fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #26
    Смяна на батерията ( преди 20 часа )
    Да предположим че все пак някой е навъртял милион два или колкото там за да бутне капацитета на батерията под 70% и междувременно не е имало течове, хубави връзки или други технически проблеми различни от капацитета на клетките, което към момента е причината за 99% от дефектите в батериите. Когато мощността и пробега вече не устройват собственика, тя все още е подходяща за съхранение на енергия от мрежата дори със своите останали 56kWh и 100kW от първоначалните 80kWh и 300kW.
  • #25
    Тинтири_минитири ( преди 20 часа )
    Нещо се прецака копи пейста :) Пробвам пак: "Първият акумулаторен блок е издържал 290 хил км, с втория той е успял да измине 250 000, а третият акумулаторн блок е дал възможност да се преодолеят 460 000..." - та до 1,6 милион км му лиспва още една батерия :)
  • #24
    Тинтири_минитири ( преди 20 часа )
    До 20: Цитирам: "
  • #23
    До 18 ( преди 20 часа )
    "анонимен ( преди 20 минути )Колегата го е казал много добре, тези 90-80 % оставащ живот не са същите 80% от нова батерия и затова като падне под 70% "живот" - реално е за смяна." Всъщност на живота на батерията в цикли се дава до 80% от първоначалния капацитет. Тоест ако ти казват че новите батерии имат 5 000 цикъла, Това означава, че след 5 000 цикъла батерията ще е на 80% от първоначалния си капацитет. Също така капацитета пада най-бързо първите цикли, после си стои почти константа.
  • #22
    Тинтири_минитири ( преди 20 часа )
    До колегата 19: Дори и мините не са проблем... проблем е, че никой никога не е предвиждал да се рециклират 100% от батериите... дори ЕС с неговите драконовски регулации казва СЪБИРАНЕ на 80%, от които 80% да се рециклират 80 - т.е. дори да бъде постигнато (което е невероятно) на всеки 100 кг батерия 36 кг ВИСОКО ТОКСИЧЕН МАТЕРИАЛ остават да замърсяват почви и най вече води... и има хора подкрепящи това безумие...
  • #21
    До 19 ( преди 20 часа )
    "Вижте откритите мини за добив на материали за батерии - пустиня, която няма да се оправи поне 100 години. Пък после ми разправяйте, че ДВГ били по-вредни." Каква е разликата дали мините са за материали за ДВГ, за въглища за производство на стоманата или за батерии? Би ли обяснил разликите? Според мен разликата е, че батерия се добива веднъж и след това се рециклира, а въглищата се горят за ден и на другия ден трябват нови и така до безкрай. А батериите заместват въглищата. Край на приказката
  • #20
    Абе тинти ( преди 20 часа )
    "Тинтири_минитири ( преди 23 минути )До 14ти - онази Тесла с 1,6 милиона километра смени 4 батерии за тоя пробег... ара по излеко!" Хайде поне ти не се превръщай в психопат за да говориш патологични лъжи, които не можеш да докажеш. Всички източници които съм чел говорят за три батерии. Първата с която е дошъл автомобила която я кара до 600 хиляди километра. Втора заместваща батерия докато ремонтират първата, и третата с която е в момента, ремонтирана, не нова!
  • #19
    анонимен ( преди 20 часа )
    Вижте откритите мини за добив на материали за батерии - пустиня, която няма да се оправи поне 100 години. Пък после ми разправяйте, че ДВГ били по-вредни.
  • #18
    анонимен ( преди 21 часа )
    Колегата го е казал много добре, тези 90-80 % оставащ живот не са същите 80% от нова батерия и затова като падне под 70% "живот" - реално е за смяна.
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 21 часа )
    Безумна статия! Първо тия 400 км не са 400 от там насетне всички данни се изкривяват! В лабораторни условия много евентуално може би може да докараш някакъв свестен живот на батерията, но в реалния свят с безбройните променливи като температура начин на каране, пътни условия и т.н... да имат да вземат от мене тия "експерти"... Целия проблем е кой аджеба им плаща на експертите за експертизата и тука май е пределно ясно ;)
fallback
Последни