Петото поколение на най-популярния SUV на планетата - Toyota RAV4 (XA50), се произвежда от ноември 2018. Моделът се сглобява в Япония, Китай, Канада и САЩ, както и в Русия, където производството му приключи през 2022. На XA50 обаче му предстои още малко живот, тъй като ще отстъпи мястото си на показаната само преди седмици шеста генерация (XA60).
Кросоувърът е базиран на същата платформа TNGA като седана Toyota Camry (XV70) и се предлага с голямо разнообразие от задвижващи агрегати, някои от които са достъпни само на отделни пазари. Двигателите са 2,0-литров и 2,5-литров с директно впръскване на горивото, като те се използват и за хибридните варианти. По-малкият се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор Toyota K120, а за по-големия е предвидена 8-степенен автомат Aisin UB80.
Двулитровите автомобили са с предно предаване. С двигателя 2.5 - в по-простите конфигурации, има трансмисия Dynamic Torque Control (DTC) с редуктор на задния мост. Топ-версиите на RAV4 са оборудвани със система за динамично векторизиране на въртящия момент (DTV). В този случай задните колела имат индивидуални многодискови съединители, а в двата края на задвижващия вал са монтирани още два съединителя, които могат напълно да го изключат.
Toyota RAV4 (XA50) - какво да очаквате (ГАЛЕРИЯ):
Дебелината и издръжливостта на боята на RAV4 не е повод за гордост от страна на японците. Самият корпус с алуминиеви капак, предни калници и задна врата обаче е дълголетен. Драскотините и потъмняването избиват след 3-4 години. Традиционно някои детайли - като брони, преден капак и колоните страдат, така че е по-добре да бъдат покрити със защитен филм.
Системата за измиване на фаровете излизат от строя след 3-5 години. Горе-долу за толкова самите фарове се изхабяват и потъмняват забележимо. Електрическата система обаче е надеждна, въпреки че понякога сензорите за дъжд се заблуждават. Студът обаче може да бъде проблем за системата за електрическо заключване на багажника.