fallback

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.

Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.

Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.

fallback
  • #40
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    ... и да допълня. Средния разход на ЕЛ е 34,6 кВч/100 мили - тоест почти 22кВч/100 км и това са по официални ЕПА данни (EPA U.S. Environmental Protection Agency) и това е без загубите по зареждането, реалността с всички загуби е по-близо до 30 кВч/100
  • #39
    Чичо Кольо ( преди 3 часа )
    Спирачките на електричките както и на хибридите издържат поне 2 пъти повече сравнение с обикновен бензин или дизел при всекидневна, нормална употреба!!!! Както вече някой спомена, това е защото при леко спиране те използват електрогенератор вместо накладки, за да използва енергията от спиране и да я върне в батерията!!!! Реално накладките не се използват при леко натискане на спирачките, активират се когато ги натиснеш по-силно. Това всеки трябва да го знае
  • #38
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    РУК: Не само това. Да използваш само рекуперация, да не използваш спирачка, трябва да си на най-високата степен - а това значи да загубиш всяка възможност за движение по инерция. А това значи крака ти да не си почива дори и за секунда. Не само трябва да си някаква нинджа, но трябва да си и розова нинджа с ментални увреди да си го причиниш :) В повечето случаи е на най-ниската степен на рекуперация и си се ползват спирачки по традиционния начин... но за много по-тежки коли
  • #37
    РУК ( преди 3 часа )
    До 31 - значително по малък от 20 квч на 100 при електромобилите е на Дачия Спринт карана с 20км/ч в паркова алея та да няма трафик! Айде стига си преразказвал клипове и на Дани разказите ами вземи си наеми една Тесла или 5N за един месец и тогава ела да говориш колко ЗНАЧИТЕЛНО ПО-МАЛЪК от 20 на 100 е разхода на електричките! Ей, аман ти от глупостите вече!
  • #36
    Грета Тунберг ( преди 3 часа )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #35
    РУК ( преди 3 часа )
    Да се твърди,че спирачната система на EVтата се износва по малко от тази на колите с ДВГ е същото като твърдението че плъгин хибридите харчат 1.2л на 100км.Възможно е но зависи от шофьора.Когато правиш EV 2.5 - 3.5 тона, със зверско ускорение, е малоумно да очакваш,че хипито което го е взело основно да се пъне как ускорява по-бързо от Порше 911 ще спира само чрез рекуперация! Впечатлението ме, е че масово, ама масово, шофьорите на EVта се пънат да показват колко бързо ускоряват!
  • #34
    Чичо_Кольо ( преди 3 часа )
    30ти....може да греша, но всичко започна с dieselgate през Септември 2015та. А плановете за Евро 7 (поне според чичо Google) са обявени през 2022ра....а до 2015та ни убеждаваха, че дизела е най-добрия автомобил и нещата през последните 9 години се промениха доста бързо срешу дизела!!! 10 години е малко време (мисля сме свидетели) за развитие на електромобилите, или за постигане на прекалено високите изисквания на Европа....Все пак един бизнес трябва да печели, за да може да инвестира в технологи
  • #33
    Турбо ( преди 3 часа )
    Всичко зависи от стила на шофиране.Ако не претоварваш колата,не дрифтиш и не държиш на полусъединител няма проблеми.Ползвам моторна спирачка и дистанция,спирачки ползвам рядко.
  • #32
    До Турбо ( преди 3 часа )
    И ще те помоля за разяснение, По какъв начин google translate обърка два пъти повече с 1850 пъти повече? Числото 2 и числото 1850 изглеждат ли ти близки по звучене, стойност или каквото и да било? Не осъзнаваш ли че 99% от статиите срещу електромобилите се базират на такива "грешки", разчитайки на функционалната неграмотност и липсата на критично мислене на читателите, които после да тиражират тези ФАКТИ, защото им харесват повече от фактите на Дани, YouTube и не се сещам там кои изброявахте ?
  • #31
    До турбо ( преди 3 часа )
    Както виждаш ти написах един милион километра за накладки точно защото знам че ще дойдеш да се заяждаш каквото и число да напиша. И ето те пак недоволен и пак не съгласен заяждайки се че нямало да ти повярвам. Точно затова винаги смятам 20 на 100 разход за електромобилите, въпреки че е значително по-малък. Но пак сте недоволни. Но не се притеснявай, аз съм свикнал че никога нямате собствено мнение, но за сметка на това винаги ми противоречите, че не съм прав, без да казвате ЗАЩО.
fallback
Последни