IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо PHEV се превръщат в скъп компромис, който никой не иска

Ново проучване показва, че за plug-in хибридите става все по-трудно да оцелеят на пазара

През последните години често може да се чуе твърдението, че plug-in хибридите (PHEV) съчетават най-доброто от два свята - на електромобилите (EV) и на автомобилите с ДВГ. И съответно те са мост към бъдещата пълна електрификация, което ги прави много привлекателни за потребителите.


PHEV


На това обаче може да се погледне и от обратната страна, тъй като мнозина виждат PHEV като компромис - нещо по средата, което съчетава най-лошото от двата свята. Те са по-скъпи от традиционните хибриди, но в същото време на предлагат изцяло електрическо изживяване и това кара много купувачи да се чудят за какво точно плащат.

На втория по големи пазар в света - САЩ, например, PHEV представляват нищожните 1,9% от общите продажби за първите 9 месеца на годината. В същото време електромобилите имат 9,4% пазарен дял, а конвенционалните хибриди - 10,7%. И това не е заради липса на избор - към момента в Щатите се предлагат 41 различни PHEV, което е повече от конвенционалните хибриди (39) и по-малко от ЕV (60).

Каква е причината за ниските продажби на PHEV? Ново проучване на J.D. Power разкрива, че средната цена, плащана за компактен SUV с такова задвижване през тази година е 48 700 долара. За сравнение при аналогичен модел с EV сумата е 36 900 долара, а за хибрид 37 700. А да се плаща повече за нещо, което изглежда като компромис, не е добра идея.

Освен това се оказва, че клиентите не харесват особено своите PHEV. Изследването на J.D. Power показва, че общото удовлетворение от plug-in хибриди при потребителите е 669 точки от 1000 възможни. За сравнение, електромобилите за масовия пазар постигат 716, а премиум EV - 738 точки.


Toyota RAV4 PHEV


Част от недоволството произтича от неочаквани разходи. Много собственици на PHEV откриват, че техните превозни средства идват с по-високи от очакваните разходи за притежание, като едновременно с това изискването за зареждане от два източника допълнително усложнява нещата. И така потребителите откриват, че покупката plug-in хибрид не им носи нещо по-различно от нехибридната версия на същия модел.

Нещата с PHEV в Европа също не вървят добре в последно време. Като цяло продажбите на електрифицирани превозни средства в ЕС, Великобритания и държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (EACT) от началото на годината са паднали с 4%, но през септември се забелязва оживление. Ръстът на електромобилите е 4%, но при plug-in хибридите се отчита спад от цели 12%.

Всичко това кара експертите да прогнозират, че PHEV са изправени пред тежка битка, за да убедят купувачите, че си заслужават по-високата цена и по-сложните технологии, на които разчитат. Ако обаче се вземат предвид изключително високите разходи за подмяна на батерии след гаранционния период, както и рязкото обезценяване, от което тези автомобили страдат, става ясно защо много потребители са склонни да се придържат към по-традиционни опции.

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Това е мечтата на Митьо Тротинетката, цените да се изравнят и Тесла да продава 20 милиона електрически автомобили.А дано,ама надали.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 9 часа )
    Щом преминаването към електрички е неизбежно, тогава не би следвало да е проблем да се махнат еко изискванията за отработените газове, както и единия лев на литър акциз на горивата, нали? Все пак никой няма да купува нито едното, нито другото, така че за какво са тези неща? Обаче не е точно така, нали функционално грамотен Митьо Електро-тротинетков?
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 9 часа )
    Имаше куп статии, в които се твърдеше точно обратното, че са идеалния вариант за прехода между двете технологии и се даваха за пример Тойота и много китайски компании! Така че всеки според джоба си, компетентността си, екологичните си приоритети!
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 9 часа )
    Забрана за ДВГ все още няма, няма да има до 2035, а напълно вероятно и тогава няма да има, защото ще е безсмислена, ако електромобилите станат по-евтини от автомобил с ДВГ. Промяната няма да стане от днес за утре, както по психологични причини, за да се пречупи мисленето на антиелектриците, така и по напълно технологични и икономически причини. Както падането на цените, така и изграждането на зарядна инфраструктура изисква ТЕХНОЛОГИЧНО време. Това е процес с натрупване и в симбиоза.
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Още по скъп компромис са електричките.Махнете забраната за ДВГ и всичко ще си дойде на мястото.
  • #2
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Еми..още в заглавието седи..."скъп компромис".
  • #1
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Казах ли ви ( преди 9 часа )
    Тези автомобили съчетават с най-лошото от двете технологии, но за сметка на това на по-висока цена. Вратичка в закона за производителите, без да мислят за интересите на клиентите си.