fallback

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.

Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.

По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.

fallback
  • #37
    Мда ( преди 1 месец )
    Аз не знам защо обръщате внимание на човек за който пътя София-Бургас е натоварена от международен тежкотоварен транспорт пътна артерия .....
  • #36
    До 33 ( преди 1 месец )
    С това как ми отговори на въпроса колко от зарядните по София-Бургас са подходящи да се паркират по 2-4 ТИР един до друг да си зареждат и да си кибичат по 45мин, поне!Нали знаеш, че по закон като спреш за тич 45мин нямаш право на сянка даже да го мръднеш!Много тесладжии ще изпаднат в кеф докато гледат някой как си зарежда камиона и се е опнал да си спи или си му салатка и суджук на масичката
  • #35
    До 31 ( преди 1 месец )
    Абе къв човек си бе?Не си ли видя,че на всяка соларана централа вече има опнати по 100 кабела към директни клиенти!Правиш си Вайбър група, Гошо ти пише - 20КВч за вкъщи,боц към щепсела на Гошо и по 60 ст!Иван ти пише - 30КВч за изпът - боц към щепсела на Иван по 70ст. Човека го сметнал,дава ви готови решения,без пари, вие не та не! Кви хора сте бе!
  • #34
    анонимен ( преди 1 месец )
    Леко пропускат факта, че започва да се говори за ограничаване на зареждането на Ел коли с батерии от 40-60 Квч, а какво остава за камиони с 10 пъти по големи батерии?
  • #33
    До 31 ( преди 1 месец )
    Новина от преди 6 дни "Към ФЕЦ Разлог заработи най-голямата батерия в БългарияПроектът за съхранение на слънчева енергия е с капацитет 55 MWh и предстои удвояването му" Това са 110 хиляди километра само от батериите когато не работят фотоволтаиците само от една централа. 66 000 лв оборот на нощ при 60 стотинки. 2 милиона на месец. Дали ще има желаещи или за тебе е дребна сума?
  • #32
    Припомням ( преди 1 месец )
    "До 29 ( преди 4 минути )Припомни ми колко от зарядните по пътя София - Бургас са на места подходящи да се опнат да зареждат ТИРове!" Припомням ти че преди три години ако не беше попитал къде можеш да заредиш от София до Бургас щях да ти кажа три места с по 50 kW зарядни. Днес са намерили места за над 100, някой от които са по 300 киловата, а на други места има по десетина зарядни колонки с поне 150 киловата мощност. Въпросът е кокошката или яйцето.
  • #31
    ДО 29 ( преди 1 месец )
    Фотоволтаични паркове край магистралата, продават ден и нощ директно на зарядни на магистралата на 60 стотинки - Електроенергиен системен оператор ЕАД хареса това! Къде ви намират такива бе?
  • #30
    До 29 ( преди 1 месец )
    Припомни ми колко от зарядните по пътя София - Бургас са на места подходящи да се опнат да зареждат ТИРове!
  • #29
    До 20 ( преди 1 месец )
    Благодаря за сарказма. Да ти припомня, че само от София до Бургас има стотина колонки за зареждане на електромобили без да мърдаш повече от стотина - 200 м от магистралата? Да ти припомня ли и колко фотоволтаични централи има наоколо, които биха се радвали да продават примерно на 60 стотинки, вместо на 0 стотинки по обяд?
  • #28
    До 25 ( преди 1 месец )
    Кое да връщаш бе човече? Кой е минал от дизлови ТИРове на електрически, че да се връща на дизел! Всичко е на дизел! Само тесла и пепси си правят неуспешни експерименти!
fallback
Последни