fallback

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.

Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.

Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.

fallback
  • #25
    Груба грешка ( преди 1 месец )
    "Европа няма нито едно предимство по отношение на ЕЛ.....Европа ако иска да развива автомобилостроене трябва да представя новости в сферата на ДВГ - тая работа с "Партията каза" не става" виждаш ли как сам си противоречиш? Самият ти казваш че китайците са светлинни години напред технологично от Европа, защото китайската партия така е казала. Защо смяташ че китайската партия не е казала същото за ДВГ? Вече правят по-добри хибриди от Toyota, която ще ползва техните технологии защото и тя изостана
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Евро 7 ще нанесе удар само на двг-та. Като ги направи още по скъпи това с какво ще помогне!?
  • #23
    За еколозите ( преди 1 месец )
    Никой не е твърдял, че електромобилите са екологични. Твърдението винаги е било че ДВГ е по неекологичен. Да сметнем примерно емисиите на автомобил с евро 7, който отделя само 95 грама СО2 на километър колко емисии ще отдели докато изтърка едни накладки за 200 000 км. Упс - 19 000 кг. Над 10 пъти повече отколкото тежи целият автомобил. Е колко пък да тежат накладките му и колко прах да излезе от тях?
  • #22
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 21: Икономиката е много просто нещо, макар че ще ти дам пример от земеделието. Не може да отглеждаш финикови палми в Арктика. Технологично може, но никога няма да си конглокентен на някой арабин, който просто си хвърля костилката и тя пониква. Европа няма нито едно предимство по отношение на ЕЛ и няма как да се конглокира в тази сфера. Европа ако иска да развива автомобилостроене трябва да представя новости в сферата на ДВГ - тая работа с "Партията каза" не става
  • #21
    До тинтири ( преди 1 месец )
    "тоест полудяла Европа или ще убие златната си кокошка автомобилната индустрия и ще се самоубие или трябва рязко да погледне и да се върне към ДВГ - среден път няма, той и този е достатъчно трънлив след всички евроглупости за забрана на ДВГ и евро-нормативи" добре си описал ПРОБЛЕМА с технологичното изоставане на Европа. дай сега правилното РЕШЕНИЕ на ПРОБЛЕМА с изоставянето? Доколкото разбирам искаш да се връщаме към конете за да сме най-добри поне в нещо?
  • #20
    До 16 ( преди 1 месец )
    Ето го поредния вярващ, който си мисли че данъкът на електромобилите ще бъде вдигнат с 1850 пъти, защото износват асфалта 18500 пъти повече и имат 1850 пъти по-големи емисии на фини прахови частици, защото износват гумите 1850 пъти повече и за едно ходене до морето трябва да сменят шест чифта гуми. За щастие вярата ти няма да промени реалността и законите на Нютон ще продължат да важат, дори да ги отричаш.
  • #19
    АК ( преди 1 месец )
    И пълно с електроталибани мила моя майнольо
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    И ако всички антиелектрици карат по минимум 1 милион километра с едни накладки, А даже и повече, статията им внушава че ако си купят електромобил ще трябва да сменят накладки на всеки 540 км. И те вярват разбира се. Онзи дето си хвали пръдните постоянно цитира източника на тази статия. Колко мозък трябва да имаш, за да поВЯРВАШ на тези откровени лъжи? И не само да им ВЯРВАШ, а и да се опитваш да ги разпространяваш, след като вече са ти казали ФАКТИТЕ няколко пъти?
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже знам че антиелектриките са заклети антиматематици и не могат сами да сметнат тази задача за втори клас, правилният отговор е 100 000/1850=54 . Тоест статията ни убеждава че един електромобил не може да мине повече от 54 км с чифт чисто нови гуми ако ги пази и ги кара внимателно както би ги карал някой който ще изкара 100 000 км с едни гуми
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вярвам, че силовото налагане на каквото и да е води до извращения. Като това да се събдне мечтата на всеки електричар за зверски екологочини изисквания, така че ДВГ-тата да станат незаконни. И сега, те ти булка, 3ти закон на дедо Нютон. Зор, зор, за "екологичност", ама народа отвръща на удара, щот не го кефи да му слагат четал на врата. И като за капак, да припомним поговорките, "който вади нож, от нож умира", "който копае гроб другимо, сам пада в него" и "хитрата сврака с двата крака".
fallback
Последни