fallback

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.

Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.

Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.

fallback
  • #45
    До 23 ( преди 1 месец )
    Мите, ти направо се оля с това изказване, че "Никой не е твърдял, че електромобилите са екологични." Нали името им дори е "автомобили с нулеви емисии", "zero emission vehicles". Даж правят "зони с нулеви емисии", където допускат само електрчики. То бива, бива, да се въртиш като ветропоказател, ама слон за мезе на бива.
  • #44
    До РУК ( преди 1 месец )
    Поправи ме ако греша, но при едно и също тегло ми се струва, че електромобил с четири задвижващи колела и 1 000 коня мощност ще хаби спирачките при спиране по-малко отколкото автомобил с две задвижващи колела и 200 коня мощност, защото втория няма добра рекуперация? Освен това втория има по-големи по размери спирачни апарати, които не се натоварват толкова. Точно обратното на ДВГ. Да не говорим, че примерно Тесла с 1000 коня ускорява до 100 по-бързо отколкото спира от 100 до 0 със спирачките
  • #43
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Средният разход на Какво е 22 кВт час? На малки градски електромобилчета или на електрическите пикапи. Че има една малка разлика, точно както има между две и 1850. Да не говорим, че има и електрически камиони. Те включени ли са в средното на този разход? За разлика от антиелектриците антиматематици, аз не казвам че не е вярно а питам за какво се отнася, защото това е прекалено нисък разход за електрически камион И прекалено висок за градски електромобил.
  • #42
    Бъркаш чичо ( преди 1 месец )
    "Чичо_Кольо ( преди 20 минути )30ти....може да греша, но всичко започна с dieselgate през Септември 2015та. " Да не твърдиш, че евро 1 е въведено от 2015 година и преди това не е имало изисквания? Ако няма изисквания, откъде дойде дизелгейт? Дизелгейт беше само лампичката, че автомобилните производители вече са закъснели, защото трудно изпълняват изискванията за евро 6 от 2014, а ще следва евро 7, както евро 8 и т.н. евро 1 е въведено още през 1992. Имаха достатъчно време.
  • #41
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петре, неграмотнико, знаеш ли какво е 1850 пъти повече? Един път повече е равно на 100%, а не на 1% повече.1850 повече е равно на 1850 х 100% .
  • #40
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    ... и да допълня. Средния разход на ЕЛ е 34,6 кВч/100 мили - тоест почти 22кВч/100 км и това са по официални ЕПА данни (EPA U.S. Environmental Protection Agency) и това е без загубите по зареждането, реалността с всички загуби е по-близо до 30 кВч/100
  • #39
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Спирачките на електричките както и на хибридите издържат поне 2 пъти повече сравнение с обикновен бензин или дизел при всекидневна, нормална употреба!!!! Както вече някой спомена, това е защото при леко спиране те използват електрогенератор вместо накладки, за да използва енергията от спиране и да я върне в батерията!!!! Реално накладките не се използват при леко натискане на спирачките, активират се когато ги натиснеш по-силно. Това всеки трябва да го знае
  • #38
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    РУК: Не само това. Да използваш само рекуперация, да не използваш спирачка, трябва да си на най-високата степен - а това значи да загубиш всяка възможност за движение по инерция. А това значи крака ти да не си почива дори и за секунда. Не само трябва да си някаква нинджа, но трябва да си и розова нинджа с ментални увреди да си го причиниш :) В повечето случаи е на най-ниската степен на рекуперация и си се ползват спирачки по традиционния начин... но за много по-тежки коли
  • #37
    РУК ( преди 1 месец )
    До 31 - значително по малък от 20 квч на 100 при електромобилите е на Дачия Спринт карана с 20км/ч в паркова алея та да няма трафик! Айде стига си преразказвал клипове и на Дани разказите ами вземи си наеми една Тесла или 5N за един месец и тогава ела да говориш колко ЗНАЧИТЕЛНО ПО-МАЛЪК от 20 на 100 е разхода на електричките! Ей, аман ти от глупостите вече!
  • #36
    Грета Тунберг ( преди 1 месец )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
fallback
Последни