IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо хибридната система на Toyota е идеална за RAV4?

Технологията THS е не само много ефективна, но също така проста и надеждна

Хибридната система на Toyota (THS) е на пазара в продължение на почти две десетилетия, като е едно от най-елегантните инженерни произведения, които автомобилният свят някога е виждал. В същото време тя си остава неразбрана от мнозина, което съответно води и до нейното подценяване. Системата обаче е една от основните предимства на новата RAV4 и явно ще продължи да играе основна роля и в други модели на японската марка.


Toyota RAV4 (2025)


Как работи THS?

В случая Toyota избягва традиционното предаване, за да получи мощност към колелата. Вместо това, системата има два електрически генератора, включени в планетарна предавка, която е поставена там, където обикновено се намира традиционната трансмисия. Планетарната предавка се състои от слънчева предавка в центъра, планетарни предавки, които се въртят около слънцето, и пръстенова предавка около планетите.

Motor-Generator 1 (MG1) е по-малкият от двата и е свързан директно с двигателя и слънчевата предавка на планетарната предавка. Той работи като стартер за двигателя, а в тандем с двигателя, като генератор за зареждане на батерията. Motor-Generator 2 (MG2) е по-голям и е свързан с пръстенова предавка на планетарната предавка, която сама по себе си е свързана с диференциала. През повечето време MG2 задвижва колелата самостоятелно, но тъй като двигателят/MG1 е свързан към една и съща планетарна скоростна кутия, тя също може да задвижва колелата. Така че двигателят може да работи в серия или паралелно с MG2.


Toyota хибрид


Изглежда сложно, но не е...

Принципът на работа изглежда труден за разбиране, но всъщност хардуерът е много прост. Има двигател, проектиран да работи с ефективни обороти, някои електрически мотора и няколко предавки. И това е всичко. Конвенционалната автоматична скоростна кутия може да има четири или пет планетарни зъбни колела сама по себе си. А за задвижване на четирите колела Toyota просто добавя малък електромотор, работещ сам отзад.

Именно простотата на конструкцията е причината, поради която автомобилите, оборудвани с THS, са се доказали като толкова надеждни. А в Toyota винаги са приемали надеждността много сериозно и относителната липса на компоненти означава по-малко неща, които могат да се повредят.



Батерията също е проста

Традиционно автомобилите на THS използват батерии от старата школа Nickel-Metal Hydride (никел-метал-хидрид), но сега Toyota преминава на литиево-йонни. Това са много по-малки батерии, отколкото бихте намерили в plug-in хибрид или пълен електромобил. От Toyota все още не са разкрили размера на батерията на RAV4, но новата Camry използва батерия с 1.0 kWh батерия. Това означава по-малко тегло и по-малко минерали, използвани за направата.

Резултатът от всичко това е система, която е надеждна, евтина, ефективна и чиста. Toyota все още съобщава пълни спецификации за RAV4, но със сигурност използването на хибридна система намалява както разхода на гориво, така и вредните емисии. А най-голямото предимство на THS е, че тя не изисква нищо специално от собственика - той налива бензин и кара хибридния си автомобил като обикновена кола. Разликата е, че зарежда по-рядко, като няма нужда да променяте стила си на шофиране или начина си на живот.


Toyota хибрид


Трябва да се отбележи, че Toyota не е единственият автомобилен производител, който предлага хибридна система като тази. Двумоторната хибридна система на Honda е подобна и също толкова ефективна, а Ford също прави хибриди от типа на Toyota от десетилетия. Toyota обаче беше пионерът и е достатъчно смел, за да премине само на хибридни задвижвани за два от най-популярните автомобили на планетата - Camry и сега RAV4.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хи хи хи. Съвет. Купи си нов от магазина РАВ 4 покарай ги пет години и чак след това коментирай дали става. И моля напиши с главни букви дали си имал проблем!!!! А аз смятам да си купя следващото поколение и пак да го карам пет години и да се кефя.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1 kwh батерия - яе бегайте от тука - това е някаква имитация на ел. задвижване. Ясно е че искат да си продават ДВГ колите и само симулират ел. задвижване в хибридите им. Никога тойота.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    1718 ( преди 2 седмици )
    По отношение на икономичността Тойотите имат и още едно предимство: числата им са верни! За сравнение при останалите производители този разход е постижим само в супер оптимални уловия. Това го казват и всякакви хора в ревюта, и аз лично мога да го потвърдя от опит и тест драйв. Пример: миналата година в Бургас при абсолютно еднакъв маршрут Тойота Корола Крос и РАВ4 хибриди изкараха резултат съответно по книжка и малко отгоре (0.2л), Кия Спортидж хибрид беше 2л+ над дадените стойности
  • #16
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    THS е идеална за RAV4 защото RAV4 е обратното на драйвърска кола - точно както THS е обратното на спортен двигател. Надеждно, икономично и умряло от мъка задвижване подходящо за хора за които автомобила е предмет който вози хора и багаж от точка А до точка Б.
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    Тротинетка, пак си станал за резил под статия за Тойота? Ха-ха!
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Никакви изненади. Поредният вярващ незнаещ, който се опитва да прави внушения. Отново неуспешно, защото не е попаднал на друг вярващ незнаещ!
  • #13
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До 8. ( преди 3 седмици )
    Продължавам да не знам колко цикъла е живота на батерията на prius? Аз поне споря за неща които знам, А за които не знам питам.. Ти знаеш ли колко цикъла е живота на батерията на prius или спориш без да знаеш, но пък за сметка на това силно вярваш, че е минимум 20 пъти повече?
  • #12
    0 rate up comment 15 rate down comment
    До 10 и 11 от 7 ( преди 3 седмици )
    Въпрос на избор ( преди 55 минути )#5 "Така ли , интересно защо в Европа И САЩ най-продаваните коли са "неразбраните" хибриди. И то главно на Тойота."Ако Toyota предлага пет варианта на RAV4, първият е хибрид, вторият е хибрид, третият е хибрид, четвъртият е хибрид, а Петия е много по-хубав хибрид, искаш ли да се обзаложим какъв избор ще направи всеки от клиентите който си купи този модел? Колко от тях мислиш че ще изберат електрическата версия? А чистият ДВГ? На 20-та година всички ще се разб ...
  • #11
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В Европа и САЩ се продават повече хибриди от ел,автомобили от всички марки, така че клиентите са разбрали ,че хибридите са по-практични.
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Така ли , интересно защо в Европа И САЩ най-продаваните коли са "неразбраните" хибриди. И то главно на Тойота.