През септември 2024 г. в Германия бяха регистрирани 208 848 нови леки автомобили, което е със 7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година, съобщава Федералното автомобилно управление (KBA). От тях 67% нови автомобили са купени от юридически лица, а 32,9% - от частни.
Сред германските марки най-голям ръст демонстрира Mini - 16%, което му отрежда пазарен дял от 2%. BMW показа незначителен ръст от 0,7%, достигайки 8,5% от общия брой нови регистрации. В същото време марки, като Porsche (-5,9%), Ford (-8,8%), Volkswagen (-7,4%), Mercedes (-13%), Audi (-16,6%), Opel (-20,5%) и Smart (-26,9%) показаха спад в продажбите. Въпреки това, Volkswagen остава лидер сред германските марки с пазарен дял от 18,6%.
Сред вносните марки Skoda показва най-забележим ръст с ръст от 34,8%, продавайки 17 212 автомобила и заемайки 8,2% от пазара. Seat, от друга страна, записва спад от 5,8% с 10 852 автомобила. Други марки като Toyota (+27,8%), Peugeot (+9,3%), Volvo (+38,3%) и Dacia (+3,9%) също демонстрират положителни резултати. Спад в продажбите отбелязват още Hyundai (-9,7%) и Kia (-1%).
Електрическите автомобили продължават да завладяват най-големия европейски пазар. През септември са продадени 34 479 напълно електрически превозни средства (BEV), което е с 8,7% повече от същия месец на предходната година и представлява 16,5% от всички нови регистрации. Хибридните превозни средства достигнаха 36,1% от всички регистрации, от които 7,2% са плъгин хибриди.
Делът на автомобилите с бензинови двигатели намалява на 15,2%, а с дизелови - на 22%. През септември 2024 г. бензиновите превозни средства са били 32,1% от всички нови регистрации, докато дизеловите автомобили - 14,9%.