fallback

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.

Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.

По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.

fallback
  • #47
    Димов ( преди 1 месец )
    Нашият облъчен приятел лови рибки по форумите.Винаги представя само приходите и усложливо забравя разходите при търговията с електроенергия,мантрата за безплатния ток от фотоволтаиците я развива много напоително.Като сложиш разходите за първоначална инвестиция фотоволтаици и батерии , поддръжка, проект,лиценз, ДДС,акциз,данъци,осигуровки,остават жълти стотинки.Това го пише с дребни букви и нашият приятел го пропуска.
  • #46
    Екзистенциален въпро ( преди 1 месец )
    Ако цифрите говорят едно а вярата на сектантите говори обратното, кое се счита за факт и е вярното?
  • #45
    анонимен ( преди 1 месец )
    38-ми, ти прочете ли добре ,какво е написал 37-ми? Най-натоварена с "...международен тежкотоварен транспорт пътна артерия ...", е Капитан Андреево-Дунав мост 1.
  • #44
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Ако опнеш дизелов влекач да изминава по 1700 км средно на денонощие, колко ще харчи? Пак питам колко според тебе И според останалите на ти електрически изминава средността техническия дизелов тир на година?
  • #43
    анонимен ( преди 1 месец )
    Та да ви светна. Всеки милион , тоест мегават, на година произвежда ток за 1,3 милиона километра на година, които се равняват на 325 000 литра дизел на стойност около 850 000 лв на година. И така 30 години гаранция плюс още след това. Дали собственик на автопарк би инвестирал във фотоволтаици или го лъжа и мамя за милиони? Алтернативата е вместо този милион, да даде 25 милиона за следващите 30 години на Лукойл.
  • #42
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Колко *** трябва за 1 кВч ;) И това е при много ама много специфичното използване на Семи по точно определени маршрути. Опни го това да се движи като нормален дизелов влекач дето намери кирия и ела гледай как 1 става 2 :)
  • #41
    До 39 ( преди 1 месец )
    Върви бизнеса, Не е като да не върви. От 2014 година до 2021 година не бях продал нито един фотоволтаичен панел и седем години беше застой и суша, но оттогава насам съм продал фотоволтаични панели за около 2 милиарда лева и продължавам да продавам за милиарди. И това само благодарение на това че пиша коментари тук. Вече са инсталирани над 3000 мегавата, като всеки мегават струва около милион за изграждане. Добре че ги лъжа тука да инвестират, иначе никой не би се сетил за тази далавера.
  • #40
    Отговарям веднага ( преди 1 месец )
    Зарядните станции за електрически камиони по магистрала Тракия са точно толкова колкото за космически кораби совалки, хранилки за коне и други подобни транспортни средства които не се движат все още по магистралата. Ти да не очакваш на абсолютно всеки ТИР паркинг всички паркоместа да са с бързи зарядни станции за камиони за да се появи първия камион на ток и да му е удобно? При 800 км пробег, Ще ми обясниш ли каква е причината някой който кара стока от София до Бургас да спре да зарежда по пътя?
  • #39
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митето Бустеров е като магистрална труженичка. Постоянно си намира нов "клиент" да му обяснява за този, пари, фотоволтаици, батерии и какво ли не. Споко, всички сме "го минали".
  • #38
    До 37 ( преди 1 месец )
    А коя според тебе е най-натоварената в България пътна артерия, щом не е магистрала Тракия?
fallback
Последни