Stellantis ще избере своя нов главен изпълнителен директор, когато мандатът на настоящия изтече в началото на 2026 г. Короната е тежка – босът ще ръководи група, която миналата година продаде 6,16 милиона автомобила.
Хипотезата за подновяване на мандата на 66-годишния португалец Карлос Тавареш е на масата. Той обаче получи доста критики напоследък за спада на продажбите в САЩ, а китайският пазар е все по-трудно достижим.
Кой ще е новият номер 1 в Stellantis (ГАЛЕРИЯ):
Той е роден в Милано на 13 юни 1967 г. и завършва бизнес икономика в университета „Луиджи Бокони“ с дипломна работа по бизнес етика, първата в Италия. Лука де Мео започва кариерата си в Renault през 1992 г., но през 1998 г. се премества в Toyota Motor Europe, като поема отговорността за продуктовото планиране и координацията на марката Lexus. Отива във Fiat Auto през 2002 г., като ръководи маркетинга на Lancia, ставайки номер едно през юни 2004 г. През 2007 г. оглавява проекта Fiat 500 и поема ръководството на марката Fiat , в допълнение към позициите на управляващ директор на Abarth и Alfa Romeo.
През 2009 г. той се премества във Volkswagen като маркетинг директор на цялата група и от 2015 г. с ролята на президент на испанската компания Seat , където създава търговския успех на дивизията Cupra .
От 1 юли 2020 г. става главен изпълнителен директор на групата Renault. От декември 2022 г. е президент на Acea , асоциацията, която обединява всички европейски производители на автомобили.
Плюсове : той е признат за притежаващ несъмнен творчески талант, съчетан с познаване на механизмите на комуникация и маркетинг, както и стратегическа визия за съюзи.
Минуси: след Renault - приземяването в Stellantis ще го изправи лице в лице с безпрецедентно предизвикателство на терен, който не е запознат, а именно американския пазар.