IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis се опълчи на останалите производители

ЕС да не променя плановете за емисиите, дишаме във врата на Tesla, категоричен е Таварес

Пазарът на електрически коли в Европа изпадна в криза. Прогнозите за продажбите на моделите, захранвани с батерии, не бяха изпълнени. А електрическият пазар в Германия направо блокира след оттеглянето на субсидиите.
 
 
Електрически автомобили-56 


Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA, чийто президент е главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео) поиска от Европейския съюз, макар и неофициално, да активира спешна процедура. Целта е отлагане с две години на планираното за 2025 г. прилагане на по-строгите правила за емисиите на CO2.

Резултатът от затягането на правилата на стандарта Cafe (Корпоративна средна икономия на гориво), които от следващата година предвиждат средни емисии от 93,6 g/km въглероден диоксид, е прост: продавайте повече електрически автомобили, за да избегнете високи глоби за всички продадени нови превозни средства.

 
Лука де Мео, Renault, Женева 2024

Лука Де Мео

Според оценките на ACEA, съдържащи се в проектодокумента, постигането на тази цел ще изисква производителите да спрат около 2 милиона коли или да бъдат изложени на глоби, които могат да достигнат 13 милиарда евро за автомобили и още 3 милиарда евро за ванове.

Но! Карлос Таварес , изпълнителният директор на италианско-френския гигант Stellantis, избухна срещу искането на Acea (която компанията  му напусна през 2022 г.) : „Би било сюрреалистично да променим европейските правила за емисиите на CO2 сега, както искат някои производители на автомобили“.
 Таварес продължи: „Всички знаят правилата отдавна, всеки имаше време да се подготви и затова сега се състезаваме“. Главният изпълнителен директор на Stellantis се фокусира върху цената на електрическите автомобили като основен възпиращ фактор за тяхната продажба.
 

Карлос Таварес

Таварес е оптимист за бъдещето на компанията

“Ние сме в система, в която регулаторът иска потребителите да купуват тези коли, а потребителят казва не, благодаря, не на тази цена. Но сега ние имаме автомобилите, организирахме се да направим необходимите продажби, дишаме във врата на Tesla. И в този момент ни плашат“, казва Таварес. 

Гамата на Stellantis включва не само нови електрически модели, но и 30 нови хибрида, разпространявани под нейните 15 марки до края на 2024 г. Stellantis няма да купува „кредити“, които позволяват на най-замърсяващите производители да премерят сили с най-малко замърсяващите като Tesla. "Групата се утвърди от етична гледна точка да не купува кредити, защото смятаме, че наистина трябва да дадем принос за намаляване на емисиите“, заключи Таварес.
 
  

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 ден )
    Да ама без цитат си оставаш долна лъжлива тротинетка, сещаш ли се?
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Цитат? Че кой цитира хора без собствено мнение? Твоето мнение е мнението на Тойодка-сан, или на Путин, или на някой друг, който моментът изисква, за да ти задоволи болното съзнание.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 ден )
    Тротинетка, "..в началото твърдеше, че били повече от на ДВГ" пак бъркаш реалността със собствената си сбъркана представа за нея. Цитат едва ли ще ми дадеш, ама все пак да поискам.
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Омекнал си, твърда главо. Вече са 40%, докато в началото твърдеше, че били повече от на ДВГ. Още 2 г и ще започнеш да защитаваш електромобилите както защитаваш любимия ти Путин. При вас, неострите, има само една константа - че винаги ще си извъртите гъжъ така, както ти е изгодно.
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тавареш може и за е оптимист за бъдещето на компанията, но дилърите му не са, и на кого да вярваме повече? На шефа с 40 млн. бонус или на тези които се потят в калта всеки ден?
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 ден )
    Стелантис имат електрически версии на всички свои модели
  • #4
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 ден )
    Тавареш е доволен заради абсурдизма един електромобил да се брои за нула емисии, при положение че реално има около 40% от емисиите на ДВГ през жизнения си цикъл. Този Електромобилгейт предстои и Стелантис също ще плащат глоби. А в същото време Тойота с хибридите си покрива квотите за емисии без никакви проблеми. Ето това е ползата от технологичното превъзходство.
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тавареш, по добре да си трае и да не се прави на интересен, защото не е ясно, кога ще му се срине пазара на малолитражките. Да не говорим, че беше и един от първите, които реваха срещу тези планове. Съвсем отделна тема е, да се бориш за премиум сегмента (ДС) и да го пробутваш с 1.6 изпилен миксер. е подигравка. За 508, 3008 или 5008 и останалите им клонинги с 1.2 да не говорим.
  • #2
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    В моите представи, Стелантис са се запътили към отвъдното още откакто се пръкнаха преди няколко години, така че ми е повече от съмнително, че имат някакво електрическо асо, скрито в ръкава, което ще обърне тенденцията, така че добре, щом така твърди тоз чичо Тавареш.
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Пежо-Ситроен от край време са в добра позиция по отношение на емисиите, защото нямат големи двигатели и маломерните автомобили представляват по-голямата част от продажбите им. Проблемите са за премиум производителите, чиито клиенти очакват големи и мощни автомобили. Но като гледам БМВ и Мерцедес, чиито продажби на електромобили удариха 20-30%, и то без да се стараят особено, значи може да се постигне.