IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Евтин електромобил в Германия не е възможен

Заплатите и високите разходи за енергия не позволяват производството на такава кола

Компанията майка на Opel - Stellantis, записа спад в продажбите през третото тримесечие. А цифрите показват сериозни проблеми за германския производител, който, подобно на другите марки в концерна, търси начини за излизане от кризата.
 
Един от тези начини изглежда пускането на евтин електромобил, които бързо да се наложи на пазара. Според шефа на Opel - Флориан Хютл, цитиран от вестник Augsburger Allgemeine, производството на такава кола в Германия е невъзможно.


Opel EV


„Не можем да произвеждаме електрически автомобили в Германия, които струват между 25 000 и 30 000 евро. Разходите за енергия и заплати правят това невъзможно, като на същото мнение са и много от автомобилните мениджъри в Германия“, категоричен е шефът на Opel.

Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически превозни средства ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за такима превозни средства може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно не са достатъчни.

Изявленията на шефа на Opel идват на фона на срива на продажбите на Stellantis през третото тримесечие. Приходите на концерна са 33 млрд евро, което е с 27% по-малко спрямо 2023 г. Особено тежко е положението на пазара в Северна Америка, като все по-усилено се говори за затваряне на заводи - както в САЩ, така и в Европа.

Stellantis, която включва и други автомобилни марки като Citroën и Fiat, е поредният производител на автомобили, изправен пред сериозна криза. Концернът Volkswagen, например, вече обдъжда мерки, които включват намаляване на заплатите на работниците и затваряне на три завода в Германия. 


0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 1 седмица )
    Кое е скъпото? Corsa-e/Peugeot e-208 50kWh още в гаранция за 28 бона. За 3 години здраво каране на битов ток си го uзбuл (гориво, обслужване, консумативи, ремонти, данък, синя зона, рекуперация при спиране, глоба смог в центъра на Сф). След това почва да ти връща пари и да ти плаща, че го караш. Ти само ходиш по почивки и събираш за нова.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    33 000 000 000 ( преди 1 седмица )
    Толкова много приходи не им ли стигат? Вместо да затварят заводи, планират догодина 35% по малко производство и пак ще направят 30милиарда
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тесланар ( преди 1 седмица )
    Айде, недоклатените Тесланари пак почнаха с лъжите как Тесла правела големи маржини. Пълни глупости. На Тесла маржина е 5-6% като махнеш еко кредитите, които получават и китайската продукция, която продават в Европа. Масова марка. Европа няма как да произвежда супер евтини коли и затова трябва да държи на качеството, ориентирайки се в по-високите сегменти.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Илиян ( преди 1 седмица )
    Един човек да има топките да каже голата истина директно, респект.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като си започнал да изброяваш, е важно да се отбележи, че VW от 20 години не могат да минат 5%, а PSA (преди да стане Стелантис) успя да удари 10% след години наред работа на доста по-нисък процент. Общо взето, когато масова марка мине 7%, си удря Д в тавана.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 седмица )
    В автомобилния бизнес няма подобен марджин от 100, 200 и повече процента на продаден автомобил. Повечето производители имат 8-10% печалба на произведен автомобил, при Тесла варира, но обикновено е 16-17%, а най-високи са надценките при Ферари, които стигат до 50%, но те продават съвсем различен продукт от масовия. При Порше говорим за надценки от 20-22%
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    не е задължително да правите коли, както вече не правите ТВ има други хора които могат и знаят как да направят евтини но и качествени автомобили.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 1 седмица )
    Автомобилите на Tesla имат най-много северноамерикански части, повтаря се в доклада Публикувано на 3 ноември 2024 г .Tesla редовно подчертава, че нейните електрически превозни средства (EV) са едни от най-произведените в Америка автомобили, а скорошен доклад от американски регулатори отново потвърди твърденията на компанията.Tesla Model 3 AWD и RWD са съставени от 75 процента части от САЩ и Канада, което се свързва с повечето компоненти, произведени в Северна Америка от всяко превозно ср ...
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до 7 ( преди 1 седмица )
    Много умело хвърляш партенки. Я го дай това интервю да ти кажа точно какво са казали, защото очевидно си разбрал-недоразбрал. Ти изкара, че работник в Германия взима 19 хил. евро на месец. Едно е да гледаш, друго е да разбираш, а трето е да си отговорен човек и да не разпространяваш лъжи.
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Евтин и електрокар в едно изречение?(изключвам китайските). А нашият пророк визионер Теслю прогнозира че СКОРО цените на електрокар и петролен автомобил ще се изравнят.