fallback

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.

Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.

Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 1 минута )
    По тая антилогика електроавтобус отделя 999 9999 99999 999 пъти повече емисии от стар дизелов голф без никакво очистване :D
  • #56
    анонимен ( преди 3 минути )
    То бива идиотска лъжа ама чак пък толкова, най-малкото електромобил или хибрид ползван разумно ползва спирачки само в краен случай защото спира чрез регенерация
  • #55
    анонимен ( преди 11 минути )
    Полезните идЕоти във форума (полезни за печалбата на Тойотка) все още си мислят, че славните времена на европейското автомобилостроене могат да се върнат с ДВГ. Не осъзнават, че те бяха славни заради хилядите иновации. Сега европейските компании следват, а не водят.
  • #54
    РУК ( преди 16 минути )
    И драги "електрици" повечето от които електричка сте докосвали само по паркингите!Колкото и да хвалите отделни компоненти на електричките,няма как машина която се нужда е от 500кг за да съхрани енергия за 400км, да се нарече по ефективна от машина която се нуждае от енергия съхранена в 30кг за да измине 400км!Ефективността не е само масло,филтри, цена на км, а и ефект върху инфраструктурата. Много има да четеш Мите,преди да обясняваш в какви области съм имал пропуски!
  • #53
    РУК ( преди 20 минути )
    Спирачките и гумите са върха на айсберга!Тепърва ще става ясно износването на пътната мрежа от масови автомобили над 2 тона. Още изобщо не се говори колко пари и вредни емисии ще струва цялостната подмяна на мантинели и мостови парапети заради ниския център на тежестта на EVтата. Изграждането,подмяната и ремонтите на инфраструктура за да се наложат днешните недоносени EVта ще избълва в атмосферата толкова гнъс, колкото ДВГтата за още 100 години!Ама как да го обясниш на фанатици!
  • #52
    РУК ( преди 25 минути )
    До 51 - Абе функционално грамотния, ти можеш ли да прочетеш, че пиша за гумите само или няма как да го асимилираш! Правиш ли разлика между само ГУМИ и ГУМИ и СПИРАЧКИ!!!! Нещо май с епитетите към другите си рисуваш автопортрет, а?
  • #51
    анонимен ( преди 33 минути )
    Какви два пъти, бе, РУКоделие? Хората са ти го написали - 1850 пъти. Защо не вярваш?
  • #50
    РУК ( преди 35 минути )
    Чичо Кольо, както някой спомена, това "леко спиране" зависи от стила на шофиране, а не от колата. Евро 7 се издава на колата не на шофьора! Когато в тест симулация на ежедневно шофиране на електричката и закачат прахосмукачките на колелата и покаже 1850 пъти повече фини прахови частици от от кола с ДВГ, няма какво да обяснявате за леко спиране!Повечето пишещи даже си нямат идея как се правят тези тестове и какво коментират всъщност!
  • #49
    РУК ( преди 39 минути )
    Преди поне не се вреше в статии за гуми,спирачки и т.н.!Ти без да ползваш гугъл даже не знаеш,че спирачните апарати имат бутала и какво е значението на броя на буталата!Какво да те поправям ако грешиш, като грешиш!Една Тесла 1000 коня,хипито като я сили от всеки светофар на макс и трябва да спре ведна с каква рекуперация спира!Значи като направят изследвания,че хибридите харчат 7 пъти повече е ОК,но същите като направят изследване,че EVтата ядат гумите два пъти бързо, не е ОК?! Що така
  • #48
    СМОГ ( преди 43 минути )
    ЕА спира на ток. Никакъв прах от спирачки! На всяко спиране и спускане пълни батерията. Кое ДВГ си пълни резервоара? С едни дискове/накладки кара 300 хил. БМВ i3 тежи тон и 300, понеже е от карбон. Модел 3 тежи тон и 800, без да е от алуминий като Модел S. Една бензинова Гега тежи 2.6 тона. Електромобилите вече идват с гуми за ЕА като Hankook Ion Evo - намалени прахови частици. Извод: Евро 7 е последното опело на ДВГ. Електрификацията няма да спре, докато не избърше всяко пушещо гърне.
fallback
Последни