IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Евтин електромобил в Германия не е възможен

Заплатите и високите разходи за енергия не позволяват производството на такава кола

Компанията майка на Opel - Stellantis, записа спад в продажбите през третото тримесечие. А цифрите показват сериозни проблеми за германския производител, който, подобно на другите марки в концерна, търси начини за излизане от кризата.
 
Един от тези начини изглежда пускането на евтин електромобил, които бързо да се наложи на пазара. Според шефа на Opel - Флориан Хютл, цитиран от вестник Augsburger Allgemeine, производството на такава кола в Германия е невъзможно.


Opel EV


„Не можем да произвеждаме електрически автомобили в Германия, които струват между 25 000 и 30 000 евро. Разходите за енергия и заплати правят това невъзможно, като на същото мнение са и много от автомобилните мениджъри в Германия“, категоричен е шефът на Opel.

Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически превозни средства ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за такима превозни средства може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно не са достатъчни.

Изявленията на шефа на Opel идват на фона на срива на продажбите на Stellantis през третото тримесечие. Приходите на концерна са 33 млрд евро, което е с 27% по-малко спрямо 2023 г. Особено тежко е положението на пазара в Северна Америка, като все по-усилено се говори за затваряне на заводи - както в САЩ, така и в Европа.

Stellantis, която включва и други автомобилни марки като Citroën и Fiat, е поредният производител на автомобили, изправен пред сериозна криза. Концернът Volkswagen, например, вече обдъжда мерки, които включват намаляване на заплатите на работниците и затваряне на три завода в Германия. 


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    caspar ( преди 2 седмици )
    Да , заплатите са високи , но хиляди безмислени позиции на шефове и а който взимат в пъти повече от работниците
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ивайло ( преди 1 месец )
    Сега ще стъпите на земята и вие най алчните *** по офисите ще си смъкните заплатките до нива подходящи за това което сте.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Буд ( преди 1 месец )
    Ами страдайте тогава
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Правилно си се ориентирал, че парите са бруто. 5000 евро нето е нормална заплата в Германия за опитен програмист с над 15 години опит, което ти е към 9000 бруто. Мениджътите може да взимат толкова, но само най-дребните.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    24, ами бих казал че 56Е/ч в ФВ взимат само някои мниджъри. При 22д * 8ч = 176ч х 56Е дава заплата 9500Е. Дори и описаните оттеб не взимат толкова. Някъде околко 6к е средно заплатата. Предни години като им даваха бонусите казвха по 1РЗ 6к (и говорим за Бруто). Нето .. остават малко над 50%
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20, някакъв си те замеря с подвеждащи данни, а ти не само вярваш, ами и цвилиш от кеф. 56 евро взимат програмисти и инженери в развойната дейност. Работник във фабриката взима до 3 пъти по-малко. А 3-те долара в Китай са за най-мизерната заплата в най-нещастната провинция, и то нето. Иначе стандартът в Китай е като в България, а програмистите и там не взимат малко.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тоа я па ( преди 1 месец )
    Прав си, не съм на този пазар. Не съм продавач на нови коли, нито на стари де... Ти като продавач как го виждаш пазара? Нагоре, надолу?! Колко Тесла Плайд продаде този месец? Обясни ни за софийския пазар, поне да знаем.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20-ти, няма да ги върнат (или поне в този си вид). Не само че няма пари за това, ами и предвид икономическата ситуация.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    19, ти виждал ли си колко струват новите коли в момента? Най-евтината кола на пазара е 32 хил, хечбек сегмент C е от 45 хил., кросоувър сегмент C отива към 70-100, малко по-голяма семена кола - 120. Премиумът започва от 120 малките модели (говоря с нормално оборудване). Тесла за 90-110 хил. си е добра цена. Ти като не си на пазара за нови коли, какво се обясняваш?
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Нормално+ ( преди 1 месец )
    До #10 и подобните, с големите минуси. Интервюто по Блумбърг е "Индустриалният идеал Volkswagen днес става жертва на липсата на гъвкавост", време - 2:20, дата 31.10.2024г. И да объркал съм се, ставката е била 56 евро. Който иска да е информиран да си чете и търси информацията. Нямам желание да изглеждам всички интервюта за месец назад, за да търся нещо за някой "специалист". Всичко е свободно и достъпно. Сигурно от 2025 ще върнат субсидиите в Германия по 10к евро.