fallback

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.

Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.

По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.

fallback
  • #27
    РУК ( преди 1 месец )
    "Диванни математици" това ми хареса!:-) Преди да се преместя в Германия се занимавах с доста износ за Европа.Ползвахме сериозни логистични фирми,плащахме повече,но всеки камион беше с двама шофьори.Доставка София-Мадрид за 48 часа!!!! И всичко това "по закон"!Хубаво е хора които грам не разбират от международен транспорт,да не правят сметките на този бизнес :-) Много ми е интересно математика да обясни как Семито постига 1700км "дневен" пробег "по закон" обявен в статията :-) :-)
  • #26
    анонимен ( преди 1 месец )
    Утре отивам при кмета на Русе и го убеждавам единия ТИР-паркинг на моста да го направим с 20 колонки за зареждане на камиони. От мен идеята, от Общината съвместно с ЕС инвестицията. Аз ще искам 5% , не съм алчен:))Втория мост около Русе(ако е там) ще е завършен евентуално най-рано след 8 години(така вчера обясняваше накакъв наш специалист). Румънците само 23 месеца ще мислят къде да бъде.:))
  • #25
    Факт ( преди 1 месец )
    Викате да върнеме дизеловите недоразумения.Е няма как горивото отива в самолетите. Бай бай джърмани
  • #24
    До 22 ( преди 1 месец )
    Ти му обясняваш, че хората нямат места къде да спрат спокойно да си отбият почивката, той ти обяснява, че всичко сметнал и спокойно можеш да си зареждаш по време на почивката! Не знам как се води диалог с такъв човек! Ти разбираш ли, че масово се налага да се отбиват почивки в аварийните ленти преди и след ТИР паркингите или бензиностанциите? И там ли ще сложиш зарядни за да си зареждат хората "спокойно" по време на почивка?
  • #23
    До 21 ( преди 1 месец )
    Какво чакаш, прави зарядни на паркингите за камиони! 300лв на час, 2 мил на месец. Не си ритай късмета, започвай!
  • #22
    До 18 ( преди 1 месец )
    Напротив . Всички неизвестни са известни. Написани се в закона. Максималната разрешена скорост е 90 км в час, а максималното време за шофиране 4,5 часа, след което задължително 45 минути или повече. Понеже това е много трудна задача и е чак за четвърти клас, а нивото тука е по-ниско, ще подскажа с риск за единица - максимум 400 км преди задължителната почивка. Трябва да заредиш 400kWh които колкото и да бързаш ще зареждаш минимум за 45 минути. Можеш ли да сметнеш мощността без перпето мобиле?
  • #21
    До 16 ( преди 1 месец )
    А за какво да ти правят паркинги, от които не могат да печелят? Дори при 80 стотинки за киловатчас, на настоящите зарядни за електромобили в България, от 600 kW зарядна станция при 50 стотинки печалба, ще изкарват по 300 лв на час от всяка зарядна колонка. Колкото по натоварено, толкова по-добре. При денонощно натоварване на 10 зарядни - 72 000лв чиста печалба на денонощие - 2 милиона на месец. Хайде да сме песимисти при 50% натоварване - 1 милион.
  • #20
    До 16 ( преди 1 месец )
    Тоя пък, ще отбиеш 20-30км от главния път, ще нарушиш няколко забранителни знака, и ще спреш в центъра на някое градче да си заредиш и да си отбиеш почивката бе! Човека си играл да смята, ами пък положи малко усилия да му излязат сметките! Какво му обясняваш, че места нямало! Ще кривнеш малко, ще закъснееш малко от графика, ще платиш някоя глоба, какво толкова. Хейтър антиелектрик, антиматематик такъв! Аман от вас бе!
  • #19
    До 17 ( преди 1 месец )
    Защото тези 1квч на 1км ток е изцяло екологичен нали? От къде ви събират такива бе?
  • #18
    Do 13 ( преди 1 месец )
    Математиката борави с няколко известни за да изчисли неизвестно, МатеМитичен. В случая единствената ти известна е че си чул за камион с батерия! Нито познаваш инфраструктура, нито нуждите на бизнеса, нито нуждите на хората които ги карат тези камиони. В такива случаи е по-добре да си мълчиш, вместо да се излагаш
fallback
Последни