fallback

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.

Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.

По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 1 минута )
    Ами така е като в 12:00 от коментарите обясняват че две плюс две било 138 се чувствам длъжен да се намеся че е равно на четири. Обикновено никой не ми противоречи но всички обясняват че 2+2=4 но аз не съм прав. Очаквам същото.. Едно е да вярваш а друго е да смяташ. Та Колко киловата вярваш че са необходими за зареждането на камиона на всеки 4,5 часа? Все си мисля че става една зарядните за леки автомобили? А нощно време колко киловата са необходими? Колко средно минава дизелов камион на година?
  • #14
    Хаха ( преди 8 минути )
    Тъкмо си четях, спокойно коментарите и шок!Бъстъра пак изскочи. ****ба*ния анти-човек, пак се прави на даскал. Този сайт му е даскалската трибуна, вживява се, надъхва се в неговия въображаем свят.
  • #13
    До 11 ( преди 21 минути )
    Правилно си отбелязал, че на всеки 4,5 часа трябва да се прави минимум 45 минути почивка. Ще сметнеш ли колко трябва да е мощна зарядната станция, да зареди изминатите километри, въпреки че очевидно няма нужда, защото камиона може да се движи разрешените 9 часа без въобще да зарежда? Хайде още веднъж да докажете какви сте антиматематици да не ви го смятам на готово? Ако искаш умножи го по 10 20 50 камиона?
  • #12
    Алекс ( преди 50 минути )
    Бърза се с тези камиони.Първо трябва да се подменят с електрически автомобилите,които се движат в градовете.Камионите се движат по магистрали и не влизат в градовете.
  • #11
    До 7 ( преди 1 час )
    Един влекача Волво последен модел е около 120К евро, Семи-то е 150К евро, без да му слагаме мита, такси, транспорт до Европа, смятам го чисти цени. Реалния му пробег също се оказа, че не е това което рекламират, така, че между почивките по закон, ще трябва да има спирки за зареждане. Ти сметни 30К евро колко "течности, масла, филтри и др. консумативи" и времето прекарано в ненужни престои колко е ценно ... За разходите за гориво се съгласихме, че разлика няма, че даже е по-скъпо със Семито
  • #10
    анонимен ( преди 1 час )
    8-ми, колко ще струва изграждането на една такава зарядна за камиони? Колко зарядни ще ти трябват ако имаш 10 камиона и може да се зареждат само на тези фирмени зарядни , а дизелите на всяка бензиностанция?
  • #9
    До 8 ( преди 2 часа )
    Може, ама няма! В статията изрично е написано, че тези километри на ден които уж минава тесла камиона са възможни само при зареждане на специални зарядни които даже в щатите са кът.Много искам да видя консумацията на тук на един паркинг с наредени 50 влекача за бързо зареждане!Ако теоретично някак си ги нагласяте как нямало да има енергиен проблем ако 70% от колите са електрически,то с камионите малко трудно ще ви се получи даже на теория :-) :-) :-)
  • #8
    До 1 ( преди 2 часа )
    В личния гараж за коли ест не можеш да зареждаш камион, но може да има фирмени зарядни паркоместа за камиони
  • #7
    50:50 ( преди 2 часа )
    Натоварен ТИР нормално харчи средно 30л на 100км или при средните цени на дизела в ЕС идва около 45 евро на 100км. Зарядните станции на DC са около 0.4 Евро за KWh в Източна Европа (в Германия и др са около 0.7 Евро) което значи в че и в най добрия вариант камиона на Тесла харчи почти същото като дизел. Но в някой държави излиза и по скъпо. От друга страна дизеловия камион има доста обслужване. Доста течности, масла, филтри и др. консумативи които не са евтини и липсват в ел. камиона.
  • #6
    До 5 ( преди 2 часа )
    Тази батерия спестява стотици хиляди литри гориво за живота си
fallback
Последни