fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 19 часа )
    Естествено, че така се казва. А после, като не е така - няма значение - продава се вече второ или трето поколение коли. При телефоните е същото - 2010-та излъгаха висчки, че Siri е едва ли не ще е вълшебното приложение, което ще направи iPhone-а незаменим спътник и инструмент в живота. Сега е по-зле от преди и в мометна е навързано с AI стурвал десетки милиарди и пак не докарава и половината от функции, котио обещаваха. Ама продава, което е единственото важно.
  • #5
    Неприятен Опит ( преди 19 часа )
    "но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км." -Спонехате за "Нисан Лийф" преди, ама в Дания предлагат смяна на батерията, едва след като падне под 70% капацитета. И точно си мислиш, че това значи 70% от 360 км или поне 252 км прогбег и ще зареждаш само 70% от каквото, си зареждал преди. Да, ама не - На колата почват да и липсват кончета. Ако настиш, не само, че по-бавно ускорява, ами хаби ОЩЕ повече ток, а пробега е 210 км и това на 82%.
  • #4
    анонимен ( преди 19 часа )
    .... Затова и вторичния пазар не върви. Ако като нова е 100 хил. лв и след 12 год никой не я иска, няма как да станат масови.
  • #3
    анонимен ( преди 19 часа )
    Никой не говори за влиянието на времето върху химията на батериите. Да, циклите на зареждане вече не са проблем, но времето е. Колкото и да я пазиш и както и да я зареждаш, резултатите показват, че живота на 10 годишни батерии реално е приклю
  • #2
    анонимен ( преди 20 часа )
    Още 10-15 години ще са развиват, докато наистина се развият и станат конглокентни на автомобилите с ДВГ.До момента са само обещания, но реално не се оправдават.Аз сега не бих си купил такъв автомобил, защото:- Опасни са. Палят се в покой, при това без видима причина. Как да оставя такъв автомобил в гаража си, когато може да ми запали къщата?- Смешен пробег.- Бавно зареждане. На обикновен контакт отнема часове!- Лоша инфраструктура.- Ниско качество.- Висока цена.Ще си карам кола ...
  • #1
    Не думай ( преди 20 часа )
    "Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални." Какви изследвания? Да дойдат да изследват Гост и всичките му никове? Те още не са ПОВЯРВАЛИ на Нютон и пета година вкупом обясняват колко големи инженери са и как този Нютон нищо не разбира и законите му не важат, въпреки че цялата физика се основава на тях от векове. Вие сте тръгнали с едногодишно проучване да ги убеждавате че батерия на електромобил не се сменя на всеки 4-5 години или след 180 000 км като свърши гаранцията
fallback
Последни