fallback

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.

Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.

Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.

fallback
  • #50
    РУК ( преди 2 часа )
    Чичо Кольо, както някой спомена, това "леко спиране" зависи от стила на шофиране, а не от колата. Евро 7 се издава на колата не на шофьора! Когато в тест симулация на ежедневно шофиране на електричката и закачат прахосмукачките на колелата и покаже 1850 пъти повече фини прахови частици от от кола с ДВГ, няма какво да обяснявате за леко спиране!Повечето пишещи даже си нямат идея как се правят тези тестове и какво коментират всъщност!
  • #49
    РУК ( преди 2 часа )
    Преди поне не се вреше в статии за гуми,спирачки и т.н.!Ти без да ползваш гугъл даже не знаеш,че спирачните апарати имат бутала и какво е значението на броя на буталата!Какво да те поправям ако грешиш, като грешиш!Една Тесла 1000 коня,хипито като я сили от всеки светофар на макс и трябва да спре ведна с каква рекуперация спира!Значи като направят изследвания,че хибридите харчат 7 пъти повече е ОК,но същите като направят изследване,че EVтата ядат гумите два пъти бързо, не е ОК?! Що така
  • #48
    СМОГ ( преди 2 часа )
    ЕА спира на ток. Никакъв прах от спирачки! На всяко спиране и спускане пълни батерията. Кое ДВГ си пълни резервоара? С едни дискове/накладки кара 300 хил. БМВ i3 тежи тон и 300, понеже е от карбон. Модел 3 тежи тон и 800, без да е от алуминий като Модел S. Една бензинова Гега тежи 2.6 тона. Електромобилите вече идват с гуми за ЕА като Hankook Ion Evo - намалени прахови частици. Извод: Евро 7 е последното опело на ДВГ. Електрификацията няма да спре, докато не избърше всяко пушещо гърне.
  • #47
    анонимен ( преди 2 часа )
    Уха, пропагандата веднага си личи. Само идЕот може да се хване, че електромобилите генерират повече емисии от спирачен прах, при положение, че повечето електромобили никога не сменят накладки по време на живота си. А твзи цифра 1860 е уникаТна- ако нормалния живот на едни гуми на ДВГ е 60 хил км, значи електромобил ще ги изпапка за 32 км. Тия "изследователи", очевидно спонсорирани от Тойотка, сами са си го вкарали много дълбоко.
  • #46
    Чичо Кольо ( преди 2 часа )
    42ри....не споря, съгласен съм, но....не можеш да се подготвяш 20 години за нещо на което не знаеш детайлите!!! Информацията за Евро 7 е представена в края на 2022ра, съответно има период от 4 години да се подготвиш....не 20!!! Може да спекулираш какво ще се случи, или изцяло да заложиш на електрически коли, но както във всеки бизнес търсенето и цената определя пазара!!!
  • #45
    До 23 ( преди 2 часа )
    Мите, ти направо се оля с това изказване, че "Никой не е твърдял, че електромобилите са екологични." Нали името им дори е "автомобили с нулеви емисии", "zero emission vehicles". Даж правят "зони с нулеви емисии", където допускат само електрчики. То бива, бива, да се въртиш като ветропоказател, ама слон за мезе на бива.
  • #44
    До РУК ( преди 2 часа )
    Поправи ме ако греша, но при едно и също тегло ми се струва, че електромобил с четири задвижващи колела и 1 000 коня мощност ще хаби спирачките при спиране по-малко отколкото автомобил с две задвижващи колела и 200 коня мощност, защото втория няма добра рекуперация? Освен това втория има по-големи по размери спирачни апарати, които не се натоварват толкова. Точно обратното на ДВГ. Да не говорим, че примерно Тесла с 1000 коня ускорява до 100 по-бързо отколкото спира от 100 до 0 със спирачките
  • #43
    До тинтири ( преди 2 часа )
    Средният разход на Какво е 22 кВт час? На малки градски електромобилчета или на електрическите пикапи. Че има една малка разлика, точно както има между две и 1850. Да не говорим, че има и електрически камиони. Те включени ли са в средното на този разход? За разлика от антиелектриците антиматематици, аз не казвам че не е вярно а питам за какво се отнася, защото това е прекалено нисък разход за електрически камион И прекалено висок за градски електромобил.
  • #42
    Бъркаш чичо ( преди 2 часа )
    "Чичо_Кольо ( преди 20 минути )30ти....може да греша, но всичко започна с dieselgate през Септември 2015та. " Да не твърдиш, че евро 1 е въведено от 2015 година и преди това не е имало изисквания? Ако няма изисквания, откъде дойде дизелгейт? Дизелгейт беше само лампичката, че автомобилните производители вече са закъснели, защото трудно изпълняват изискванията за евро 6 от 2014, а ще следва евро 7, както евро 8 и т.н. евро 1 е въведено още през 1992. Имаха достатъчно време.
  • #41
    анонимен ( преди 3 часа )
    Петре, неграмотнико, знаеш ли какво е 1850 пъти повече? Един път повече е равно на 100%, а не на 1% повече.1850 повече е равно на 1850 х 100% .
fallback
Последни