IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Отиващата си Toyota RAV4 - здрави двигатели и не ръждясва

Поколението XA50 не успя да настигне предшествениците си като надеждност, но въпреки това превъзхожда конкурентите

Петото поколение на най-популярния SUV на планетата - Toyota RAV4 (XA50), се произвежда от ноември 2018. Моделът се сглобява в Япония, Китай, Канада и САЩ, както и в Русия, където производството му приключи през 2022. На XA50 обаче му предстои още малко живот, тъй като ще отстъпи мястото си на показаната само преди седмици шеста генерация (XA60).


Toyota RAV4


Кросоувърът е базиран на същата платформа TNGA като седана Toyota Camry (XV70) и се предлага с голямо разнообразие от задвижващи агрегати, някои от които са достъпни само на отделни пазари. Двигателите са 2,0-литров и 2,5-литров с директно впръскване на горивото, като те се използват и за хибридните варианти. По-малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор Toyota K120, а за по-големия е предвидена 8-степенен автомат Aisin UB80.

Двулитровите автомобили са с предно предаване. С двигателя 2.5 - в по-простите конфигурации, има трансмисия Dynamic Torque Control (DTC) с редуктор на задния мост. Топ-версиите на RAV4 са оборудвани със система за динамично векторизиране на въртящия момент (DTV). В този случай задните колела имат индивидуални многодискови съединители, а в двата края на задвижващия вал са монтирани още два съединителя, които могат напълно да го изключат.


Toyota RAV4 (XA50) - какво да очаквате (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Един много важен момент в коментарите в БГ е, че обикновено най-големите разбирачи що се отнася до по-новите коли и технологии са горди собственици на таратайкифакт братче.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 седмица )
    По ценова листа беше 52999лв, направиха малка отстъпка за налични автомобили и цената падна на 51000. Това беше през януари 2020г. 2023г есента същата модификация вече струваше 56999лв по ценова листа, а от 2024 чист бензин,с ръчна кутия и предно предаване вече не се предлага. Останаха само скъпите хибриди
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Реалист ( преди 2 седмици )
    Като чета за ресурс на скоростна кутия и двигател, около 250-300 хиляди км и ремонти на 100 и няколко хиляди км пробег... ако написаното е истина, излиза, че това изобщо не е надежден автомобил.Като се сетя, че на запад има разтегачи, дето 300к км ги правят за 2 години и после такива бройки се товарят на автовозите и идват при нас. Тя на 300к км, вече ще е гробница, в техническо отношение. Иначе външно ще е последен модел, лачена, но от финансова гледна точка, ще е яма за пари. За основ. ремон ...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 2 седмици )
    РАВ4 и преди 20 години стартираше от по-висока цена. Няма как да си го купил за 51000 лв през 2020 г.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Хам ( преди 2 седмици )
    Не съм фен на Тойота по принцип, но2020г си купих такава Рав4ка, най-базовото ниво, предно предаване, ръчна кутия за 51 000лв.В момента е на 140 000км и освен масло и филтри, нищо не съм сменял. Дисковете и накладките са оригиналните,с които излезе от магазина, не знам защо пише в статията че лесно се повреждат.И средния разход за този пробег ми е 6л на 100км. Извънградско със скорости в ограниченията пада дори под 5/100. Страхотна семейна кола.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 2 седмици )
    Свободата на словото и безплатните социални медии не ти дават моралното право да разпространяваш пълни лъжи. Наистина ли не осъзнаваш, че с тях вредиш на собствените си сънародници и на света като цяло? Маздата е не само некомфортна, но и чуплива и опасна. Такива коли въобще не би трябвало да съществуват (което, за щастие, е на ръба да се случи, защото Мазда от години има спадащи продажби, тази година също).
  • #10
    2 rate up comment 9 rate down comment
    до 7 ( преди 2 седмици )
    Не. Всеки производител би искал да произвежда такава евтина прръъчка и да я продава на баллаами за толкова много пари, произвеждайки една от най-големите печалби в индустрията. Но за съжаление на другите производители, тлъстите сладководни дънни риби са ограничен брой и японските "производители" са ги узурпирали всичките.
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Добра кола, няма спор. Но на тея цени на които е вече има и истински автомобили . Такива които се карат с удоволствие
  • #8
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "не ръждясва" - т.е. най-старите бройки, които са на 7 г. още не са ръждясали, така ли? Ключова дума - още. Няма тойотка, която на 15-тата година да не е купчинка фина ръжда.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до hitko ( преди 2 седмици )
    Всеки производител би искал да може да направи толкова надежден SUV и да го продава в толкова голям тираж. Говориш небивалици от своята си камбанария, за най-продаваната джипка на планетата.