IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германският автомобилен пазар се срива

През септември са регистрирани 7% по-малко нови коли

През септември 2024 г. в Германия бяха регистрирани 208 848 нови леки автомобили, което е със 7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година, съобщава Федералното автомобилно управление (KBA). От тях 67% нови автомобили са купени от юридически лица, а 32,9% - от частни.


German-1


Сред германските марки най-голям ръст демонстрира Mini - 16%, което му отрежда пазарен дял от 2%. BMW показа незначителен ръст от 0,7%, достигайки 8,5% от общия брой нови регистрации. В същото време марки, като Porsche (-5,9%), Ford (-8,8%), Volkswagen (-7,4%), Mercedes (-13%), Audi (-16,6%), Opel (-20,5%) и Smart (-26,9%) показаха спад в продажбите. Въпреки това, Volkswagen остава лидер сред германските марки с пазарен дял от 18,6%.

Сред вносните марки Skoda показва най-забележим ръст с ръст от 34,8%, продавайки 17 212 автомобила и заемайки 8,2% от пазара. Seat, от друга страна, записва спад от 5,8% с 10 852 автомобила. Други марки като Toyota (+27,8%), Peugeot (+9,3%), Volvo (+38,3%) и Dacia (+3,9%) също демонстрират положителни резултати. Спад в продажбите отбелязват още Hyundai (-9,7%) и Kia (-1%).


German-2


Електрическите автомобили продължават да завладяват най-големия европейски пазар. През септември са продадени 34 479 напълно електрически превозни средства (BEV), което е с 8,7% повече от същия месец на предходната година и представлява 16,5% от всички нови регистрации. Хибридните превозни средства достигнаха 36,1% от всички регистрации, от които 7,2% са плъгин хибриди.

Делът на автомобилите с бензинови двигатели намалява на 15,2%, а с дизелови - на 22%. През септември 2024 г. бензиновите превозни средства са били 32,1% от всички нови регистрации, докато дизеловите автомобили - 14,9%.

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пуф- паф...Евро локомотив пое към дъното, здравей Титаник!
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Тогава е още по-зле, защото не е нужно да си счетоводител, за да си сметнеш колко ти е вноската за лизинга плюс разходите за гориво/ток на месец и да избереш електромобила, ако се изминават много километри на месец.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    за първи път чувам че автомобилите били актив, масово се вземат на лизинг , като в края на месеца плащат една сума и готово. Само някои много малки фирми купуват някой бус или баничарка защото ги ползват и като личен автомобил
  • #26
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много хора им се кефят на немските коли, но за повечето нормални хора това са едни пушещи коли за комплексари сеещи смърт по пътищата, да щях да си купя такава кола ако бях немец и имах достъп до техните магистрали и знам, че там поне нещо се спазва.
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Същата служба , казва друго нещо друго :"През периода януари-септември в страната са регистрирани 409 000 нови електрически превозни средства. Това е с около една четвърт по-малко в сравнение със същия период на миналата година, обяви по-рано този месец германската Федерална служба за автомобилен транспорт (Federal Motor Transport Authority - KBA)."
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Тези активи си имат амортизации. Също така всеки литър гориво е РАЗХОД за фирмата. Ако цената за закупуване на активите е същата, амортизацията на актива във вид на електромобили е по-малка, а като бонус разходите също са по-малки, Ще ми обясниш ли защо счетоводителя или ръководителя би избрал да избере актива с по-голяма амортизация и по-големи разходи? Освен очевидната разбира се - да си прибере комисиона от даден производител без да мисли за благото на фирмата.
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тестът е успешен ( преди 1 месец )
    Каквото и глупост да каже РУК, или който и да е друг антиелектрик което е равно на антиматематик и антифизик, то той е прав по подразбиране и бива награждаван плюсове, дори да твърди, че резервоара на Toyota mirai е 5 l с които се изминават 1400 км, а гумите на електромобилите се износват 1850 пъти по-бързо от на неговата Алфа и следователно електромобилите нямат бъдеще. Ако някой си позволи да твърди че един електромобил минава повече от 50 км с един чифт гуми, бива обиждан и награден с минуси
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20 - както казах далече си от истината. Счеитете правят това, което им каже шефа или борда - така че в края на годината да излязат заложените планове (акциите). Автопарка според модела им е на 0 (няма да обяснявам защо), но на фирмата се водят коли (активи). На друго място е заровено кучето...
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Припомням. Практически пример ( преди 1 час )Да видим кой не си признава грешките. Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес."
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Пак бъркаш причина и следствие. Счетоводителите са причината. Всичко останало е следствие. В момента в който е по-изгодно целия автопарк на фирмата включително и камионите да бъде електрически, то никой няма да попита шофьорите какво желаят. Счетоводителите са тези които избират моделите. Най-много на шефа да купят някои V8, защото само той е над счетоводителите. Германия обаче е специфичен пример, защото таксите за електрическа енергия са над 80% от себестойността на крайната цена.