Компанията майка на Opel - Stellantis, записа спад в продажбите през третото тримесечие. А цифрите показват сериозни проблеми за германския производител, който, подобно на другите марки в концерна, търси начини за излизане от кризата.
Един от тези начини изглежда пускането на евтин електромобил, които бързо да се наложи на пазара. Според шефа на Opel - Флориан Хютл, цитиран от вестник Augsburger Allgemeine, производството на такава кола в Германия е невъзможно.
„Не можем да произвеждаме електрически автомобили в Германия, които струват между 25 000 и 30 000 евро. Разходите за енергия и заплати правят това невъзможно, като на същото мнение са и много от автомобилните мениджъри в Германия“, категоричен е шефът на Opel.
Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически превозни средства ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за такима превозни средства може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно не са достатъчни.
Изявленията на шефа на Opel идват на фона на срива на продажбите на Stellantis през третото тримесечие. Приходите на концерна са 33 млрд евро, което е с 27% по-малко спрямо 2023 г. Особено тежко е положението на пазара в Северна Америка, като все по-усилено се говори за затваряне на заводи - както в САЩ, така и в Европа.
Stellantis, която включва и други автомобилни марки като Citroën и Fiat, е поредният производител на автомобили, изправен пред сериозна криза. Концернът Volkswagen, например, вече обдъжда мерки, които включват намаляване на заплатите на работниците и затваряне на три завода в Германия.