fallback

Екология ли? Електрическите Tesla Semi консумират 1 кВтч... на километър

Постигнатият резултат от влекача се оказа доста по-лош от очакванията

Доскоро Tesla беше твърде заета с увеличаването на производството на електрическия пикап Cybertruck. Но следващата година компанията на Илон Мъск най-накрая възнамерява да започне масово производство на камионите си Tesla Semi. В рамките на експерименталната експлоатация един от камионите вече е изминал 400 000 км, а консумацията на електроенергия от 1 kWh на 1 км - резултат, който се оказа доста по-нисък от очакванията.

Тъй като по-голямата част от електрическите камиони Tesla Semi в момента се експлоатират или от самата компания, или от ограничен брой клиенти, е доста трудно да се разбере цялата икономика на процеса, тъй като производителят все още не е обявил колко струва версията на камиона с пробег от 800 км. Второ, презареждането на камиони изисква мощни експресни терминали, които също са доста скъпи. Въпреки това, на събитието IAA Mobility, представител на Tesla представи доклад за високата ефективност на транспорта с помощта на влекачите Tesla Semi.

Първо, за изминалата година и половина от началото на експлоатацията им в реални условия една от машините е изминала 400 000 км, доказвайки достатъчна надеждност. Собственият парк от такива камиони на Tesla е навъртял общо 12 милиона км през това време. Освен това Tesla отбелязва, че средният дневен пробег на един камион достига 1 700 км, като 95% от времето е в движение. С други думи, не повече от 5% от времето се изразходва за зареждане и поддръжка. Подобни постижения обаче са възможни само ако камионите се зареждат в специални мощни станции с постоянен ток, които все още не са толкова разпространени дори в САЩ.

По време на представянето на Tesla Semi компанията изчисли, че натоварен камион ще консумира средно 1.7 kWh на миля, но реалната цифра се оказа по-ниска - 1.6 kWh на миля. С други думи, камионът консумира 100 kWh на 100 км пробег. Колко приемлива е тази цифра за транспортните компании ще зависи от цената на дизеловото гориво и електроенергията в даден регион.

Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на завода в Невада, който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството до 50 000 камиона годишно.

fallback
  • #69
    Истина срещу психопа ( преди 1 година )
    Разбиваме втората лъжа и манипулацияВъпреки че в момента стартира схемата по Плана за възстановяване за финансиране на батерии, инвеститорите решават, че НЯМА ДА ДОЧАКАТ МЯРКАТА."В енергетиката ВСЕКИ ЗАГУБЕН ДЕН СЕ ОТРАЗЯВА НЕГАТИВНО В БЪДЕЩЕ", каза Кирил Бошов, председател на Управителния съвет на Еврохолд.Това е първият, но не и последният проект на съвместното дружество Solaris Holding. До края на годината ПРЕДСТОИ ОТКРИВАНЕТО на ОЩЕ ЕДИН подобен ХИБРИДЕН ПРОЕКТ в Ихтиман.
  • #68
    Абе психопат ( преди 1 година )
    "Гост ( преди 4 минути )Инвестицията от 37 млн евро най вероятно е по безвъзмездни европроекти.Ако теглиш банков кредит тази инвестиция няма избиване.Отново още от същото,налагане на новото нормално със наливане на пари." Ти мазохист ли си или наистина ти харесва да изглеждаш най-глупавия човек на света и правиш всичко възможно да го постигнеш като се самоусъвършенстваш и ставаш все по-глупав с времето? Прочете ли статията която ти дадох преди да философстваш? Прочети я и си признай грешката!
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    Само от заводите на Девин, Хисар, горна баня, но особено пък на производителите на мляко и месни продукти с малък срок на годност, знаеш ли по колко камиона тръгват на ден и по колко кyрса правят, включително нощно време? По колко километра са им кyрсовете? Дали могат да стигнат И да се върнат с едно зареждане, което е направено докато ги товарят? Тези камиони изминават повече километри и превозват повече товари от международните. Международните са нишовите.
  • #66
    Гост ( преди 1 година )
    Инвестицията от 37 млн евро най вероятно е по безвъзмездни европроекти.Ако теглиш банков кредит тази инвестиция няма избиване.Отново още от същото,налагане на новото нормално със наливане на пари.
  • #65
    Гостенино ( преди 1 година )
    И теб да питам защо 158 пъти трябва да ти се повтори едно и също и да продължиш да задаваш същия въпрос, защото не си го разбрал. Застани на входа на която и да е борса за каквото и да е било. Ако искаш за любимите ти краставици, ако искаш строителна или пък за хранителни стоки. Изброй колко от камионите са тирове за международен транспорт. Да не мислиш че pepsi и coca-cola внасят всичко от Хамбург Берлин и Мадрид? Транзита през България е по-малко от 10% от километрите на камионите в България
  • #64
    Гостенино ( преди 1 година )
    Вече съм сигурен че си онзи функционално неграмотния, който десета година не може да разбере защо В Германия има над 2 милиона домашни фотоволтаични централи! Дали пък не е за да не плаща 30 евро цента такса пренос за киловатчас дори цената на тока да е отрицателна и при минус 5 евро цента на борсата да плащат 25 цента за ток? Собственото производство ти спестява тези такси. Точно както ги спестява на зарядна станция със собствено производство на ток и нямаш такива разходи.
  • #63
    Гост ( преди 1 година )
    Теслю митичен,такива превози София Пловдив са единични случай.ТИРа тръгва от Бургас,товари в Пловдив,разтоварва в Хамбург,товари в Берлин,разтоварва в Мадрид и т.н. Да си нагласиш почивките на шофьорите и зареждането с наличните зарядни е трудно постижимо.
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    А бизнеса на Тесла въобще не върви както и предишните години. Миналата година за първи път в света веднъжтаб най-продаваният автомобил в света беше електромобил, А тази година са тръгнали да вземат скалпа на ford f-150 който от 40 години е най-продавания автомобил в Щатите. Чудно ми е щом това за тебе е бизнес който не върви за последните 10 години, да ми дадеш пример с бизнес който върви по-добре от този на Тесла?
  • #61
    Гост ( преди 1 година )
    До Димов.Теслю разсъждава като търговец на краставици.Смята само печалбите,без разходите като типичен Мирча Кришан.Затова неговите "бизнеси" са все илюзорни.Потребителите в Европа реват от цените на тока за бита на свободния пазар,той все за отрицателни цени бълнува.В Германия цената е 0,50 евро/квтч т.е. 4 пъти по скъпо.Цената пада за няколко часа през деня при свръхпроизводство през деня в събота и неделя.
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    Ех тъкмо те похвалих! Да ти припомня предназначението на камионите. То не е да правиш рекорди и не е за състезание а за транспорт на товари които от името им си личи че трябва да се товарят и разтоварват, което очевидно отнема време, през което камиона може да се зарежда на рампата. При положение че един камион върти примерно Пловдив София или Пловдив Бургас денонощно, Какъв е проблема да се сменят шофьорите и камиона да е денонощно в движение без спиране за зареждане?
fallback
Последни