IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германският автомобилен пазар се срива

През септември са регистрирани 7% по-малко нови коли

През септември 2024 г. в Германия бяха регистрирани 208 848 нови леки автомобили, което е със 7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година, съобщава Федералното автомобилно управление (KBA). От тях 67% нови автомобили са купени от юридически лица, а 32,9% - от частни.


German-1


Сред германските марки най-голям ръст демонстрира Mini - 16%, което му отрежда пазарен дял от 2%. BMW показа незначителен ръст от 0,7%, достигайки 8,5% от общия брой нови регистрации. В същото време марки, като Porsche (-5,9%), Ford (-8,8%), Volkswagen (-7,4%), Mercedes (-13%), Audi (-16,6%), Opel (-20,5%) и Smart (-26,9%) показаха спад в продажбите. Въпреки това, Volkswagen остава лидер сред германските марки с пазарен дял от 18,6%.

Сред вносните марки Skoda показва най-забележим ръст с ръст от 34,8%, продавайки 17 212 автомобила и заемайки 8,2% от пазара. Seat, от друга страна, записва спад от 5,8% с 10 852 автомобила. Други марки като Toyota (+27,8%), Peugeot (+9,3%), Volvo (+38,3%) и Dacia (+3,9%) също демонстрират положителни резултати. Спад в продажбите отбелязват още Hyundai (-9,7%) и Kia (-1%).


German-2


Електрическите автомобили продължават да завладяват най-големия европейски пазар. През септември са продадени 34 479 напълно електрически превозни средства (BEV), което е с 8,7% повече от същия месец на предходната година и представлява 16,5% от всички нови регистрации. Хибридните превозни средства достигнаха 36,1% от всички регистрации, от които 7,2% са плъгин хибриди.

Делът на автомобилите с бензинови двигатели намалява на 15,2%, а с дизелови - на 22%. През септември 2024 г. бензиновите превозни средства са били 32,1% от всички нови регистрации, докато дизеловите автомобили - 14,9%.

0 от 500
  • #19
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    крайно време беше немските щайги с никакво качество и технологии, но пък за огромни пари да се сринат, където им е мястото...
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    17 - далече си от истината като цяло. Само в частта със счетитата има съвсем лека доза истина. Но тя е свързана предимно с това, че автомобила е актив на фирмата и затова на 3-5г се сменя.
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Тоест потвърждаваш гледната ми точка, че фирмите ще са тези, които първи ще преминат на ток. Защо ли? Защото, ако автомобила в едно семейство се закупува и за представителни цели и горивото не представлява значителна част от семейните разходи, то поддържането на фирмен автопарк си е огромен разход. Тоест изборът на автомобил ще бъде направен от счетоводителите, а не от тези които ще ги карат. Колко време отнема зареждането, въобще не е дерт за счетоводителите. Разходите са важни.
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    Има си разумно обяснение. Автомобилните производители продават точно толкова електромобили и хибриди, колкото са достатъчни за да си покрият емисиите и нито един в повече, защото ги произвеждат на загуба. Произвеждат ги на загуба, защото ги произвеждат по принуда, а не за да задоволят нуждите на клиентите. Ако това не се промени, ще има фалити. Отлагането на евро 7 ги приспа и спряха да се развиват технологично, наблягайки на печалбите пред развитието. За съжаление останалите не спят зимен сън
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когоато не се познават спецификите на пазара и се пише статия е смешно, а когато човек погледне коментарите, които повечто са от собствената БГ вишка става направо трагично. В Германия, доста от фирмите предлагат сл. коли на служителите си. И понеже има специфики за тези коли, предоставените числа не ме изненадват. Именно там идват хибриди и е-. Ако човек се вгледа в 32% частни купувачи, силно подозирам преобладаващи (чисти) ДВГ модели.
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Само в Европа ел колите не се купуват заради тъпите европейци. В Азия Австралия Сащми тн има бум на електричките.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ех 7% не е толкос много. Има спад има и ваход мазхода а у ... няма проблеми. Продължаваме напред!
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До Пропов ( преди 1 месец )
    Точно както аз не бутам хибридите при електромобилите, така и ти не се опитвай да пробуташ хибридите при бензиновите автомобили.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Каква беше реакцията, като ти казах че водородния резервоар не е 5 л, а 122 литра и водородът има по-лоша обемна плътност от батериите? Написа обиден коментар към себе си от мое име и се направи на разсърден за да прекратиш дискусията, вместо да си признаеш грешката.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Практически пример ( преди 1 месец )
    Да видим кой не си признава грешките. Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес."