IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel спира производството на ключов модел

Бъдещето на Astra ще се решава в края на януари

Последното поколение на Opel Astra излезе само преди 3,5 години, като беше натоварена с огромни амбиции, които обаче сега се превръщат в много сериозен проблем за марката. Това доведе до спиране на производството на модела, както и до неясноти относно неговото бъдеще, съобщава Motor.es.


Opel


В началото на годината Флориан Хютл, вече бивш главен изпълнителен директор на Opel, се похвали в официално изявление за важните цифри, постигнати от марката през 2023. Astra успя да удвои резултатите си от първата година на пазара, но и това явно не помага на 6-ата генерация да се бори успешно с конкурентите.

Така Opel се принуди да намали производството на Astra в завода в Рюселхайм, като то е спряно напълно за няколко седмици. Евентуална промяна ще бъде направена в края на януари, като тогава ще бъде решено дали производството да продължи на една или две смени, както беше досега.

Според информациите драстичното решение е взето заради ниското търсене на Astra, което е описано като „разочароващо“ дори за електрическата версия. Подобни резултати обаче едва ли са изненада, като се има предвид как се представя един от големите конкуренти на пазара VW Golf, който дълги години беше №1 по продажби в Европа, а сега трудно успява да влезе в Топ 10.

Въпреки това, Golf е на първо място в сегмента, като през тази година (до края на октомври) от него са продадени 181 172 бройки. Следват Toyota Corolla - 109 136, Audi A3 - 100 787, Peugeot 308 - 78 310 и Ford Focus 74 108. Едва след тях се нарежда Astra - 70 761 продажби, с минимална преднина пред BMW 1-Series - 70 554.

От Opel твърдят, че знаят какъв е проблемът с ниските продажби на най-новата Astra. Марката е убедена, че грешката е конфигурацията на нейната най-ефективна гама, като посочва, че клиентите предпочитат самозареждащ се хибрид пред други налични опции за електрификация. Предстои обаче да се види дали проблемът ще може да бъде разрешен.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Отчаян ( преди 1 месец )
    Всичките да ги спрат, да не си бият главата хората с тях. Моя опел изкарва доста повече по сервизите от колкото по пътищата (ако мога да ги нарека така).
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Красимир ( преди 1 месец )
    Като си купуваш Peugeot 308, няма как да е Opel. Алчността за печалби ги доведе дотук. Това ,че са с различни емблеми не ги прави различни автомобили.
  • #18
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "клиентите предпочитат самозареждащ се хибрид пред други налични опции за електрификация" - категорично не. Клиентите предпочитат читав двг за читави пари. Другото е пропаганда и води до фалити.
  • #17
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Mеед ( преди 1 месец )
    Да продаваш на тия цени автомобили с двигатели на косачка си е безобразие. Остави поне някакви 4 цилиндри в поносимият ценови диапазон. Ама не, 1.2 косачка, дай 49 хиляди за една умрела тясна Мока и се махай. Няма да оцелеят.
  • #16
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дори ГМ не успя да съсипе Опел както го направи Тавареш. Този е за затвор, разсипа ПСА+ Опел, Фиат/ Ланчиа/Алфа/Мазерати и Крайслер/джип/додж и сигурно изтървам тякой от всички които влизат в стелантис. Малки мотори , ограничен избор , високи цени и посредствено качество- фалита се пече .
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Танко ( преди 1 месец )
    До#10.Около 97-*** г.решиха проблема с ръждата. Една от колите ми е корса ц от 01г.и няма и една точка ръжда.
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според мен намаляват производството, защото произведените сега автомобили ще се продадат другата година, а от новата година ЕС започва да налага глоби за превишение на емисиите, поради което или трябва да продават на загуба, или да вдигнат цените, в който случай колата няма да се купува и пак ще бъдат на загуба. С други думи избират да не са на загуба, като намаляват производството.
  • #13
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Още една статия за поредния си автомобилен производител, който след удвояване на продажбите затваря заводи и съкращава работници, защото е на загуба.
  • #12
    19 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Проблема е в цената и това пежо, а Опел де. Харесва ми още като излезе, но 47 000лв. за този хечбек няма как да дам. Просто за същите пари юни 2022 имах оферта за киа спортидж. Хибрида и ел. версия за 89 000лв. въобще и не я коментирам.
  • #11
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблема е моторите,какво е това 1,2 какви са тия чекий,имаше астри кадети ,калибри вектри GSI,OPC сега какво има рено и глупости естествено че никой не ги иска.Да сменят инженерите в тая фирма