IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Евтин електромобил в Германия не е възможен

Заплатите и високите разходи за енергия не позволяват производството на такава кола

Компанията майка на Opel - Stellantis, записа спад в продажбите през третото тримесечие. А цифрите показват сериозни проблеми за германския производител, който, подобно на другите марки в концерна, търси начини за излизане от кризата.
 
Един от тези начини изглежда пускането на евтин електромобил, които бързо да се наложи на пазара. Според шефа на Opel - Флориан Хютл, цитиран от вестник Augsburger Allgemeine, производството на такава кола в Германия е невъзможно.


Opel EV


„Не можем да произвеждаме електрически автомобили в Германия, които струват между 25 000 и 30 000 евро. Разходите за енергия и заплати правят това невъзможно, като на същото мнение са и много от автомобилните мениджъри в Германия“, категоричен е шефът на Opel.

Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически превозни средства ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за такима превозни средства може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно не са достатъчни.

Изявленията на шефа на Opel идват на фона на срива на продажбите на Stellantis през третото тримесечие. Приходите на концерна са 33 млрд евро, което е с 27% по-малко спрямо 2023 г. Особено тежко е положението на пазара в Северна Америка, като все по-усилено се говори за затваряне на заводи - както в САЩ, така и в Европа.

Stellantis, която включва и други автомобилни марки като Citroën и Fiat, е поредният производител на автомобили, изправен пред сериозна криза. Концернът Volkswagen, например, вече обдъжда мерки, които включват намаляване на заплатите на работниците и затваряне на три завода в Германия. 


0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    до 5 ( преди 2 седмици )
    Това, което си чел, е BOM - Bill on Materials, или цената на вложените материали. Но, както си видял, тя е само част от цената на един автомобил. Отделно има разработка, сгради, поточни линии, счетоводство, маркетинг, гаранционни разходи, сертификационни разходи и какво ли не. Както във всяко производство, те се разпределят между всички произведени бройки. В историята е имало модели, които не са достигнали прогнозираното търсене и въпросните разходи така и не са се покрили.
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Нормално ( преди 2 седмици )
    От интервю в Блумбърг, часовата ставка в Германия е била 53 евро, в Китай - 3 долара. Специално за Тесла. Защо мислите, когато затвориха завода в Китай за две седмици, за разширение, затвориха и заводите в САЩ :) и в Берлин :). Може да се ориентирате, къде се произвежда нещо :), и къде се сглобява :).
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    5-ти, не знам, колко са им надценките, но от разговори с хора в бранша знам, че печлбите им са предимно от сервизиране и части.
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те по принцип,колите не са много скъпи, но вие им слагате голяма печалба , за да може шефовете да си вземат големите бонуси и заплати! Тук бях, чел, че например Порше продава една кола 5 пъти над себестойността й!!! Нямаше производител,който да взема по-малко от 3 пъти стойността на произведен автомобил!
  • #4
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че те все едно произвеждат само в Германия - Словакия, Чехия, Испания, Унгария...И това е само част от проблема в изказването му. Тесла вече им показа, че произвежда 1 кола за 2 пъти по-малко часове от тях. Това са двойно по-ниски разходи за заплати и енергия. Дори китайците не могат да го постигнат. А Тесла готви дори още по-бързо производство.
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Четете и мислете малко - това което е казал е, че евтино ПРОИЗВОДВСТВО няма! И ако трябва да допълня, не е само в Германия. Из ЕС няма как да има. За моемнта може би само в Словакия и някои региони на Испания но и там не е феноменално по-евтино. Китаеца, няма как да произвежда на по ниски цени, освен ако не играе само на сглобка. Тесла също или ще правят като във фармациятя - някъде продават по скъпо, и оттам покриват "загубите" на друго място.
  • #2
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Възможен е. Просто трябва да махнете митата и ограниченията за внос от Китай. Китайците ще ви покажат как се правят коли. Напоследък много добре се ориентират и са напипали точните пазарни ниши. От ЕС знаят това и затова побързаха да им вдигнат митата щото иначе европейските производители ще отидат в историята.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тесла ще ви докаже дали може