IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германският автомобилен пазар се срива

През септември са регистрирани 7% по-малко нови коли

През септември 2024 г. в Германия бяха регистрирани 208 848 нови леки автомобили, което е със 7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година, съобщава Федералното автомобилно управление (KBA). От тях 67% нови автомобили са купени от юридически лица, а 32,9% - от частни.


German-1


Сред германските марки най-голям ръст демонстрира Mini - 16%, което му отрежда пазарен дял от 2%. BMW показа незначителен ръст от 0,7%, достигайки 8,5% от общия брой нови регистрации. В същото време марки, като Porsche (-5,9%), Ford (-8,8%), Volkswagen (-7,4%), Mercedes (-13%), Audi (-16,6%), Opel (-20,5%) и Smart (-26,9%) показаха спад в продажбите. Въпреки това, Volkswagen остава лидер сред германските марки с пазарен дял от 18,6%.

Сред вносните марки Skoda показва най-забележим ръст с ръст от 34,8%, продавайки 17 212 автомобила и заемайки 8,2% от пазара. Seat, от друга страна, записва спад от 5,8% с 10 852 автомобила. Други марки като Toyota (+27,8%), Peugeot (+9,3%), Volvo (+38,3%) и Dacia (+3,9%) също демонстрират положителни резултати. Спад в продажбите отбелязват още Hyundai (-9,7%) и Kia (-1%).


German-2


Електрическите автомобили продължават да завладяват най-големия европейски пазар. През септември са продадени 34 479 напълно електрически превозни средства (BEV), което е с 8,7% повече от същия месец на предходната година и представлява 16,5% от всички нови регистрации. Хибридните превозни средства достигнаха 36,1% от всички регистрации, от които 7,2% са плъгин хибриди.

Делът на автомобилите с бензинови двигатели намалява на 15,2%, а с дизелови - на 22%. През септември 2024 г. бензиновите превозни средства са били 32,1% от всички нови регистрации, докато дизеловите автомобили - 14,9%.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Аз може и да се заблудя за кратко, но когато някой, включително ти, ми посочи грешка, аз си я признавам и продължаваме дискусията докато стигнем до някакъв консенсус. От друга страна както ти така и всички антиелектрици, когато ми посочат грешка, правите какви ли не номера, включително лъжи има нипуулации, които задължително са гарнирани с агресивни обиди и писане от мое име, за да замажете казаното, вместо просто да си го признаете.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Иде тока ( преди 1 месец )
    Край на горенето.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Митьооо спри да пишеш глупости!Германия продажбите на електрички за годината са в тотален срив, и един месец няма да промени това! Нещо да кажеш за ръста на Тойота коiто според теб е в пазарен застой с 28% и ръста на хибридите които според теб никой не иска с 36%?!?!? Или тия цифри не ги виждаш като четеш?Освен вункционалнa неграмотност, май дислексия започва да прозира? Което всъщност трябва да те успикоява!Второто,често е причина за първото.Т.е. може и да не си тотално prosT!
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Бъдещето е електриче ( преди 1 месец )
    Ролки ремъци масло филтри хиляди движещи се лагерчета и клапани и бутала и нещо гори и катализатори и пушеци и миризми и вредно и го дишаш и било хубаво и няма да го изхвърли на бунището модерния човек айде бе. Довиждане ужасни двигатели
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Хибридите имат ДВГ, тоест не ги тикайте в статистиката на BEV. Защото те си ползват ДВГто през през 90% от времето в което се движат. Защото без ДВГ не става работата, а ел . задвижването е там за парлама само. Така че колите С ДВГ са с много повече продажби от BEV. Тесларите трябва да четат статистиките с 2 очи и с разбиране , а не с едно око.
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Прав си. Моя грешка. Бях подведен от това "Делът на автомобилите с бензинови двигатели намалява на 15,2%, а с дизелови - на 22%. " Аз поне си признавам грешките веднага и не се оправдавам и не ги замазвам. И все пак ще изляза прав, че пилците се броят на есен и сривът на продажбите ще доведе до повече продадени бройки електромобили в сравнение с миналата година. Изпреварването на продажбите на бензиновите може и да не е тази година, но и то е неизбежно.
  • #3
    1 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да се чудиш от къде имат пари като нищо не работи в тая Германия? Като им погледнеш градовете то няма нищо свързано с икономика. Само едни добре подредени квартали с къщи организирани около централни части с офиси и търговски площи. От град до град навсякъде магистрали. В Германия реално няма икономика и ми е много странно от какво живеят въобще. Значи като отидеш на изток в Китай, Япония, Корея, там можеш да видиш фабриките. А в Германия няма нищо. Само едни лъскави офиси. Значи голяма кражба
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Бъстъре, електрическите са 16.5%, бензиновите са 32.1%. Но за теб са повече.... добре, зле програмиран критичен робот.
  • #1
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оправдаха се прогнозите на антиелектриците. Вече никой не иска да купува електромобили в Германия и затова този месец се продадени повече електрически отколкото бензинови автомобили. Опорната им точка излезе права. Сега очакваме гост да дойде да обясни как още една моя опорна точка е паднала и скоро модата на електромобилите ще отмине.