IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо хибридната система на Toyota е идеална за RAV4?

Технологията THS е не само много ефективна, но също така проста и надеждна

Хибридната система на Toyota (THS) е на пазара в продължение на почти две десетилетия, като е едно от най-елегантните инженерни произведения, които автомобилният свят някога е виждал. В същото време тя си остава неразбрана от мнозина, което съответно води и до нейното подценяване. Системата обаче е една от основните предимства на новата RAV4 и явно ще продължи да играе основна роля и в други модели на японската марка.


Toyota RAV4 (2025)


Как работи THS?

В случая Toyota избягва традиционното предаване, за да получи мощност към колелата. Вместо това, системата има два електрически генератора, включени в планетарна предавка, която е поставена там, където обикновено се намира традиционната трансмисия. Планетарната предавка се състои от слънчева предавка в центъра, планетарни предавки, които се въртят около слънцето, и пръстенова предавка около планетите.

Motor-Generator 1 (MG1) е по-малкият от двата и е свързан директно с двигателя и слънчевата предавка на планетарната предавка. Той работи като стартер за двигателя, а в тандем с двигателя, като генератор за зареждане на батерията. Motor-Generator 2 (MG2) е по-голям и е свързан с пръстенова предавка на планетарната предавка, която сама по себе си е свързана с диференциала. През повечето време MG2 задвижва колелата самостоятелно, но тъй като двигателят/MG1 е свързан към една и съща планетарна скоростна кутия, тя също може да задвижва колелата. Така че двигателят може да работи в серия или паралелно с MG2.


Toyota хибрид


Изглежда сложно, но не е...

Принципът на работа изглежда труден за разбиране, но всъщност хардуерът е много прост. Има двигател, проектиран да работи с ефективни обороти, някои електрически мотора и няколко предавки. И това е всичко. Конвенционалната автоматична скоростна кутия може да има четири или пет планетарни зъбни колела сама по себе си. А за задвижване на четирите колела Toyota просто добавя малък електромотор, работещ сам отзад.

Именно простотата на конструкцията е причината, поради която автомобилите, оборудвани с THS, са се доказали като толкова надеждни. А в Toyota винаги са приемали надеждността много сериозно и относителната липса на компоненти означава по-малко неща, които могат да се повредят.



Батерията също е проста

Традиционно автомобилите на THS използват батерии от старата школа Nickel-Metal Hydride (никел-метал-хидрид), но сега Toyota преминава на литиево-йонни. Това са много по-малки батерии, отколкото бихте намерили в plug-in хибрид или пълен електромобил. От Toyota все още не са разкрили размера на батерията на RAV4, но новата Camry използва батерия с 1.0 kWh батерия. Това означава по-малко тегло и по-малко минерали, използвани за направата.

Резултатът от всичко това е система, която е надеждна, евтина, ефективна и чиста. Toyota все още съобщава пълни спецификации за RAV4, но със сигурност използването на хибридна система намалява както разхода на гориво, така и вредните емисии. А най-голямото предимство на THS е, че тя не изисква нищо специално от собственика - той налива бензин и кара хибридния си автомобил като обикновена кола. Разликата е, че зарежда по-рядко, като няма нужда да променяте стила си на шофиране или начина си на живот.


Toyota хибрид


Трябва да се отбележи, че Toyota не е единственият автомобилен производител, който предлага хибридна система като тази. Двумоторната хибридна система на Honda е подобна и също толкова ефективна, а Ford също прави хибриди от типа на Toyota от десетилетия. Toyota обаче беше пионерът и е достатъчно смел, за да премине само на хибридни задвижвани за два от най-популярните автомобили на планетата - Camry и сега RAV4.


0 от 500
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Така ли , интересно защо в Европа И САЩ най-продаваните коли са "неразбраните" хибриди. И то главно на Тойота.
  • #9
    0 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Много горя от желания да видя това което не знам - колко цикъла е живота на батерията на prius? Поне математиката я знам и ти твърдиш че са 20 пъти повече от живота на китайските батерии, което се изразява в петте процента за което говориш. Не знам цифрата и чакам от тебе да я кажеш ? Колко цикъла? Защото ти решаваш математически задачи с римуване и празни приказки, без да ползваш цифри!
  • #8
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 6 месеца )
    До 6: Да, ти не знаеш, но за сметка на това бързаш да наплюеш това което не знаеш. В 3 мнения при това. Типична дребна злобна душица.
  • #7
    1 rate up comment 17 rate down comment
    Въпрос на избор ( преди 6 месеца )
    #5 "Така ли , интересно защо в Европа И САЩ най-продаваните коли са "неразбраните" хибриди. И то главно на Тойота."Ако Toyota предлага пет варианта на RAV4, първият е хибрид, вторият е хибрид, третият е хибрид, четвъртият е хибрид, а Петия е много по-хубав хибрид, искаш ли да се обзаложим какъв избор ще направи всеки от клиентите който си купи този модел? Колко от тях мислиш че ще изберат електрическата версия? А чистият ДВГ? На 20-та година всички ще се разбрали технологията на Toyota
  • #6
    1 rate up comment 13 rate down comment
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Аз като не знам нещо, казвам че не го знам. Когато не разбера въпроса и питам събеседника какво има предвид. Затова си признавам че не знам колко цикъла прави батерията на prius и с удоволствие ще науча от тебе, без да се срамувам. Даже ще ти благодаря за информацията ! Колко цикъла живот има батерията на prius?
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Така ли , интересно защо в Европа И САЩ най-продаваните коли са "неразбраните" хибриди. И то главно на Тойота.
  • #4
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 6 месеца )
    Проблемът е че 20-годишните технологии на Тойота са по-модерни от миналогодишните технологии на останалите. 15 годишен Приус колко цикъла има на оригиналната батерия и тия батерии дето се зареждали за 5 мин дали ще направят и 5% от тия цикли преди да идат за скрап? А, тронинетке?
  • #3
    3 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Почти сигурно е, че 5 минутното зареждане ще е технологията, която ще промени автомобилната промишленост, а не хибридите които 20 години никой не разбра и се наложи да хвърлят милиарди за лобиране, за да може политиците да ни ги наложат със закон, като забранят продажбите на ДВГ!
  • #2
    2 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кога да очакваме статия за пет минутното зареждане, което е истинска пробивна технология и " едно от най-елегантните инженерни произведения, които автомобилният свят някога е виждал." . И то погледнато от днешна дата, а не ретроспекция на последните 20 години?
  • #1
    2 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поредната минутка за реклама на 20-годишна технология, която е неразбрана от поколенията. И тъкмо навърши 20 години и хората започнаха да я разбират, се налага да я изоставят, защото дойде новото " едно от най-елегантните инженерни произведения, които автомобилният свят някога е виждал." 5 минутното зареждане на батерия за електромобил, което заличава почти всички предимства на хибридите!