди - 10,7%. И това не е заради липса на избор - към момента в Щатите се предлагат 41 различни PHEV, което е повече от конвенционалните хибриди (39) и по-малко от ЕV (60).

Каква е причината за ниските продажби на PHEV? Ново проучване на J.D. Power разкрива, че средната цена, плащана за компактен SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. А да се плаща повече за нещо, което изглежда като компромис, не е добра идея.

Освен това се оказва, че клиентите не харесват особено своите PHEV. Изследването на J.D. Power показва, че общото удовлетворение от plug-in хибриди при потребителите е 669 точки от 1000 възможни. За сравнение, електромобилите за масовия пазар постигат 716, а премиум EV - 738 точки.


Toyota RAV4 PHEV


Част от недоволството произтича от неочаквани разходи. Много собственици на PHEV откриват, че техните превозни средства идват с по-високи от очакваните разходи за притежание, като едновременно с това изискването за зареждане от два източника допълнително усложнява нещата. И така потребителите откриват, че покупката plug-in хибрид не им носи нещо по-различно от нехибридната версия на същия модел.

Нещата с PHEV в Европа също не вървят добре в последно време. Като цяло продажбите на електрифицирани превозни средства в ЕС, Великобритания и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (EACT) от началото на годината са паднали с 4%, но през септември се забелязва оживление. Ръстът на електромобилите е 4%, но при plug-in хибридите се отчита спад от цели 12%.

Всичко това кара експертите да прогнозират, че PHEV са изправени пред тежка битка, за да убедят купувачите, че си заслужават по-високата цена и по-сложните технологии, на които разчитат. Ако обаче се вземат предвид изключително високите разходи за подмяна на батерии след гаранционния период, както и рязкото обезценяване, от което тези автомобили страдат, става ясно защо много потребители са склонни да се придържат към по-традиционни опции.

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 7 часа )
    Но недей сменя темата на дискусията. Субсидиите бяха необходими само няколко години, за да се купи време. Ако не бяха давали субсидии 10 години, вероятно дори през 2050 година фотоволтаиците щяха да са прекалено скъп източник на енергия, а днес вече са най-евтиния и само за няколко години ще си върнат инвестициите в субсидии с лихвите - никога в историята на човечеството няма да е имало по-евтина, по-достъпна и по-чиста енергия. Китай най-накрая вместо да увеличава ще намалява замърсяването
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 7 часа )
    Не бях разбрал че 100% от фотоволтатите са дали фира. Наака ли се от щастие като прочете тази новина, както и от всяка негативна? Докато търсиш прашинка в чуждото, око не виждаш гредата в своето. Колкото и погром да е имало по фотоволтаиците, вероятно само за месец само в България са инсталирани повече. Могат да бъдат възстановени за седмици. Но не виждаш че 50% от мощността на АЕЦ Козлодуй не работи в момента и е така всяка година без никакви природни катаклизми.
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    До 14.Предложи ги на тротинетката,че Грета е нещо недоволна.
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Кои фотоволтаици, тротинетка?Онези,които ги натроши градушката в Тексас? Или онези,които ги отнесе торнадото във Флорида? Сега имат купчина канцерогенни джамове.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 8 часа )
    Функционалната неграмотност не прощава! Няма абсолютно никакво значение кой ще продаде 20 милиона електромобила? Важното е че ще са електромобили. Важното е че никога никога никога няма да се сбъдне прогнозата на гуруто на когото вярвате, че никога в света няма да няма да бъдат продавани 30 милиона електромобила годишно колкото и да се развиват технологиите на електромобилите и бъдещето принадлежи на водорода и синтетичните горива?
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 8 часа )
    Плъгин хибридите носиш цяла година 2 задвижвания със всичките им недостатъци (тегло, сложност, пространство, мощност, ШУМ като се пали мотора като ядосана кафемелачка, бавен заряд, ако няма CCS) от страх "да не ти свърши тока" и да си спестиш едни 20 мин DC заряд на път 2 пъти в годината. Начи тока не е жена да свърши и няма такъв шанс нито в България с 2208 зарядни (VsichkoTok bg), нито в Европа.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 8 часа )
    "Which battery is the best" на EV Clinic eu - сайта на най-големия EA и хибриден сервиз в Европа (Загреб). Pouch батериите (тип кесийка) да се избягват на всяка цена, призматичните - по възможност, най-ремонтопригодните (за подмяна на единични клетки, вместо цяла батерия) и дълговечни, са цилиндричните в 1 конкретна марка.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До вин ( преди 8 часа )
    "Имаше куп статии, в които се твърдеше точно обратното, че са идеалния вариант за прехода между двете технологии и се даваха за пример Тойота и много китайски компании!" Вярно е. БЯХА прехода. Малко по-скъпи от автомобил с ДВГ, но МНОГО по-евтини от електромобил. НО ПРЕХОДА на доста места СВЪРШИ " SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. "
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 8 часа )
    Омръзна ми да давам аналогията с фотоволтаиците. Само преди 10 години даваха пари за да си инсталираш фотоволтаици, но никой не искаше да ги вземе защото беше скъпо и не си струваше дори с държавна помощ. От 2014 до 2021 имаше плато и никой не инсталираше. След 5 години инсталации и 7 години застой, само тази година са инсталирани повече фотоволтаици отколкото за онези 12 години взети заедно, а до края на годината ще се инсталират още толкова. Сега не взимат А дават милиони за да им разрешат
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 8 часа )
    Някои неща могат да се купуват с пари, а други не могат. Трудно ще ти се обясни разликата! Обикновено ви отнема по три години, а докато се пъна да ви обяснявам, те нещата ще са се случили по естествен път. Не виждаш ли че единствената вил опорна точка остана да ми измисляте прякори, да ме обиждате и да не можете да кажете нищо друго което да е "смислено"