Последното поколение на Opel Astra излезе само преди 3,5 години, като беше натоварена с огромни амбиции, които обаче сега се превръщат в много сериозен проблем за марката. Това доведе до спиране на производството на модела, както и до неясноти относно неговото бъдеще.
В началото на годината Флориан Хютл, вече бивш главен изпълнителен директор на Opel, се похвали в официално изявление за важните цифри, постигнати от марката през 2023. Astra успя да удвои резултатите си от първата година на пазара, но и това явно не помага на 6-ата генерация да се бори успешно с конкурентите.
Така Opel се принуди да намали производството на Astra в завода в Рюселхайм, като то е спряно напълно за няколко седмици. Евентуална промяна ще бъде направена в края на януари, като тогава ще бъде решено дали производството да продължи на една или две смени, както беше досега.
Според информациите драстичното решение е взето заради ниското търсене на Astra, което е описано като „разочароващо“ дори за електрическата версия. Подобни резултати обаче едва ли са изненада, като се има предвид как се представя един от големите конкуренти на пазара VW Golf, който дълги години беше №1 по продажби в Европа, а сега трудно успява да влезе в Топ 10.
Въпреки това, Golf е на първо място в сегмента, като през тази година (до края на октомври) от него са продадени 181 172 бройки. Следват Toyota Corolla - 109 136, Audi A3 - 100 787, Peugeot 308 - 78 310 и Ford Focus 74 108. Едва след тях се нарежда Astra - 70 761 продажби, с минимална преднина пред BMW 1-Series - 70 554.
От Opel твърдят, че знаят какъв е проблемът с ниските продажби на най-новата Astra. Марката е убедена, че грешката е конфигурацията на нейната най-ефективна гама, като посочва, че клиентите предпочитат самозареждащ се хибрид пред други налични опции за електрификация. Предстои обаче да се види дали проблемът ще може да бъде разрешен.